28 Eylül 2007 Cuma

İftar daveti ve armutlu kek

Bu hafta birkaç iftar daveti verip sonrasında da rahatsızlanınca uzun bir ara vermek zorunda kaldım. Ramazan etkinliğinde bizleri çok güzel ağırlayan “diyalog yemekleri” bloğunun sahibi sevgili Süheyla’ya teşekkür ederim. Ramazan’a yakışır bereketli ve güzel bir etkinlik oldu. Haftanın ilk davetinde ailesinden uzakta yurtta kalan kız öğrenciler ile beraberdim. Onlarla birlikte üniversite yurt anılarım canlandı, dostlukları, muhabbeti yeniden yaşadım. Hep birlikte çok güzel birkaç saat geçirdik. Bu davete en çokta kızım sevindi, ablalarına yapmadık şirinlik bırakmadı. Onlar için hazırladığım menüde ise;

  • Ezo gelin çorbası
  • Tel şehriyeli pirinç pilavı

  • Tas kebabı
  • Barbunya
  • Taze fasulye
  • Bamya
  • Patlıcan salatası
  • Yeşil salata
  • Yoğurtlu salatalık(cacık)
  • meyve
  • Künefe

Çikolata soslu armutlu kek




Malzemeler:
  • 3 yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı süt
  • ½ su bardağı sıvıyağ
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 1 çay kaşığı tarçın
  • ½ su bardağı kuru üzüm
  • 2 su bardağı un
  • 1 orta boy armut
  • Çikolatalı sos için; bir paket çikolatalı kakaolu puding, süt
Hazırlanması:
  • Yumurtaların sarılarını ve beyazlarını ayırın. Yumurta beyazlarını çok az tuz ile çırpın ve kenara ayırın.
  • Yumurta sarıları ile şekeri şekerler eriyene kadar çırpın. Süt ve sıvıyağı ve tarçını ekleyip tekrar çırpın.
  • Vanilya, kabartma tozu ve unu birlikte eleyip, sıvı karışımın içine yavaş yavaş ekleyip kaşık(kaşık metal olmasın)yardımıyla karıştırın. En son unladığınız üzümleri de ekleyip son bir kez daha karıştırın.
  • Yağlayıp unladığınız kek kalıbına karışımı dökün. Tezgâhın üzerinde birkaç kez yavaşça sağa sola sallayıp karışımın kalıba eşit dağılmasını sağlayın. Soyup yarım ay şeklinde dilimlediğiniz armudu karışımın üzerine yan yana dizin. Armutların üzerine bir çorba kaşığı şeker serpin.180 derecede üzeri kızarana kadar pişirin. Fırından çıkarmadan temiz bir kürdan batırın, kürdan temiz çıkıyorsa pişmiş demektir Soğuyunca kalıbı servis tabağına ters çevirip, keki çıkarın.
  • Çikolata sos için ben kakaolu ve çikolatalı puding kullandım. Üzerindeki tarife göre pudingi hazırlayıp soğumuş kekin üzerine gezdirdim.

19 yorum:

  1. Canim eminim yurtta kalan kizlarda nasil sevinmistir özledikleri ev yemegini görünce hemde hepsi nefis olmus ellerine saglik sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Hoş geldin Seval!Teşekür ederim yorumun ve ziyaretin için.Umarım onlarda benim kadar haz almışlardır geçirilen saatlerden ve beğenmişlerdir yemekleri.

    selamlar

    YanıtlaSil
  3. Merhaba,bir önce ki postta yazdığım yorumda yemeğinizi deneyeceğimi söylemiştim ama malesef henüz fırsatım olmadı,davetler yoğun geçiyor...denediğimde sonucu mutlaka yazarım.bu arada ben Hataylıyım eşim Kastamonulu ve Kastamonuda yaşıyoruz.buralara gelirseniz misafir etmek isterim.öğrencilere iftar yemeği vermek çok güzel bir duygu olsa gerek,kendi öğrenciliğimden biliyorum eminim sana bol bol dua etmişlerdir.Sevgiler...Nazife

    YanıtlaSil
  4. selam teşekküre geldim.yorumlarınız için...çok memnun oldum arkadaşım.sagol...insanın sıkıntılı zamanında arkadaşlarının iyi dilekleri ilaç gibi geliyor.

    YanıtlaSil
  5. Merhaba Hünerlieller!Umarım baban sağlığına kavuşmuştur,önemli olan sıkıntıları paylaşabilmektir.

    selamlar

    YanıtlaSil
  6. Hoş geldin Nazife!Seni ve yorumlarını tekrar bloğumda gördüğüm için çok mutlu oldum.Kendimde ailemden uzakta olduğum için ailesinden ayrı olan öğrencilerle buluşmak beni mutlu ediyor.İnşallah ben de misafirin olmayı isterim.Arkadaşlığımızın uzun yıllara dayandığı,öğrenciliğin her duygusunu paylaştığımız hala telefonda da olsa görüştüğümüz çok sevdiğim Hataylı bir dostum var.Paylaştığımız ve unutamadığım tadlardan bir taneside Hatay'ın zeytini birde ekmek batırıp yediğimiz zeytinyağıydı.


    sevgiyle kal....

    YanıtlaSil
  7. Canım geçmiş olsun Ellerine sağlık masanda dolu dolu

    YanıtlaSil
  8. Teşekkür ederim Özlem!Geçmiş olsun dileklerin için sağol yavaş yavaş iyileşiyorum.

    selamlar

    YanıtlaSil
  9. ellerine sağlık canım ya neler yapmıssın.afiyet olsun. sevgiler..

    YanıtlaSil
  10. Merhaba Banu!Teşekkür ederim.

    selamlar

    YanıtlaSil
  11. selam..ifardan sonra çayın yanında bir dilim bu kek....hımmm nefis olur .elinize saglık:)

    YanıtlaSil
  12. Teşekkür ederim Hünerlieller, çayın yanına ben de çok yakıştırdım.

    sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. Fotoğraflar çok güzel.Neyle çektiğinizi ve düzenlemeleri hangi programda yaptığınızı merak ediyorum.

    YanıtlaSil
  14. Hoş geldin r.akın!Samsung dijital fotoğ. makinesi ile çekip,fotoshop programında çerçeve yapıyorum.Umarım yardımcı olabilmişimdir.



    selamlar

    YanıtlaSil
  15. Evet teşekkür ederim:)Makinenin kodunu da rica etsem.Netten araştırmak istiyorum.

    YanıtlaSil
  16. r.akın, makinanın kodu SAMSUNG S730.

    YanıtlaSil
  17. Teşekkür ederim.Kadir geceniz mübarek olsun,hayırlara vesile olsun inş.

    YanıtlaSil
  18. girip çıkıp şu armutlu keke göz kırpıyorum.. Gel götüreyim seni mideme indireyim diye :))

    sıcacık sevgiler...

    YanıtlaSil
  19. Bütün kekler sana feda olsun Zerrin'ciğim...ama söylemeden geçemeyeceğim çok lezzetli olmuştu,armut ve çikolata sosu çok yakışmıştı.


    sevgiyle kal...

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats