4 Ekim 2007 Perşembe

Ağlayan Pasta

Ağlayan pastayı daha önce bir arkadaşımda yemiş ve çok beğenmiştim.Sevgili Yeşil Kivi'nin bloğunda tarifini görüp çok güzel olduğu da belirtilince yapmaya karar verdim.İftar davetinde çayın yanına çok yakıştı(çocuklardan tam not aldı).Bir gün sonrasına kalan pastanın tadı daha bir güzeldi.Tarif için teşekkürler Yeşil kivi!
Malzemeler:
  • 4 yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı un
  • 4 yemek kaşığı süt
  • 4 yemek kaşığı kakao
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1,5 su bardağı süt(piştikten sonra kekin üzerine dökülecek)
Sos için:1 paket Ülker kakaolu çikolatalı puding
Üzeri için:
  • 1 paket kremşanti
  • 1 su bardağı soğuk süt
Hazırlanması:
  • Yumurtaları ve şekeri derin bir kabın içinde şekerler eriyene kadar çırpalım. Üzerine un, kakao, kabartma tozu ve vanilyayı ekleyip tekrar çırpalım. En son sütü de ekleyip son bir kere daha çırpalım. Dikdörtgen bir borcama karışımımızı döküp 180 derece fırında kekimizi pişirelim. Kek piştikten sonra biraz soğumaya bırakalım.
  • Kek ılındıktan sonra üzerine 1,5 su bardağı sütü dökelim. Sütü çekmesi için bir süre bekleyelim.(ben 3 saat kadar beklettim)
  • Kremşanti ile 1 su bardağı sütü çırpıp kekin üzerine güzelce yayalım. Buzdolabında en az 3–4 saat bekletelim.
Sos için: kakaolu ve çikolatalı pudingi üzerindeki tarife göre hazırlayıp ara ara karıştırarak soğutalım. Bana kıvamı koyu geldiği için biraz süt ilavesi ile akışkanlaştırdım. Sosun yarısını kremşantinin üzerine şekil vererek döktüm. Diğer yarısını da keki kare kesip servis yaparken kenarlardan taşmasını sağlayarak döktüm.
Çikolata sosunu kendiniz hazırlamak isterseniz aşağıdaki tarifi uygulayabilirsiniz.
Çikolata sosu için:
  • 2 çay bardağı süt
  • 3/4 çay bardağı tozşeker
  • 1 tatlı kaşığı nişasta
  • 1 çorba kaşığı kakao
  • 200 gr çikolata
  • Öncelikle süt ile şekeri birlikte kaynatalım. Küçük bir kapta nişasta ile kakaoyu az su ile eritelim. Kaynamış sütün içerisine döküp karıştıralım. Üzerine çikolatayı küçük küçük kırıp ilave edelim. Tüm malzemeyi iyice karıştırarak çikolataların erimesini sağlayalım. Piştikten sonra soğutalım.
not:sos olarak istediğinizi kullanabilirsiniz,ikiside güzel oluyor.

28 yorum:

  1. Cok harika bir pasta,diyer tariflerde cok güzel.Sayfani link olarak sayfama ekliyorum,tüm tarifler icin ellerine saglik,hepsi cok güzel.

    YanıtlaSil
  2. Hoş geldin Yaren!Teşekkür ederim yorumun ve ziyaretin için.Ben de seni linklerime ekliyorum.


    selamlar...

    YanıtlaSil
  3. Kim ağlatmış bu pastayı böyle ? lakin kim ağlatmışsa iyi yapmış hoş bir lezzet çıkmış ortaya;))

    YanıtlaSil
  4. Hoş geldin Ev perisi!Teşekkür ederim güzel yorumun ve ziyaretin için.Mesajlara 4 yaşındaki kızımla birlikte bakarken sesli okumuşum.Yorumun kızımın çok hoşuna gitmiş olsa gerek ki "anne bu pastayı kim ağlatmış?" demeye başladı.


    sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Canim pastan burak aglasin gece gündüz ben yerim hepsini:))ellerine saglik görüntüsüne bayilmamak elde degil,ablam yapar hep ama ben hic denemedim simdiye dek,sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Sevgili Ab-ı hayat,
    Ellerine sağlık..çok lezzetli görünüyor..
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. nefis hatta enfes cok seviyorum bu tadi ellerien saglik canim

    YanıtlaSil
  8. Merhaba Yemeğim!Bence de hep ağlasın bu pasta,ağlamak çok yakışıyor ve lezzet katıyor.Kalanları ertesi gün iftardan sonra dayanamayıp yedim:)))


    selamlar...

    YanıtlaSil
  9. Merhaba Nilay!Görünüşü gibi tadı da lezzetli bir pasta oldu.Yorumun için teşekkür ediyorum.Kap keklerin tarifini bekliyorum....

    selamlar

    YanıtlaSil
  10. Teşekkür ederim Ninocuğum,ben de bu tadın sevenlerindenim...Harika bir lezzet değil mi?

    selamlar

    YanıtlaSil
  11. Ay ben bu pastaya bayılıyorum. Hatta krem şanti ile çikolata sosu karışıyor ya, işte o zaman pastayı ağlarken rimeli akmış bir kadına benzetiyorum. Ay çok sulandırdım ama ne yapayım bu pasta beni benden alıyor, şimdi yapsam iftara yetişmez değil mi? Yetişmez, yetişmez :(((

    YanıtlaSil
  12. ellerine sağlık canım.
    seçilin tarifleri guzel oluyor sende çok guzel yapmıssın. sevgiler..

    YanıtlaSil
  13. merhaba bengisu, çok güzel olmuş, ellerine sağlık...olsada yesek şimdi :-(

    YanıtlaSil
  14. Güzel yorumun ve ziyaretin için teşekkür ederim Gülriz.Ben de senin yazılarına bayıldığımı söylemişmiydim?Söylemiştim değil mi?Evet,iftara yetişmez ama ben sana bir dilim uzatıyorum.Blogları ziyaret etmenin kötü yanı bu olsa gerek...

    sevgiler....

    YanıtlaSil
  15. Merhaba Banu!Teşekkür ederim.Seçil'in denediğim tarifleri güzel oldu hep.

    sevgiler...

    YanıtlaSil
  16. Merhaba Yeşil kivi!İyiki bloğunda görüp denemişim çok lezzetli oldu.Pasta bittiğinden beri yeniden yapmamak için kendimle mücadele veriyorum.

    sevgiler...

    YanıtlaSil
  17. merhaba ağlayan pastadan hemen bir dilim nolur harika gözüküyor iftar sofralarını çok güzel kareler içine almışsınız ellerinize sağlık beni de ziyaret etmişsiniz hoş geldiniz sevgiler dört yaşındaki kızınıza öpücükler sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
  18. Hoş geldin Pervin!Teşekkür ederim yorumun ve ziyaretin için.Hemen bir dilim uzatıyorum sana:))Kızımı bir de senin için öpüyorum.


    sevgiyle kal...

    YanıtlaSil
  19. Annemin çok sevdiği bir pasta bu .Ne zaman ismini görsem annem aklıma gelir.Ben ise hiç denemedim ama hep sevdim adını .
    Fotograflarını güzel çekiyorsun ama biraz daha büyük yayınlasan ,çoklu ufak resimlerden çok anlaşılmıyor yemeklerin güzelliği .
    Görüşmek üzere .Sevgiler.

    YanıtlaSil
  20. Pastanın adı ağlayan kek ama tadı gülümsetiyor besbelli. Seçil'e yazdığın yorumu gördüm de peşinden geldim nasıl olmuş diye. E bu kadar reklama da denemek lazım artık ;)

    YanıtlaSil
  21. Hoş geldin Çilek!Uyarını dikkate almaya çalışacağım.Anneyi hatırlatan herşey güzel geliyor insana değil mi?


    sevgiler...

    YanıtlaSil
  22. Hoş geldin Acemi şef!İsmin acemi ama kendin çok maharetlisin.Bence de denemek lazım:))


    sevgiler...

    YanıtlaSil
  23. Harika bir pasta, bende denemiştim, çocuklar beğendiyse zaten çok lezzetlidir, ellerine, emeğine sağlık..sevgiler...

    YanıtlaSil
  24. Merhaba Hatice!Teşekkür ederim güzel yorumun ve ziyaretin için.


    selam ve sevgiler...

    YanıtlaSil
  25. Çok güzel görünüyor,eline sağlık...Selamlar....

    YanıtlaSil
  26. Merhaba Serinmavi!Teşekkür ederim.


    sevgiler...

    YanıtlaSil
  27. çok güzel bir pasta olmuş.eline sağlık.sizinde kadir geceniz kutlu olsun.görüşmek üzere.

    YanıtlaSil
  28. Hoş geldin Mavi ve portakal!Teşekkür ederim güzel dileklerin için.


    sevgiler...

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats