27 Ekim 2007 Cumartesi

Patates Köftesi (böreği)

Patates köftesi, hafta sonları kahvaltıları için patates kızartmasına alternatif bir tarif. Daha az yağ içerdiği ve içinde yumurta olduğu için de daha besleyici. Biz ailecek çok severek tüketiyoruz. Ayrıca köfte şeklinde küçük parçalar halinde kızartarak servisini de kolaylaştırabilir,bu haliyle arkadaş toplantıları için çayın yanında ikram edebilirsiniz. Malzemeler:

  • 3 orta boy patates
  • 1 yumurta
  • 1 çorba kaşığı un
  • Tuz
  • Kırmızı pul biber
  • Tavaya çok az sıvıyağ

Hazırlanması:

  • Patatesleri rendenin büyük bölümünden rendeleyin, suyunu elinizle sıkın.
  • Suyunu sıktığınız patateslere yumurta, un, tuz ve istediğiniz baharatları ekleyip, kaşık yardımıyla birbirine iyice karıştırın.
  • Teflon tavayı çok az yağlayıp, patatesli karışımı tavaya iyice bastırarak yayın.
  • Önce yüksek ateşte sonra kısık ateşte bir tarafını (krep pişirir gibi) kızartın.
  • Daha sonra bir spatula veya tabağın arka kısmının yardımıyla ters çevirip diğer tarafını da kızartın.
  • Arkalı önlü kızarttığınız patatesleri servis tabağına alıp,dilimleyerek servis yapın.

Bunlar da kızımın hafta sonunda ördeklerle olan maceraları...

Onlara bir şeyler verirken ki heyecanı görülmeye değerdi.

17 yorum:

  1. Cok güzel göünüyor.Görünüs olarak omlete benziyor,degisk bir tarif olmus ,ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık canım cok guzel olmus. sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Merhaba Yaren,


    Teşekkür ederim,doyurucu ve hafif bir lezzet patates köfteleri.


    sevgi ve selamlar...

    YanıtlaSil
  4. Merhaba Banu,

    Teşekkür ediyorum yorumun için.


    sevgi ve selamlar...

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık çok güzel olmuş. Ben de çok severim kahvaltıda bu lezzeti ama ben bütün yapamıyorum. köfte gibi yapıyorum. Annem bütün yapar ve bayılırım onun dağıtmadan alt üst etmesine. Ben bir türlü beceremedim her tarafa dağıtıyorum.:( Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. merhabalar...ıyıkı zıyaret etmişim..çünkü pazar kahaltısı için değişik bir şeyler arıyordum bende...bunu yarın deneyıp yaorumumu yazıcagım tekrar ellerıne saglık...ıyıkı yazmıssın..sevgılerle

    YanıtlaSil
  7. Değişik bir tarif olmuş elinize sağlık. Bizim mutfakda da haşlandıktan sonra ezilerek kızartılırdı. Bu tarifde güzel olmuş elinize sağlık. Bende patates dolmasını vermiştim geçenlerde. sevgiyle
    http://sicakpaylasimlar.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  8. Teşekkür ediyorum Aslı,

    Ben de ilk yaptığımda biraz dağılıyordu ama püf noktasının bir tarafını iyice kızardığından emin olunca ters çevirmek olduğunu fark ettim(kreplerdeki gibi).Alt kısım güzel kızardığında dağılma olmuyor.


    sevgi ve selamlar....

    YanıtlaSil
  9. Merhaba Saliha,

    Umarım deneyip güzel sonuç alır ve benimle paylaşırsın.Benim hafta sonları sık yaptığım bir lezzet.

    sevgi ve selamlar....




    Merhaba Aysel,

    Ben de bir arkadaştan haşlanmış patatese ince bulgur katılarak kızartılan bir tarif almıştım,o da çok lezzetli oluyor.Belki aynı tariftir bahsettiğin.

    sevgi ve selamlar...

    YanıtlaSil
  10. çok değişik ve güzel bir tarif olmuş, çocuklar için de besleyici, ellerine sağlık canım...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. Oooh üzerine de biraz peynir... Tam benlik olur vallahi. Yapsam mı ne?

    YanıtlaSil
  12. Teşekkür ederim Hatice,

    Hem çocuklar hem de büyükler için besleyici ve lezzetli bir tarif.

    sevgiler...




    Bence de yap Tijen'ciğim,peynirle de çok güzel ve lezzetli olur eminim.


    Sevgi ve selamlarımı gönderiyorum....

    YanıtlaSil
  13. canim ellerine saglik kizinada masaallahhhh

    YanıtlaSil
  14. Hoş blog.Banada beklerim.Selamlar..

    YanıtlaSil
  15. merhaba...pazar sabahı tarıfını dendım cok lezzetlı oldu ellerıne saglık..yayınlarımda yakında ıns..alt tarafı guzelce kızarınca dagılna olmuyor cevırırken..hatta ben krep tahtasıyla cevırdım fırlatmadan okadar kolay cevırıldı..içide cok lezzetlı oldu..cok tesekkurler..sevgılerımle..

    YanıtlaSil
  16. Merhaba Nino,

    Teşekkür ediyorum canım.


    sevgiler...





    Hoş geldin Begüm,

    İnşaallah bundan sonra sık görüşürüz,teşekkür ediyorum.


    sevgiler

    YanıtlaSil
  17. Merhaba Düğme Bay'la Binbirçeşni Hayat,

    Sonucun güzel olmasına sevindim,afiyet olsun.Püf noktalarına dikkat edilince güzel bir sonuç çıkıyor ortaya.


    sevgiyle kal....

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats