7 Eylül 2007 Cuma

Fırında Tavuk


Fırında tavuk çok hafif ve lezzetli bir yemektir.İçinde hem tavuk eti hem de sebze olması ise besin değerini artırıyor. Özellikle sıcak yaz günleri ve diyetler için ideal bir yemek.
malzemeler:



  • 5-6 adet tavuk parçası(kemikli)
  • 3 adet patates
  • 1 adet kuru soğan
  • 3 adet domates
  • 4-5 adet yeşil sivri biber













hazırlanması:











Fırın kabının içine patatesleri yarım ay şeklinde doğrayın. Biraz tuz ve istediğiniz baharatlardan ekleyin. Kuru soğanı halka halka doğrayın. Patateslerin üzerine dizin. Sivri biberleri de ekleyin. Domatesleri yuvarlak kesip, diğer malzemelerin üzerini kaplayacak şekilde dizin. En son tavuk parçalarını da dizip, fırına verin.Yağ eklemenize gerek yok,tavuğun kendi yağı yeterli oluyor. 200 derecede tavukların üzeri kızarana kadar pişirin.
  • Not: Ben tavuk parçalarını kasaptan soslanmış olarak alıyorum. Bunun için de tuz, baharat, salça eklemiyorum. Siz tavuklara biraz tuz,karabiber,kırmızı biber,kimyon,bir kaşık salça,2 diş sarımsak ekleyip hepsini harmanlayın.

14 yorum:

  1. Sen de iyi ki varsın sevgili Bengisu!
    Her şey gönlünce olsun. Bizim tatlı İpek'imiz güzel pestiller yapmıştı bir ara. Vaktin olursa evde deneyebilirsin???

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim sevgili Tijen!Evde yapma fikri hoş geliyor kulağa.Linkini bulabilirsem denemek isterim.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  3. slmlar nefis görünüyo ellerinize saglık.....bendede tavuk yemegi var...sevgiyle kalın..

    YanıtlaSil
  4. Merhaba Hünerlieller!Blogunuzu ziyaret ettiğimde isminiz gibi marifetli olduğunuzu gördüm.Teşekkür ederim yorumunuz için.

    selamlar

    YanıtlaSil
  5. Eline sağlık canım.Bu verdiğin tarife azıcık ta köri ekleyince nefis oluyor.


    Selamlar....

    YanıtlaSil
  6. Teşekkür ederim Serinmavi!Farklı şekillerde denenebilir bir tarif fırında tavuk.

    sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. ellerine saglik canim harika olmus tavuklar

    YanıtlaSil
  8. Teşekkür ederim Nihancığım!


    selamlar...

    YanıtlaSil
  9. Tavuk en çok yaptığım yemeklerden biridir benimde severek yeniyor bizde ellerine sağlık Bengisu'cuğum...

    YanıtlaSil
  10. Teşekkür ederim Nalan!Yorumun ve ziyaretin için teşekkür ederim.


    not:sanal alemdeki bu güzellikleri ve dostlukları ilk senin blogun sayesinde keşfettim.

    sevgi ve selamlar

    YanıtlaSil
  11. cnm.ben bu şekilde tavuk yaptığımda fırın poşetine koyuyorum hep,pişmez diye ama güzel görünüyor senin yaptıkların.slmlar.

    YanıtlaSil
  12. Merhaba Süheyla!Teşekkür ederim yorumun için.Fırın poşetinde de güzel oluyor ama bana bu yöntem daha lezzetli geliyor.Tavuklar kızardığında diğer sebzelerde pişmiş oluyor.

    sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. Sevgili Bengisu, tavuklar çok güzel görünüyor, çok severim tavuk yemeklerini. Bu arada ben tavukları ilk bakışta balığa benzettim desem ne dersin????? :)))) Sevgiler

    YanıtlaSil
  14. Teşekkür ederim sevgili Gülriz!Kemikli tavuk olduğu için benzetmiş olabilirsin derim.(sen söyleyince ben de benzetmeye başladım.:)))

    selamlar

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats