18 Ekim 2007 Perşembe

Çocuklar için omlet

Etkinlik için ikinci ve son tarifimiz ise isteğinize göre süslenmiş bir omlet.

Bundan iki yıl kadar önce, kızım sevdiği yiyecekleri bile yemeyi reddetmeye başlayınca yemek yedirebilmek için kendimce çözümler aramaya başladım. Sunumlarında ufak değişiklikler yapılan lezzetleri büyük bir zevkle yediğini keşfettiğimde ise hemen hemen her yemek için süsleme yöntemlerine başvurur oldum. Ben her yemeği sunumunda benim için zevkli değişiklikler yapmaya kızım ise severek yemeye başladı. Omleti süslemek o günlerde keşfettiğim bir yöntemdi, daha sonra kızımla birlikte süslemeye başladık. O kadar hoşuna gitti ki bazen yemeye kıyamadığı zamanlar oldu.

Malzemeler:

  • 2 yumurta
  • 2 çorba kaşığı süt
  • 2 tatlı kaşığı mısır unu
  • 1 çorba kaşığı tereyağı
  • Tuz

Süslemek için; zeytin, peynir, domates, ahududu reçeli

Hazırlanması:

  • Yumurta, süt, mısır unu ve tuzu çatal yardımıyla çırpın.
  • Tereyağını tavaya alıp kızdırın ve yumurtalı karışımı dökün.
  • Hiç karıştırmadan kısık ateşte pişirin.
  • Servis tabağına alın ve süsleyin.
  • Süsleme yaparken istediğiniz malzemeleri kullanın.
  • Kızım süslemede kullandığımızda pek sevmediği peyniri bile zevkle yiyor.

Omletin yanında hayır diyemeyeceği içecek ise bir bardak çilekli süt oluyor.

14 yorum:

  1. CANIM NASILDA SIRIN OLMUS KREPLER COCUKLARI BURAK BEN BILE BAYILDIM ELLERINE SAGLIK AY CÖREGIDE AYRICA NEFIS GÖRÜNÜYOR TEKRAR SENIN VE KIZININ ELLERINE SAGLIK SEVGILER...

    YanıtlaSil
  2. Cok güzel ve komik olmus.Benim oglumda sevmez yemek yemeyi.Bende böyle seyler denesem iyi olur.Ikinizinde ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  3. canim ne guzel olmus bu da bayildim harika gorunuyorlar tam cocuklar icin ellerinzie saglik muhtesem ikili ;)

    YanıtlaSil
  4. Merhaba Yemeğim,


    Teşekkür ediyorum yorumun ve ziyaretin için.Ben de hem süslemesini hem de yemesini seviyorum bu tarifin.


    sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Merhaba Yaren,


    Teşekkür ederim yorumun için.Yemek yemeyi sevmeyen çocuklar için bu tarz yöntemler etkili oluyor.Ufak değişiklikler bile her zaman ilgilerini çekiyor.

    sevgi ve selamlar...

    YanıtlaSil
  6. Teşekkür ediyorum Nino,güzel yorumların mahcup ediyor beni.

    Muhteşem ikili seni ve bloğunu çok seviyor:)))



    sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Elinize sa�l�k.�ok g�zel bir fikir yiyecekleri s�slemek.��tahs�zl�k hemen b�t�n �ocuklarda ge�ici bir d�nem de olsa g�r�l�yo malesef.��z�m �retmek de annelere d�yor.En klasik y�ntem de 'yavrum falanca yemesin sen yeee' demek.Ama sizinki daha yap�c� bir �z�m:)Tebrikler.

    YanıtlaSil
  8. Çok şirin olmuşlar hiçbir çocuk hayır diyemez bu mamalara. Ellerine sağlık ve afiyet olsun..SEvgiler..

    YanıtlaSil
  9. Merhaba kitchen sweet kitchen,

    Teşekkür ediyorum yorumun için, söz konusu çocuklar olunca onların faydasına olacak konularda hemen çözüm üretmeye başlıyoruz sanırım.Rabbim eksikliklerini göstermesin hayatımızda.



    sevgi ve selamlar...

    YanıtlaSil
  10. Teşekkür ederim Aslı.Benim kızım hayır demiyor böyle mamalara sanırım diğer çocukların da hoşuna gider.


    sevgi ve selamlar...

    YanıtlaSil
  11. Sevgili Bengisu,
    Bu gülen omlet çok sevimli :) Ellerinize sağlık. Katılımınız için çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  12. Teşekkür ederim Sevgili Selen,

    Güzelliklerle dolu bir etkinlik ve ev sahipliğiydi.Konu seçimi ise harikaydı.Hayat hep mutluluklar ve huzur versin sana ve sevdiklerine.


    sevgi ve selamlar....

    YanıtlaSil
  13. ziyaretine teşekkür ederim canım.Omlet harika çocuklar küçükken süsleyerek kandırmak kolay ya büyüyünce, benimde hemen kahvaltı yapmayı sevmeyen bir oğlum var onu kandırabilirmiyim acaba.Kızını ve seni öpüyorum.

    YanıtlaSil
  14. Hoş geldin Ferkay,

    Teşekkür ediyorum yorumun ve ziyaretin için.Kızımda bu yöntem etkili oluyo ama oğlun için deneyip görmek lazım.


    sevgiler....kızım ve ben de seni öpüyoruz...

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats