21 Eylül 2007 Cuma

Etli sebzeli yufka bohçası & Arpa şehriye pilavı & Kıymalı gözleme & Yoğurtlu salatalık (cacık)

Sevgili Süheyla (diyalog yemekleri) "Ramazan geldi, hoş geldi" diyerek bizleri ramazanın bereketine katılmaya davet ediyor,ben de tariflerimle katılıyorum bu davete. İlk tarif;
  • Etli sebzeli yufka bohçası

Aslında yemeğin gerçek ismini bilmiyorum. Eşimle birlikte içindeki malzemelerden yola çıkarak bu ismi uygun gördük. Bizim ve tadına bakanların çok beğendiği bir yemek.
Malzemeler:
  • 1 adet yufka
  • 1 kâse haşlanmış et
  • 1 büyük boy küp küp doğranıp haşlanmış patates
  • 1 büyük boy küp küp doğranıp haşlanmış havuç
  • 1 kâse haşlanmış bezelye
  • 1 kâse haşlanmış mantar
  • 1 orta boy kuru soğan
  • 1 çorba kaşı sıvıyağ
Beşamel sos için: 1 çorba kaşığı un ve 1 çorba kaşığı tereyağı kavrulur. Kavrulan unun üzerine 1 su bardağı soğuk süt ilave edilip, sürekli karıştırılarak pişirilir.
İç harc için: Tavaya sıvıyağ ve ince doğranmış soğan alınıp kavrulur. Kavrulan soğanların üzerine haşlanmış et, bezelye, patates, havuç, mantar ilave edilip, çok az kavrulur. Soğumaya bırakılır.
Hazırlanması:
  • Orta boy bir kâsenin içine yufka kenarlardan taşacak şekilde koyulur. Yufkanın içine iç harcdan istediğiniz miktarda koyup bohça şeklinde kapatın. Kâse ile birlikte fırın kabına ters çevirip kâseyi alın. Aynı işlemi diğer yufka parçaları bitene kadar tekrarlayın. Bir yufkadan yaklaşık 4–5 adet bohça çıkıyor.

yukarıda ki fotoğraf tarifin kaşar peyniri yerine süt kaymağı kullanılarak yapılmış hali.
  • Fırın kabına aldığınız bohçaların üzerine beşamel sosu paylaştırın. En üste ise ince kaşar peynir parçaları koyup, fırına verin.200 derecede kaşar peynirler eriyene kadar bekletin.(Ben üzerleri çok az kızarsın diye fırında bir kaç dakika fazla bekletiyorum.)

tarifin kaşar peyniri kullanılmış ve fırına verilmemiş hali
İkinci tarif ise;
  • Arpa şehriye pilavı
Pirinç pilavına alternatif çok lezzetli bir pilavdır.
Malzemeler:
  • 1 su bardağı arpa şehriye
  • 1,5 su bardağı sıcak su(veya et suyu)
  • 1 çorba kaşığı tereyağı
  • 1 çorba kaşığı sıvıyağ
  • tuz
Hazırlanması:
  • Tencereye sıvıyağ ve tereyağı koyup erimesini bekleyin. Yağ ısınmaya başlayınca arpa şehriyeyi ve tuzu ekleyip kızarana kadar birkaç dakika kavurun. Sıcak suyu ekleyip karıştırın. Birkaç dakika yüksek ateşte daha sonra kısık ateşte suyunu çekene kadar pişirin. Demlenmesi için biraz bekleyip servis tabağına alın.
Diğer bir tarif ise;
  • Kıymalı gözleme
Çocukluk ve gençlik dönemlerimin ramazanlarında, evimizde hemen hemen her sahurda annem tarafından gözleme yapılırdı. Bazen sade bazen kıymalı ve peynirli olarak çayın yanına eşlik ederdi. Benim favorimse sade gözlemeyi gül reçeli ile yemek olurdu. Babam ben gözlemesiz sahur yapamam derdi. Sanırım annemde onca zahmete bizler çok seviyoruz diye katlanırdı. Bende o günlere gitmek adına hafta sonu sahurda eşim ve kızıma kıymalı gözleme yapmak istedim.( Ben gözleme diyorum ama annemler mayalı derler.) Lezzeti çok güzeldi ama o çocukluğumdaki tadı bulamadım nedense…
Malzemeler:
  • ½ paket yaş maya
  • 1,5 su bardağı su
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 çorba kaşığı sıvıyağ
  • Aldığı kadar un(2 su bardağı kadar)
İç harcı:
  • 1 kase kıyma
  • 1 büyük kuru soğan
  • 1 çorba kaşığı sıvıyağ
Hazırlanması:
  • Mayayı su ile eritin. Sıvıyağı ve tuzu ekleyin. Yavaş yavaş unu ekleyip yumuşak kıvamlı bir hamur elde edene kadar yoğurun. Üzerine bir kapak kapatıp mayalanması için ılık bir ortamda 1 saat bekletin.
  • Hamurunuz mayalanana kadar iç harcı hazırlayıp soğutun. Kıymayı sıvıyağ ile birlikte bir tavada birkaç dakika kavurun. Kuru soğanı ince doğrayıp, kıymaya ilave edin. Kıymalar pişince ocaktan alıp soğutun.
  • Mayalanan hamurunuzdan istediğiniz büyüklükte parçalar alıp(ben yumurta büyüklüğünde aldım) merdane yardımı ile yuvarlak açın. Hamurun yarısına soğumuş iç harcdan yayıp, yarım ay şeklinde kapatın. Yağsız teflon tavada arkalı önlü pişirin. Piştikten sonra tereyağı sürüp istediğiniz şekilde keserek servis tabağına alın.
Son tarif ise;


  • Yoğurtlu salatalık(Cacık)
Aslında bu tarife cacık demek istedim ama daha çok salata formunda olduğu için yoğurtlu salatalık demek daha uygun geldi.
Malzemeler:
  • 2 adet salatalık
  • 1 kâse yoğurt
  • Tuz
  • Çok az sıvıyağ
Süslemek için kırmızı toz biber ve kuru maydanoz.
Hazırlanması:
Salatalıkları rendeleyip yoğurt, tuz ve sıvıyağ ile karıştırın. Servis tabağına alıp kırmızıbiber ve maydanoz ile süsleyin.









Ramazan etkinliği tariflerim bu kadar, şimdiden sevgili Süheyla' ya kolay gelsin diyorum.

34 yorum:

  1. bengisu hanımefendi yemeğiniz ne güzel olmuş hayatımda ilk defa gördüm böyle hoş bir yemeği ama anlaşılan siz bu yemekleri sevgiyle pişiriyorsunuz ne kadar şanslı bir eşiniz ve çocuğunuz var ellerinize sağlık hoşçakal

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık canım
    nefis görunuyor herbiri bayıldım.
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Teşekkür ederim.İsim bırakmadığınız için isminizle hitap edemiyorum.Şanslı olan yalnızca onlar değil,harika bir eş ve çocuğa sahip olduğum için ben de çok şanslıyım.

    selamlar

    YanıtlaSil
  4. Merhaba Banu!Teşekkür ederim yorumun için.

    selam ve sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Yemeklerinin hepsinde sevgi kokuyor canim özenle ve bu kadar lezzetli yemeklerin demekki sirri buymus ellerine saglik bende deneyim bakalim senin gibi güzel yapacakmiyim :))sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Merhaba canim, leblebilerle ilgili yorumunu görünce bende hemen sana bir geleyim dedim ve karsima harika bir etkinlik menüsü cikti. Özellikle bu yufka bohcalari harika ve degisik bir lezzet bence. Ellerine saglik, hersey harika olmus. Corum leblebilerimiz maalesef kizim ve esim tarafindan bitirildi bile, tazelik ve lezzet acisindan leblebilere diyecegimiz yok zaten meshur leblebisi Corum'un. Sana ve ailene güzel bir hafta sonu tatili diliyorum, hoscakal canim.

    YanıtlaSil
  7. Tarifler tam Ramazanlik. Ellerine saglik, bayildim hepsine, sevgilerle

    YanıtlaSil
  8. Merhaba,bloğunuzu tesadüfen gezerken akşam menümü belirledim ve bir yorum yazıp teşekkür etmek istedim.Ramazan etkinliği için yaptıklarınız çok hoşuma gitti arpa şehriye pilavını daha önceden biliyodum ama epeydir yapmamıştım hatırlatma oldu,yufka bohçasını da akşama denemeyi düşünüyorum ve de yanına cacık.tatlı eklemediğiniz için tatlısız kaldık :) sonuçlardan sizi haberdar ederim. Bu arada siz nerde yaşıyorsunuz?Arşive bakarken Tosya felan gördüm merak ettim,ben Kastamonu merkezde oturuyorum da...Nazife

    YanıtlaSil
  9. canim nasil guzel etkinlik mamalari bunlar bole ellerine emegine salik bayildim

    YanıtlaSil
  10. Hoş geldin Seval!Yorumun ve ziyaretin için teşekkür ederim.Senin yemeklerin harika zaten...

    sevgiler...


    Merhaba Kevser!Teşekkür ederim güzel dileklerin için.

    selam ve sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. Teşekkür ederim Tuba, beğenmene sevindim.

    selamlar...


    Hoş geldin Nihan!Teşekkür ederim güzel yorumun için.Senin tariflerin de vazgeçilmez benim için, harika lezzetler hazırlıyorsun.

    selamlar

    YanıtlaSil
  12. Hoş geldin Nazife!Güzel yorumun için çok teşekkür ederim.Sonuçlardan haberdar edersen sevinirim,umarım lezzetli olmuştur.Seninle hemşehri sayılırız o zaman.Eşimin dayısının düğünü için gitmiştik Tosya'ya.Tosya bizim memlekete yarım saat uzaklıkta(Çorum/Kargı).Memlekete gittiğimizde sık uğrarız,akraba ziyaretleri yaparız.Kastamonu'ya daha önce gitmiştim,çok güzel bir yer.


    sevgi ve selamlar...

    YanıtlaSil
  13. Yemeklerin hepsi birbirinden lezzetli görünüyor,yufkali bohcadan bende yapmistim sade tavukla,cok yakiysiyor iftar sofrasina elinize saglik

    YanıtlaSil
  14. Bengisu'cuğum döktürmüşsün ellerine sağlık hepsi harika !Kıymalı gözlemeden uzanıp alasım geldi :))

    sevgiler...

    YanıtlaSil
  15. Merhaba Bengisu, nefis tarifler bunlar..

    Hele o gözleme :)) Sabah sabah canım çok istedi..

    ELlerinize sağlık..

    sevgiler...

    YanıtlaSil
  16. Hoş geldin Baharçiçeği!Teşekkür ederim güzel yorumun için.İftar sofralarına yakışan bir tarif gerçekten.

    sevgiler...

    YanıtlaSil
  17. Merhaba Nalan!Teşekkür ederim.Kıymalı gözleme benim de favorim.Uzattım almanı bekliyorum:))

    sevgiyle kal...

    YanıtlaSil
  18. Merhaba Zerrin!Teşekkür ederim yorumun ve ziyaretin için.Ben de kendimi çok zorluyorum gözleme yapmamak için.

    sevgi ve selamlar...

    YanıtlaSil
  19. Canım merhaba,
    dün yorum bırakmıştım..ama çıkmamış...bazen oluyor böyla garip şeyler...
    neyse onu bunu bırakalım da ellerine sağlık hepsi de nefis....
    oruçken biraz zor oluyor sitene bakmak ama::)))bakmadan duramıyorum...
    Sevgiler,
    İlkay

    YanıtlaSil
  20. Teşekkür ederim İlkaycığım.Ben de sık ziyaret ediyorum siteni,kızımdan fırsat buldukça yorum bırakıyorum.Bayıldığım incir uyutmasını görünce nasıl sevindim bilemezsin sitende.

    selamlar

    YanıtlaSil
  21. merhaba bengisu, yemeklerin hepsi birbirinden nefis duruyor. ellerine sağlık...

    seni linklerime ekliyorum ve senden de kendime bir yer rica ediyorum :-)

    YanıtlaSil
  22. Hoş geldin Seçil!Yorumun için teşekkür ediyorum.Sık ziyaret ettiğim siteni linklerime ekliyorum hemen.

    selamlar

    YanıtlaSil
  23. Merhaba, bu ara blogları gezemiyorum ama Çorum etkinliğe bakarken Çorum denilince hemen blogunuza baktım.
    Ben de bir Çorumlu ile evliyim. Mayalının adı diğer yerlerde özellikle Ankara ve marketlerde hazır satılanlar bazlama olarak geçiyor. Ama Çorum'da yediklerim kadar yumuşacık asla olmuyorlar.. Ayrıca büyüklerim dediler ki içli mayalının adı yanıç mış..

    Eşimin ailesi ve etrafdakiler de mayalısız ramazan geçirmiyorlar. :)
    Bende de tarifi var. Ayrıca annem bir de cızlak yapıyor harika...
    Çorum Merkezdenler...

    Ellerinize sağlık, sevgiler...

    YanıtlaSil
  24. Hoş geldin Nilüfer!Daha önce blogunu tesadüfen ziyaret etmiş ve Çorum yöresine ait tariflerin dikkatimi çekmişti.Blogunu ziyaret ediyorum sanırım hamileliğinden güncelleyemiyorsun.Biz aslen Kargı'lıyız ama eşim öğretmen olduğu için görev nedeniyle merkeze yakın bir ilçede yaşıyoruz.Evlenmeden önce memleketten uzakta İstanbul(ailem hala orada) da yaşadığım için yöresel isimleri çok ayrıntılı bilmiyorum hepsine mayalı diyorum açıkcası:))Evlenip Çorum'a yerleşince fikir sahibi olmaya başladım.Ama cızlağı biliyorum(bizde cızlamba derler)ve çok seviyorum.
    Blogunu linklerime ekliyorum.
    sevgi ve selamlar...

    YanıtlaSil
  25. isminiz bengisu oldugunu anladım yazılarda..zıyaretınız için cok tesekkurler...su sıralar bır sorun yasıyorum ve kendı bılgısayarımdan gıremıyorum,baska bılgısayardan yazıyorumsıze..menunuz gercekten iştah açıcı ellerınıze saglık..sevgılerle..

    YanıtlaSil
  26. Hoş geldin Saliha!Teşekkür ederim ziyaretin ve yorumun için.

    selam ve sevgiler...

    YanıtlaSil
  27. Ne çok emek!
    Bu kadar emek verilir de güzel olmaz mı?

    YanıtlaSil
  28. Merhaba Tijen!Severek yapıyorum mutfakla ilgili herşeyi,dinginlik veriyor bana...

    selamlar

    YanıtlaSil
  29. Sevgili Bengisu,
    Tariflerini kısa bir süre de olsa inceleme fırsatım oldu..Gördüğüm kadar özenli ve lezzetli yemekler...Ellerine sağlık..Görüşmek umudu ile
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  30. Hoş geldin Nilay!Yorumun ve ziyaretin için teşekkür ederim.Lezzetlerinin takipçisiyim.

    selam ve sevgiler

    YanıtlaSil
  31. Bizi ziyaretinle tanıştık sitenle ve bu güzel yemeklerle buluşma fırsatımız oldu sayende:)Etli börek harika görünüyo,yorum yazmadan geçemedim.Bende yaparım sık sık garnitürlü ;sanırım buzlukta 1 gün çiğ halde bekleyince daha çıtır bir börek oluyor.Ellerine sağlık bengisu;bizide linklerine eklersen seviniriz.

    YanıtlaSil
  32. Merhaba Firuze ve Saniye,

    Beni de dostluğunuz bloğunuza getirdi ve özlediğim ama uzakta olan dostlarıma hasretim.Ne iyi etmişsiniz de uzakları yakın etmişsiniz.Severek eklerim linklerime güzel bloğunuzu.


    sevgiyle ve dostça kalın...

    YanıtlaSil
  33. Bengisu hanım et yemeğinizi misafirlerime yapacağım. Yufkayı nasıl kesiyoruz. 4'e mi bölüyoruz onu soracaktım size.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kasemizin büyüklüğüne göre bir kaç parçaya bölüyoruz yufkayı.kaseniz küçükse fazla,büyükse de daha az parçaya ayrılıyor.umarım yardımcı olabilmişimdir.

      Sil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats