21 Ekim 2007 Pazar

Islak Kek

Arkadaşlarımla hepimiz ailelerimizden uzak olunca ilk tanıştığımızdan bu yana sık sık görüşüp, gurbeti hissetmemeye çalışır olduk. Çok sıkı dostluklar kuruldu aradan geçen yıllarda, ailelerimizden ayrı tutmaz olduk birbirimizi. Sevincimizi de üzüntümüzü de paylaştık hep. Bu hafta Gülaycığımda toplandık. Benim en sevdiğim kekini yapmıştı, yanında harika lezzetlerle birlikte.

Malzemeler :

  • 4 yumurta
  • 2 su bardağı şeker
  • 1,5 su bardağı süt
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • Kakao (istediğiniz miktarda kullanabilirsiniz)
  • 3 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya

Hazırlanması:

  • Yumurta ve şekeri mikserle beş dakika şeker eriyene kadar çırpın. Süt, sıvıyağ ve kakaoyu ekleyip çırparak birbirine karışmasını sağlayın. Bu sıvı karışımdan 1 su bardağı ayırın, kek piştikten sonra üzerine gezdireceksiniz.

  • 3 su bardağı un, kabartama tozu ve vanilyayı ayrı bir kaba iki defa eleyin.

  • 1 su bardağı karışım ayırdıktan sonra kalan sıvı karışıma, elediğiniz un, kabartma tozu ve vanilyayı ekleyip tekrar mikserle karıştırın.
  • Yağlanmış ve hafif unlanmış kek kalıbınıza karışımı döküp, önceden ısıtılmış 180 derece fırında pişirin.
  • Keki soğuttuktan sonra, servis yapacağınız tabağa ters çevirip kalıptan çıkarın.
  • Kekin üzerine, ayırdığınız sütlü sıvı karışımı yavaş yavaş gezdirin.Hindistan cevizi ile süsleyebilirsiniz.

Not: İlk 20 dakika 180 derecede, sonra ki 20 dakika ısıyı 160 dereceye düşürerek toplam 40 dakika pişirin.

Menüdeki lezzetler ise;

  • Islak kek
  • Peynirli börek
  • Karalâhana sarması
  • Kuşburnu marmelâdı
  • Salatalık turşusu

Peynirli börek hepimizin bildiği yufkanın katlarının arasına peynir konularak yapılmış lezzetli bir börekti. Karalâhana sarmasının tarifini almayı unutmuşum ama Karadeniz yemekleri etkinliği sayesinde sanırım her kez bu tarifi öğrenmiştir. Kuşburnu marmelâdının tarifi ise daha sonra gelecek.

25 yorum:

  1. Canim arkadasinin ellerine saglik münüdekiler nefis görünüyor tabi sizlerede afiyet olsun sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. canım iyi geceler dilerim....arkadaşın harika yemekler hazırlamış....kek gerçekten süper olmuş.....afiyetler olsun:) aşağıdaki kızınla yaptığın omlet nefis olmuşş..kutlarım:)

    YanıtlaSil
  3. selam ben ıslak keki sevmem aslında ama o sevmediklerim adı hayatın yaptıkları değildi tabiki çünkü görünüşü beni cezbetti çok güzel gözüküyor kimsenin hayır diyemiceğini zannediyorum bu arada kızını benim yerime öp hep bir kızm olmasını istemişimdir ama Rabbime çok şükürki yine aratmadı bir erkek çocuğu nasip etti:)kolay gelsin sana

    YanıtlaSil
  4. MERHABA Nazik mesaj'ın için teşekkür ederim cnm.Seni tanımama vesile oldu.Siten çok güzel olmuş,tariflerinse çok lezzetli görünüyor.Çok severim ıslak keki, çikolata krizim tuttuğunda hemen hazırlarım.İki çocuk annesiyim onlarda çok sevince hazırlamak daha bir zevkli oluyor.bundan sonra da görüşmek dileğimle..

    YanıtlaSil
  5. Üff karalahana dolmasını nasıl da canım çekti.Antep'te bulmak malesef mümkün olmuyor.Pazı dedikleri bir şey var ama onu da ben denemedim.Arkadaşının ellerine sağlık.Hepsi çok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
  6. Sevgili Bengisu;
    Sana iadei ziyarete geldim. Blogun çok güzel rengarenk. Hele renkli gül tatlısı ile rengarenk fikirler verdin bana kafamda uçuşuyor şu anda. Çok sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Sevgili Bengisu ablacim sitemi ziyaret etmis olman ve o guzel yorumunu yazman beni cok mutlu etti :) boylelikle seni ve bu siirin siteni tanimis oldum bu yuzden sana cok tesekkur ederim...islak kek harika gorunuyor genelde ben oyle kalibtan duzgun cikmasini beceremem..sen kalibi kesin iyi yaglamissin gorunumu cok guzel..boyle tatli paylasimlarda gorusmek dilegiyle hayirli gunler sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. Teşekkür ederim Yemeğim,lezzetleri de harikaydı.


    sevgi ve selamlar...

    YanıtlaSil
  9. Merhaba İnci,

    Teşekkür ederim güzel yorumun ve ziyaretin için.

    sevgi ve selamlar...

    YanıtlaSil
  10. Merhaba m.akın,

    Teşekkür ederim ziyaretin ve yorumun için.Rabbim herkese nasip etsin güzel minikleri,sağlık ve sıhhatle birlikte yaşatsın.


    sevgi ve selamlar...

    YanıtlaSil
  11. Etkinlik için yaptıklarında ,kekte çok hoş Bengisu'cuğum.Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  12. Hoş geldin Semra,

    Teşekür ediyorum güzel yorumuna ve ziyaretine.Başkaları için bir şeyler hazırlamak daha çok mutlu ediyor.Yaptıklarım evde beğenilince ben de zevkle yeni birşeyler deniyorum.Bloğunu ve tariflerini beğenerek takip edeceğimden emin olabilirsin.


    selam ve sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. Merhaba kitchen sweet kitchen,

    Ben karalahanayı da pazıyı da seviyorum,pazı da lezzetli oluyor.Deneyince beğeneceğinden eminim.


    sevgi ve selamlar...

    YanıtlaSil
  14. Merhaba Müge,

    Teşekkür ediyorum yorumun ve ziyaretin için.Beğenerek takip ediyorum bloğunu ve tariflerini,sık uğradıklarım arasında.Eminim kendin gibi sıcacık güzellikler ortaya çıkarırsın aldığın fikirlerle.


    sevgi ve selamlar...

    YanıtlaSil
  15. Merhaba Selmacım,

    Teşekkür ediyorum sıcacık yorumun ve ziyaretin için.Beğeniyle ziyaret ettim bloğunu.Tatlı paylaşımlar hayatımızdan hiç eksik olmaz inşaallah.

    sevgi ve selamlar...

    YanıtlaSil
  16. Merhaba Nalancığım,

    Teşekkür ediyorum yorumun için.


    sevgi ve selamlar....

    YanıtlaSil
  17. Merhabalar
    Songünlerde yaşanan acı olayları protesto etmek adına bloglarımıza Türk Bayrağı Resmi eklemeyi teklif ediyorum. Ne dersiniz. Haydi birlik olalım. Sevgiyle...
    http://sicakpaylasimlar.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  18. Merhaba Aysel,

    Duyarlılığın için teşekkür ediyorum.Ben de son olaylar nedeniyle İstiklal Marşımızın bir bölümünü yayınladım.

    sevgiler...

    YanıtlaSil
  19. Selam canim, islak kek yapmayi hic denemedim ama lezzeti eminim cok güzel olur, eh adi üstünde dimi, ellerine saglik, senin kekin harika olmus.

    Sana güzel bir hafta diliyorum ve soguk bir geceden simsicacik sevgilerimi yolluyorum..hoscakal canim

    YanıtlaSil
  20. Merhaba Kevser,

    Teşekkür ederim güzel yorumun ve ziyaretin için.Islak kek çok lezzetli oluyor.Sıcacık sevgilerini aldım ve o kadar iyi geldiki, sağol canım.Bu dönemlerde sanırım en çok ihtiyacımız olan yürekten gelen sıcacık sevgiler...


    sevgiyle kal

    YanıtlaSil
  21. Sevgiliş Ab-ı hayat,
    Ellerin dert görmesin..nefissss görünüyor..Bir dilim rica etsem :)izninle seni linklerime ekliyorum.sevgiler

    YanıtlaSil
  22. nefis görünüyor, arkadaşının ellerine sağlık, sizlere de afiyet olsun...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  23. Merhaba Nilay,

    Teşekkür ediyorum,bir dilim kek ve yanında sevgilerimi gönderiyorum.Linklerine eklemen beni sevindirir.


    selamlar...







    Merhaba Hatice,

    Teşekkür ediyorum,pastanın tarifini beklediğimi buradan da iletmek istiyorum.


    sevgi ve selamlar...

    YanıtlaSil
  24. merhabalar başka bir blogta acemi aşcının ıslak kekini denediğinizi okuduöm ama tarifini bulamadım sizde,yokmu acaba benmi bulamadım,sizin ölçülerinize güvendiğim ve sorularımı cevapladığınız için sizinkinden deneyecektim?
    kaç cm kalıpta yaprtınız yeteri kadar ıslaklık sağladınızmı diye soracaktım çünük o kek baya övülüyordu ben şöyle içi dışı ısdlak güzel bir kek bulamadım:(

    YanıtlaSil
  25. Merhaba Gülşah,

    Benim denediğim yoğun kakaolu bir kekti ama henüz yayınlamak nasip olmadı.28 cm'lik bir kalıpta yaptım ama senin istediğin gibi çok ıslak bir kek değil daha çok nemli tok bir kek.Klasik üzerine sos gezdirilen bir kek istiyorsan başka bir tarif deneyebilirsin.Mesela yukarıda ki tarif yumuşacık ve içi dışı ıslak bir kek oluyor:::))))


    sevgiler...

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats