18 Ekim 2007 Perşembe

Ayçöreği

Etkinlik ( Minik Eller Mutfakta) Kızım mutfakta bana her konuda yardımcı olmaya bayılıyor, böyle olunca da sık sık beraber bir şeyler yapıyoruz. Sevgili Selen’in etkinliğini görünce hemen katılmaya karar verdim. İlk tarifimiz ayçöreği kurabiyesi. Etkinlik sahibi Selen’e ve minik aşçılarımıza şimdiden kolay gelsin diyorum.

Çok sevdiğim ayçöreğini daha önce birkaç defa denemiş ama istediğim tadı yakalayamamıştım. Sevgili Nino’nun sitesinde görüp(görüntüsüne hayran kalmıştım), çok lezzetli olduğu yönünde de ifadeler okuyunca, not alıp denemeye karar vermiştim. Ramazanda kızımın sürekli bana ”anne kurabiye yapalım” demesinin de etkisiyle, iftardan sonra kızımla birlikte ayçöreği kurabiyelerini yaptık. Etkinliğe de çok sevdiğimiz ve denemenizi tavsiye ettiğimiz bu tarifle katıldık. Tarif ölçülerinde biraz değişiklikler yapmama (ben bardak ölçüsü kullandım) rağmen sonuç güzeldi.

Malzemeler:
  • 2,5 su bardağı un
  • 5 çorba kaşığı margarin (oda sıcaklığında)
  • Yarım paketten biraz az yaş maya
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 yumurta
  • Aldığı kadar su

İç harcı:

  • 1 su bardağı çekilmiş ceviz, fındık
  • ½ su bardağı kuru üzüm
  • 2 çorba kaşığı pudra şekeri
  • 2 çorba kaşığı kakao
  • 1 yumurta beyazı (sarısı üzerine sürülecek)
  • 1/2 paket top kek

Hazırlanması:

Unu ve tuzu derin bir kaba alıp, ortasını havuz şeklinde açın. Unun ortasına şeker, yumurta, margarini ilave edip parmak uçlarınızla karıştırın (undan karışmamasına dikkat edin).bir kâseyi yarısına kadar suyla doldurup yaşmamayı suda eritip, margarinli karışıma ilave edin ve yavaş yavaş su ekleyerek hamur yoğurun. İstediğiniz büyüklükte parçalar koparıp iç harcı hazırlayana kadar dinlendirin.

İç harcı hazırlamak için; bütün malzemeleri bir kabın içine alıp, elinizle yoğurun.

Dinlenen hamur bezelerini merdane yardımıyla açıp, iç harcından ortasına koyup, rulo yapın iyice kapanmasını sağlayın, ay şekli verip yağlanmış tepsiye dizin. Üzerine yumurta sarısı sürüp çatalla çizin.180 derece fırında üzeri kızarana kadar pişirin.

Kızım çok severek yaptığı kurabiyeleri büyük bir zevkle (ve gururla) yedi ve babasına da yedirmeyi ihmal etmedi, babasının "ellerine sağlık çok lezzetli olmuş" sözleri eşliğinde.

4 yorum:

  1. canim harika olmus corekler ellerinize saglik o minik ellerden operim

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim Nihancığım,lezzeti de harikaydı.Tarifle buluşturan sağolsun....


    sevgi ve selamlar

    YanıtlaSil
  3. selam biraz ara verdim ama geldim :)yorumlara devama:))yerim ben o şirin elleri evlat sahibi olmak bu heralde her daim onun küçücük mutluluğundan büyük mutluluk duymak o yemek yediğinde karnımızın doyması bunlar bize Yaradan tarafından verilmiş şefkat merhamet tablosu değilmidir bütün sevgilerin üzerinde geliyor(tabi İlahi aşkın değil)bende aynı şekilde oğlum sevinçliçle oyuncaklarıyla oynarken karşısına geçip haz duyuyorum o kadar yaramazlıklarını göz ardı etmek sabah yaptığı büyük zararları(halıya yağ dökmesi)akşam o yaramazlığı dahi hatırlamamamız bize verilen büyük şefkatin tablosudur Allah herkesi evlatıyla sağlıklı sıhatli hayırlı ömürler versin:)sevgi ve muhabbetle

    YanıtlaSil
  4. Hoş geldin m.akin,


    Sanırım annelik sevgisi bu olsa gerek,herşeye rağmen eksilmeyen bir sevgi hissetmek miniklerimize karşı.Her daim onlar için koşuşturmak.


    sevgi ve selamlar...

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats