2 Ağustos 2007 Perşembe

İlk merhaba... & Annemin Poğaçası


Uzun soluklu olmasını istediğim bu yola ilk merhabayı bu tarifle yapmak istedim. Çok sevdiğim bu poğaçaların biraz buruk bir anısı var bende. Kızıma hamileyken(5 yıl önce) canım poğaça istedi ama nasıl yaparsam yapayım anneminkinin tadını bulamadım halada bulamıyorum...

Evlenip de eşimin işi nedeniyle uzaklarda yaşamaya başlayınca her istediğim an anneme ulaşamamanın burukluğunu hep hissederim.Ve İstanbul(um)a ailemin yanına her gittiğimde anneciğim poğaçalarından yapar (bir kısmı yolluk için ayrılır) bende afiyetle yerim...
Malzemeler:










  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 2 yumurta(1 sarı üzerine)
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı şeker
  • 1 su bardağı süt
  • 1 paket yaş maya
  • un
Hazırlanması:
  • Sıvıyağ, süt,şeker,tuz,yumurtayı karıştırıp mayayı ekleyip eritin.
  • Unu azar azar ilave edip kulak memesi kıvamına gelinceye kadar yoğurup,mayalanmaya bırakın.
  • Mayalandıktan sonra ceviz büyüklüğünde parçalar alıp arasına peynir koyup poğaça şekli verin.
  • Yumurta sarısı sürüp önceden ısıtılmış fırında 200 derecede pişirin.
Benden bir tavsiye arasına çokokrem sürüp yanına da bir bardak çay doldurursanız tadına doyulmaz…..


Tarif mi bildik poğaça tarifi sırrı nerede mi annenizin elinin değmesinde..........

11 yorum:

  1. İlk merhaba da benden olsun o zaman sevgili Bengisu.
    Yaşama sevincin eksilmesin.
    Tijen

    YanıtlaSil
  2. İlk merhabayı yaklaşık 2 yıldır beğenerek takip ettiğim bir blog sahibinden almak beni mutlu etti...Güzel dileklerin için teşekkür ederim sevgili Tijen.Mutfakta Zen'in sessiz ve daim takipçisi BENGİSU.

    YanıtlaSil
  3. Merhaba Bengisu, blogun hayirli olsun. Ikinci merhaba da benden. Bol tarifler ve bol yorumlar diliyorum..

    YanıtlaSil
  4. Teşekkür ederim Tuba güzel dileklerin ve yorumun için.selam ve sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Sevgili Bengisu
    yorumu buraya birakiyorum cunki annen ile olan hikayen ve pogacalarini anlatisin beni etkiledi canim. Annenin ellerine saglik, Allah annene senin icin nice pogaca pisirmek nasip etsin.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  6. Merhaba sevgili Hatice!Güzel dileklerin ve yorumun için çok teşekkür ederim.Allah bana ve herkese annesiyle nice poğaçalar pişirmeyi nasip eder inşallah.Annelerin yeri hayatımızda hep başka oluyor,anne olunca daha çok anlıyoruz onları sanırım.
    sevgi ve selamlar Kanada'ya....

    YanıtlaSil
  7. merhaba ab-ı hayat,ismin çok güzelmiş hayat suyu...blogunu çok beyendim yemeklerin fotoğraflarını falan,o fotoğ.nasıl küçük küçük yerleştiriyorsun ..

    YanıtlaSil
  8. Merhaba m.kın!Teşekkür ederim,bloğumun ismi çok sevdiğim bir isim olduğu için ab-ı hayat.
    Yemeklerin fotoğ. genellikle fotoshop programında düzenliyorum.

    YanıtlaSil
  9. Gurbet ellerde kaldım anneciğim yanımda olsa da yapsa şöyle bir poğaça...

    YanıtlaSil
  10. Merhabalar,
    Benimde bir blogum var ama çok uzun zamandan beri ilgilenemiyorum, ne yazikki...
    öylesine bloglar arasinda dolasirken tesadüfen sizinkine denk geldim iki gün önce, ve inanin çok basarili, güzel buldum...
    özellikle fotograflariniz çok iç açici dogrusu... Ve sunu itiraf edeyimki tariflerinizin hemen hemen hepsini yapilacaklar listeme ekledim...
    Iki gündür blogunuzu bastan sona kadar inceledim ve kiziniza birakilacak en güzel armagan olarak görüyorum...
    Bir bakima yemek günlÜgÜ...
    Kiziniz çok sansli...
    Bunlari size yazma geregi duydum, ellerinize emeginize saglik.
    GÖrüsmek dilegiyle,
    Senay

    YanıtlaSil
  11. Merhaba Şenay,

    Hoş geldin!Teşekkür ediyorum güzel sözlerin ve ziyaretin için.Samimi yorumun çok mutlu etti...

    Ben de çok fazla ilgilenemiyorum son zamanlarda bloğumla,en kısa zamanda ziyaretine geleceğim:)))

    sevgiler...

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats