11 Ekim 2007 Perşembe

Ramazan bayramı & Gül Tatlısı ve Lorlu irmik tatlısı

  • Gül tatlısı

Gül tatlısı ile ilk defa, kızıma hamileyken komşumun tabağımı boş getirmeyip bu tatlı ile geri getirdiğinde tanışmış ve çok sevmiştim. O günden beri severek yapıp yediğim bir tatlı oldu. Gerçi komşumun tarifinde irmik yoktu ama ben Oktay ustanın programında görüp deneyince tercihimi irmikli olandan yana kullandım. Çevremden de güzel tepkiler alınca hemen hemen her bayram yaptığım bir tatlı oldu. Bir arkadaş daveti için yapmaya karar verince isminden yola çıkarak kırmızısını yapmak istedim. İçerisinde gıda boyası olduğu için eşim pek kırmızıyı tercih etmese de sunum olarak daha şık olduğu kanısındayım. Bu bayramı kayınvalidemlerle birlikte geçireceğimizden gül ve lorlu irmik tatlısı yapıp götürmeye karar verdim.

Malzemeler:
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 çay bardağı eritilmiş margarin veya tereyağı
  • 1,5 çay bardağı yoğurt
  • 1 çay bardağı irmik
  • 1 yumurta
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • Aldığı kadar un (yaklaşık 6–7 çay barağı)
not:kırmızı gül tatlısı için hamurun bir kısmına çay kaşığının ucu ile kırmızı gıda boyası katıp,iyice yoğurun.
Hazırlanması:
  • Bir kabın içine sıvıyağ, margarin, yoğurt, yumurta, irmik, kabartma tozu ve vanilyayı ekleyip elinizle karıştırın.
  • Unu yavaş yavaş sıvı karışıma ekleyip hamur yoğurmaya başlayın. Elinize yapışmayan ve açabileceğiniz yumuşak bir hamur yoğurup, birkaç dakika dinlendirin.
  • Merdane ile açıp bir bardak yardımıyla yuvarlak şekiller çıkarın.
  • Üç tane yuvarlağı yarısına gelecek şekilde üst üste koyup yuvarlayın.
  • Ortadan ikiye bıçak yardımıyla kesip, yağlanmış tepsiye dizin.
  • İsteğe göre üzerine ceviz veya fındık yerleştirebilirsiniz.
  • 180 derece fırında üzeri kızarana kadar pişirin.
  • Tatlı sıcakken üzerine soğuk şerbet gezdirin.
şerbet için;
  • 3.5 su bardagi seker
  • 3.5 su bardagi su
  • Yarim limon suyu
Şeker ve suyu 15 dakika kaynatip, limon suyunu ekleyip, bir tasim kaynatin ve iyice sogutun.
  • Lorlu irmik tatlısı





Tatlının tarifini sweet kitchen bloğunda görüp denemiş ve çok memnun kalmıştım, tadına bakanlarda beğenince bu bayram tekrar yapmak istedim. Tarifte biraz değişiklik yaptım, lor miktarı fazla geldiği için azalttım. Eğer yerken yoğun peynir tadı hissetmek isterseniz lor miktarını 250 gr yapın.
Malzemeler:
  • 1,5 su bardağı tuzsuz lor
  • 1 su bardağı irmik
  • 3 yemek kaşığı yoğurt
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 yumurta
  • 1 yumurta (beyaz hamura ilave edilecek-sarısı üzerine sürülecek)
  • Aldığı kadar un
Hazırlanması:
  • Derin bir kabın içinde lor, irmik, yoğurt, vanilya, kabartma tozu, sıvıyağ,1 yumurta +diğer yumurtanın beyazı karıştırılır.
  • Un azar azar ilave edilir. Ele yapışmayan yumuşak bir hamur yoğrulur.
  • Cevizden biraz küçük parçalar alınıp yuvarlanır.
  • Yağlanmış tepsiye dizilip, yumurta sarısı sürülür.
  • 180 derecede üzeri kızarana kadar pişirilip, tatlı sıcakken üzerine soğuk şerbet gezdirilir.
  • Şerbet miktarı için gül tatlısı tarifindekini kullanabilirsiniz.



not:bir kaç saat sonra bayram tatili için yola çıkacağım.Güzelliklerle dolu huzurlu ve mutlu bir bayram geçirmeniz dileğiyle....Ramazan bayramınızı kutluyorum.

39 yorum:

  1. ÖZLEDİYSEN GİT BUL
    KIRDIYSAN AF DİLE
    KIRILDIYSAN AFFET
    SEVİYORSAN SÖYLE
    ÇÜNKÜ;
    BU GÜN BAYRAM...

    bayramınız kutlu olsun.

    YanıtlaSil
  2. eline sağlık çok güzel görünüyor....

    YanıtlaSil
  3. teşekürler güzel bir site yapmısınız

    YanıtlaSil
  4. bayraminiz seker gibi gecsin nice bayramlari birlikte kutlayalim sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Sevgili Ab-ı Hayat,
    Sevdiklerinle birlikte damağınızı, ruhunuzu ve çevrenizi tadlandıran, hayırlı ve bereketli bir bayram dilerim.
    Kucak dolusu sevgiler

    YanıtlaSil
  6. mmm çok leziz görünüyorlar. Mutlu bayramlar.

    YanıtlaSil
  7. Tatlilar harika görünüyor.Ellerine saglik.Ailenle güzel bir bayram diliyorum.

    YanıtlaSil
  8. İlk yorum benden :)Gül tatlısı harika gözüküyor bu hem göze hem de damağa hitap eden bir tatlı olmuş. Ellerine sağlık. Bayramınız kutlu olsun..
    Sevgiler
    Banu

    YanıtlaSil
  9. ramazan bayramını kutlarım. hayırlı sevdiklerinizle huzurlu bayram geçirmenizi dilerim.
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  10. İyi Bayramlar dilerim. Tariflerin çok güzel görünüyor, ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  11. mmmm. Çok güzel görünüyorlar. Ellerine sağlık. Bayramının mübarek olsun. Sevgilerle...

    YanıtlaSil
  12. ________________@@ @ ___________
    ____________@@@__@_@@@@___________
    ____________@@__@@_____@__________
    ___________@@@_@__@_____@_________
    __________@@@@_____@@___@@@@@@____
    _________@@@@@______@@_@______@@__
    ________@@@@@_______@@________@_@@
    ________@@@@@_______@_______@_____
    ________@@@@@@_____@_______@______
    _________@@@@@@____@______@_______
    __________@@@@@@@@_______@________
    __@@@_________@@@@@@@_@@__________
    @@@@@@@__________@@_______________
    _@@@@@@@_________@________________
    __@@@@@@_________@@______________
    ___@@@___@_______@@_______________
    ___________@_____@__@_____________
    _______@@@@_@___@_________________
    _____@@@@@@__@_@@_________________
    ____@@@@@@@___@@__________________
    ____@@@@@______@__________________
    ____@@_________@__________________
    _____@_________@__________________
    _____________@_@__________________
    ______________@@__________________
    ______________@___________________
    ______________@ __________________
    HAYIRLI BAYRAMLAR.

    YanıtlaSil
  13. Hayırlı bayramlar canım !

    YanıtlaSil
  14. bayramınız mübarek olsun iyi bayramlar

    YanıtlaSil
  15. Sevgili Hayat, mutlu bayramlar diliyorum, sevgilerimi gönderiyorum :)

    YanıtlaSil
  16. Merhaba Mavi ve Portakal,
    Teşekkür ediyorum güzel dileklerin için.Güzelliklerle dolu bir bayram diliyorum.

    sevgiler...

    YanıtlaSil
  17. Hoş geldin İllede yemek,
    Teşekkür ederim yorumun ve ziyaretin için.Güzelliklerle dolu bir bayram diliyorum.


    sevgiler...

    YanıtlaSil
  18. Teşekkür ederim Mustafa Şenalp bey.

    YanıtlaSil
  19. Merhaba Nihancığım,
    Umarım senin bayramın da şeker gibi geçmiştir.

    sevgiler...

    YanıtlaSil
  20. Merhaba Nilay,
    Teşekkür ediyorum güzel dileklerin için.Güzelliklerle dolu bir bayram geçirmen dileğiyle.


    sevgiler...

    YanıtlaSil
  21. Merhaba Çilek Reçeli,

    Güzelliklerle dolu bir bayram geçirmen dileğiyle.


    sevgiler...

    YanıtlaSil
  22. Teşekkür ederim Yaren.Huzurlu,mutlu bir bayram geçirmen dileğiyle.

    sevgiler...

    YanıtlaSil
  23. Merhaba Banu,

    Teşekkür ediyorum güzel yorumun için.Güzelliklerle dolu bir bayram geçirmen dileğiyle.

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  24. Merhaba Banu Gökşin,

    Güzelliklerle dolu bir bayram geçirmen dileğiyle.


    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  25. Merhaba Fikrimin ince gülü,

    Teşekkür ediyorum yorumun ve ziyaretin için.Ailenle birlikte güzel ve huzurlu bir bayram geçirmen dileğiyle.


    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  26. Teşekkür ederim Aslı Kaya,

    Güzel bir bayram geçirmen dileğiyle.

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  27. Sevgili Muhterem,

    Sana ve ailene huzurlu,güzel bir bayram diliyorum.

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  28. Merhaba Nalan,

    Hayırlı bayramlar diliyorum.

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  29. Merhaba Safran,

    Teşekkür ederim yorumun ve ziyaretin için.Güzelliklerle dolu mutlu bir bayram geçirmen dileğiyle.

    Sevgiler...






    Merhaba isimsiz, senin de bayramın mübarek olsun.

    YanıtlaSil
  30. Sevgili Ab-ı Hayat,
    Geçmiş bayramın kutlu olsun. Tatlıların ikisi de muhteşem görünüyor, ellerine sağlık. Evde bayram kahvaltımız için aldığımız fazla lorumuz var, bu tatlıyı denemek için iyi fırsat:).
    Sevgiler..
    aslı

    YanıtlaSil
  31. Merhaba Aslı,

    Umarım güzelliklerle dolu huzurlu bir bayram geçirmişsindir ailenle birlikte.Teşekkür ederim ziyaretin için.


    sevgiler...

    YanıtlaSil
  32. merhabalar ne güzel olmuş gül tatlısı öyle...elinize saglık...

    YanıtlaSil
  33. Bence eşin bayılacak bu tarife (patlıcan balığına yani), sonucu bana da söyle olur mu komşucuğum?

    YanıtlaSil
  34. Geçmiş bayramınızı kutluyorum.Tatlı çok güzel görünüyor.Gıda boyası konusunda ben de çok hassasım.Acaba reçel kullanarak benzer bir renk elde edilemez mi?

    YanıtlaSil
  35. Canim öncelikle gecmis bayramin mübarek olsun,tatlilarin her ikiside nefis görünüyor ellerine saglik bencede kirmizi renk cok yakismis bende bir dahakine deneyecegim sevgiler iyi tatiller...

    YanıtlaSil
  36. Merhaba Hünerlieller,

    Teşekkür ederim,tadı da çok güzel oluyor bu tatlının.


    sevgiler...

    YanıtlaSil
  37. Merhaba Tijen,

    Bugün hemen denedim tarifini.Eşim eve geldiğinde "balık mı kızarttın?" diye sordu.Patlıcanların neredeyse hepsini benim yediğim düşünülürse,sanırım bu yemeği eşimden çok ben sevdim.En kısa zaman da yayınlamaya çalışacağım resimleri.Tarif için teşekkürler.


    sevgiler...

    YanıtlaSil
  38. Merhaba r.akın,

    Ben de senin geçmiş bayramını kutluyorum,umarım güzelliklerle dolu bir bayram geçirmişsindir sevdiklerinle birlikte.Reçel kullanmayı ben de düşündüm ama tadında değişiklik olur diye daha sonra denemeye karar verdim.Denediğim zaman sonucu paylaşırım.


    sevgi ve selamlar...

    YanıtlaSil
  39. Merhaba Yemeğim,


    Teşekkür ediyorum,senin de geçmiş bayramın mübarek olsun.Umarım huzurlu ve mutlu bir bayram geçirmişsindir.Farklı renklerle sunum daha şık oluyor.


    sevgi ve selamlar...

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats