17 Ağustos 2007 Cuma

Kakaolu fındıklı kurabiye


Kurabiyenin tarifi beğenerek takip ettiğim,çok güzel kurabiye tariflerinin olduğu tea time bloğuna ait.Blog sahibine de bir arkadaşı hediye getirmiş.Kurabiyelerin lezzetleri de görüntüleri gibi harikaydı.Sanırım kızımın on tane kurabiye yedikten sonra'' biraz daha kurabiye istiyorum'' demesi size lezzetleri hakkında bir fikir verebilir.(Böyle söylediğime bakmayın ben de kendimle epey mücadele ettim biraz daha yememek için...)Kurabiyeleri aslında geçen hafta kandil için yapmıştım ama daha önce yayınlayamadım.Tarifi yaparken ufak değişiklikler yaptım.



















malzemeler:

  • 100gr. pudra şekeri
  • 1 su bardağı ince çekilmiş fındık
  • 50gr. rendelenmiş çikolata
  • 1 yumurta sarısı
  • 200gr.margarin veya tereyağı (oda sıcaklığında)
  • 1 çorba kaşığı kakao
  • 1 paket vanilya
  • 1/2 paket kabartma tozu
  • 3 çorba kaşığı süt
  • aldığı kadar un(yaklaşık 3 su bardağı)
süslemek için:1 çorba kaşığı kakao ve 50gr. çikolata

hazırlanması:




























  • Yağ ve pudra şekerini krema haline gelene kadar çırpın.Yumurta sarısı,1 çorba kaşığı kakao,rende çikolata,vanilya,süt,çekilmiş fındık ekleyip karıştırın.Ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde edene kadar un ekleyip yoğurun.Hamuru streçfilme sarıp yarım saat buzdolabında bekletin.
  • Hamurdan bir tatlı kaşığı büyklüğünde parçalar koparıp,istediğiniz uzunlukta çubuklar yapın.2'şer santim aralıklarla fırın tepsisine dizin.Önceden ısıtılmış 160 derece fırında 15 dakika pişirin.Piştikten sonra yaklaşık 5 dakika tepside bekletin.Daha sonra süsleme yapacağınız telin üzerine alıp iyice soğutun.
  • Kurabiyeler soğuduktan sonra 1 çorba kaşığı kakao serpin(ben serpmedim).50gr çikolatayı eritip sıkma torbası ile (ben çay kaşığı kullandım) istediğiniz şekilleri verip süsleyin.

4 yorum:

  1. Ellerine sağlık sevgili Bengisu!
    Ab-ı Hayat'ı Mutfakta Zen'in linklerine ekledim. Bilgine. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba sevgili Tijen!Yorumların için teşekkür ederim.Bloğunun yeni hali çok güzel...sevgi ve selamlar....

    YanıtlaSil
  3. merhaba bengisu...ziyaretin için teşekkürler..bu kurabiyeden bende yaptım.şahane bir lezzeti var.ellerine sağlık.slmlar.

    YanıtlaSil
  4. Merhaba Süheyla!Teşekkür ederim.Evet kurabiyelerin lezzetleri bir harika...sevgi ve selamlar...

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats