16 Ekim 2007 Salı

Mısır unlu kızartmalar

Ramazanda iftar davetleri için yaptığım tariflerden biriydi mısır unlu kızartmalar. Biz hepsini severek yedik, kızım ise patatesleri ”annem bana cips yapmış” diyerek büyük bir zevkle yedi. Bu da bana aslında çocukları mutlu etmenin ne kadar kolay olduğunu bir kez daha gösterdi.
Malzemeler:

  • 2 orta boy patates
  • 2 orta boy havuç
  • 1 orta boy soğan
  • 2 yumurta akı
  • Tuz
  • Mısır unu
  • Sıvıyağ

Hazırlanması:

  • Havuçları haşlayıp, soğutun ve kurulayın. Haşladığınız havuçları istediğiniz şekilde ince parçalar halinde doğrayın.
  • Soğanı ve patatesleri ince halkalar halinde doğrayın.
  • Yumurta akına tuz ilave edip çatal yardımıyla çok az çırpın. Patatesleri önce yumurta akına sonra mısır ununa arkalı önlü bulayıp bol sıvıyağda kızartın. Kızaran patatesleri önce kağıt havlu üzerine alıp fazla yağını süzdürün daha sonra servis tabağına alın. Patateslere uyguladığınız işlemleri sırasıyla soğan ve havuçlara da uygulayın.

12 yorum:

  1. Bengisu eline sağlık canım denemk lazım tarifi güzel görünüyorlar,sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. cok degısk olmus. ellerıne saglık. sevgıler..

    YanıtlaSil
  3. Merhaba Nalan,

    Teşekkür ederim,tadıda güzel oluyor.


    sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Merhaba Banu,

    Teşekkür ediyorum,farklı ve lezzetli bir tarif.
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. canim ellerine saglik enfes gorunuyor

    YanıtlaSil
  6. Teşekkür ederim Nihancığım...

    selam ve sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Cok lezetli görünüyor.Bu tarz kizartmalar cok güzel olur,ellerine saglik

    YanıtlaSil
  8. cipsten çok daha sağlıklı olduğu kesin.elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  9. Teşekkür ederim Yaren,kızım da çok seviyor bu tarz kızartmaları.


    sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. Merhaba Mavi ve Portakal,


    Teşekkür ederim, ben de gönül rahatlığıyla yediriyorum kızıma.


    selam ve sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. Severim ben o kızı!
    Canım benim ne mutlu olmuştur kimbilir. Onları mutlu etmek ne kolay aslında değil mi?

    YanıtlaSil
  12. Eminim tanısa oda seni sever.Her yaptığımda çok mutlu oluyor,yüzü gülüyor.


    sevgi ve selamlar...

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats