11 Eylül 2007 Salı

Kestaneli Etli Pilav



Aslında hemen hemen herkesin bildiği bir tarif olan bu pilav,kestanenin içinde bulunduğu her lezzeti seven benim favorilerimden.Pilavlara olduğu gibi yaş pastalara da çok yakışıyor.Kestanenin mevsiminde yapılmış, arşivden bir tarif.(mutfağa girilip yeni tarifler deneniyor fakat elimde olmayan nedenlerden resimleyemiyorum sanırım kısa bir süre daha böyle devam edecek.)
Malzemeler:

  • 2 su bardağı pirinç
  • 3su bardağı kaynamış su
  • 1 kâse pişmiş kestane
  • 1 kâse pişmiş kuşbaşı et
  • 1 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 2 yemek kaşığı tereyağı
  • tuz

Hazırlanması:


  • Pirinçleri 1 saat tuzlu sıcak suda bekletin. Pirinçleri birkaç defa yıkayıp, suyunu süzün.
  • Tencereye sıvıyağ ve tereyağını alıp kızdırın. Suyunu süzdüğünüz pirinçleri tencereye alıp, birkaç dakika kavurun.
  • Kavrulan pirinçlere kestane ve etleri ekleyin. Kaynamış suyu ve tuzu da ilave edin. Birkaç dakika yüksek ateşte daha sonra kısık ateşte suyunu çekene kadar pişirin. Demlenmesi için birkaç dakika kapağı kapalı bekletin.
  • Demlenen pilavı karıştırıp, servis tabağına alın.

22 yorum:

  1. Merhabalar,ellerinize saglik kestaneli ve etli pilav nefis görünüyor iftar sofralarina eminim cok yakisir deneyecegim mutlaka sevgiler.
    Hayirli ramazanlar diliyorum...

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Seval!Hoş geldin,sana da hayırlı ramazanlar diliyorum.Evet iftar sofraları için çok yakışan bir yemek.

    sevgi ve selamlar...

    YanıtlaSil
  3. Eline sağlık canım,çok güzel görünüyor...Selamlar...Hayırlı Ramazanlar.....

    YanıtlaSil
  4. Teşekkür ederim Serinmavi!Sana ve herkese dualarımızın kabul olduğu hayırlı ramazanlar diliyorum...

    sevgi ve selamlar...

    YanıtlaSil
  5. IFTARDA NE YAPACAGIM DIYE DÜSÜNMEYE GEREK KALMIYOR BLOGLARI BIR DOLASMAK YETERLI;KESTANELI PILAVDA COK YAKISIR RAMAZAN SORALARINA ELINIZE SAGLK:
    HAYIRLI RAMAZANLAR

    YanıtlaSil
  6. Hoşgeldin Baharçiçeği!Teşekkür ederim sana da hayırlı ramazanlar.Evet bloglar ne yapacağım derdinden kurtarıyor,o kadar farklı tarifler var ki hepsi birbirinden güzel...

    selamlar

    YanıtlaSil
  7. Tam da ramazana yakışır doğrusu... Eline sağlık, çok lezzetli duruyor...

    YanıtlaSil
  8. Hoşgeldin Esra!Teşekkür ederim.

    sevgi ve selamlar...

    YanıtlaSil
  9. merhaba,

    ellerinize sağlık harika bir görüntüsü var..
    özlem

    "HAYIRLI RAMAZANLAR DİLERİM"

    YanıtlaSil
  10. Hoşgeldin Özlem!Teşekkür ederim yorumun için.
    Dualarımızın kabul olduğu hayırlı ramazanlar diliyorum...

    sevgiyle kal

    YanıtlaSil
  11. Bengisu merhaba,
    iyi ki yorum bırakmışsın bana.....
    ben de senin günlüğünü keşfetmiş oldum....Ve hemen izlediklerime ekledim seni...
    Pilav çok güzel görünüyor..
    Ellerine sağlık...
    Sevgiler,
    İlkay
    http://www.pastacipapatyalar.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  12. Hoşgeldin İlkay!Teşekkür ederim yorumun ve ziyaretin için.Ben de seni linklerime ekledim.

    sevgi ve selamlar
    bengisu

    YanıtlaSil
  13. Ellerinize sağlık..Kestaneyi severim.Bu pilava da çok yakışmıştır eminim..
    Sevgiler
    Banu

    YanıtlaSil
  14. Merhaba Banu!Teşekkür ederim.Kestane pastalara olduğu gibi bu pilava da çok yakıştı.Benden ve eşimden tam not aldı.

    selamlar

    YanıtlaSil
  15. hayırlı,bereketli ramazanlar diliyorum çok sevdiğim bir pilav ellerinize sağlık tam ramazanda misafirlerimize yapabileceğimiz bu güzel pilav tarifi için teşekkürler
    sevgiler

    YanıtlaSil
  16. Hoşgeldin Gül!Teşekkür ederim yorumun ve ziyaretin için.Hayırlı ramazanlar diliyorum.

    sevgi ve selamlar

    YanıtlaSil
  17. ellerıne saglık cok lezız gorunuyor..
    hayırlı ramazanlar..

    YanıtlaSil
  18. Hoşgeldin Banu!Teşekkür ederim yorumun ve ziyaretin için.Hayırlı ramazanlar diliyorum...

    selamlar

    YanıtlaSil
  19. selam kestaneyi çok severim pilavda hiç düşünmemiştim eminim çok nefis olur eline saglık..sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
  20. Hoşgeldin Hünerlieller!Yorumun ve ziyaretin için çok teşekkür ederim.Hayırlı ramazanlar diliyorum.Sitenizi ziyaret ettim,çok beğendim.

    selamlar

    YanıtlaSil
  21. ellerine saglik kestaneli pilav harika gorunuyor artik seneye denerim bu tarifi biraz gec kaldim galiba ..Bengisu abla sana hayirli ramazanlar diliyorum sevgiler..

    YanıtlaSil
  22. Hoşgeldin Selma!Teşekkür ederim yorumun ve ziyaretin için.Hayırlı ramazanlar diliyorum.

    selamlar

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats