9 Ekim 2007 Salı

Son iftar menüsü ve güveçte patlıcan türlü

2007’nin son iftar menüsü arkadaşım Gülay’ın hafta sonu davetinden. Bana hep ramazan çok uzun sürecekmiş gibi gelir ama birde bakarım son günlerine gelmişiz bile. Bu sene de böyle oldu ve ramazanı bitirip buruk bir sevinçle bayram hazırlıklarına başladık bile. İnşallah seneye de mübarek ramazan ayını yaşar ve bayrama kavuşuruz. Gülaycığım bizler için çok güzel bir sofra hazırlamıştı. Gülay’ın menüsündekiler ise;

  • Mercimek çorbası
  • Pirinç pilavı
  • Tavuk sote
  • Karnıyarık
  • Kuru fasulye
  • Yaprak sarması
  • Salata
  • Turşu
  • Vişne kompostosu

Benim favorilerim tabi ki karnıyarık ve yaprak sarması, sarmanın lezzetinde Tokat/Erbaa yaprağı olmasının da payı büyük. Arkadaşım yaprak ve vişnelerini memleketi Erbaa’dan getiriyor, böylece harika lezzetleri bizde tatmış oluyoruz.

  • güveçte patlıcan türlü

Tarifini vereceğim lezzet ise kayınvalidemin memleketten gönderdiği tazecik patlıcanlarla yaptığım güveçte patlıcan türlü. Tarifin orijinali kırmızı kuşbaşı et ile yapılıyor. Ben bu defa kıyma kullandım. Eşimin sürpriz yapıp aldığı toprak güveç kabında yapıyorum ve çok lezzetli oluyor. Evde ki malzemelerle çok kısa sürede yapılıyor olması ise tercih nedenlerim arasında.

Malzemeler:

  • 6 orta boy patlıcan
  • 1 orta boy kuru soğan
  • 1 orta boy patates
  • 3 domates
  • 2 dolmalık biber
  • 1 kâse kıyma
  • 1,5 su bardağı su
  • 2 çorba kaşığı sıvıyağ
  • tuz

Hazırlanması:

  • Kıymayı 1–2 dakika kavurun. Üzerine halka doğranmış soğan ve halka doğranmış biberi ilave edip 1–2 dakika daha kavurun.

  • İri küpler halinde doğradığınız patatesleri ilave edin.
  • Patateslerin üzerine alaca soyup iri küpler halinde doğradığınız patlıcanları ekleyin.
  • En son soyulmuş küp küp doğranmış domatesleri ilave edip, sıcak suyu ve tuzu ekleyin.
  • Kapağını kapatıp önce yüksek sonra kısık ateşte ara ara karıştırmadan suyunu kontrol ederek pişirin.

13 yorum:

  1. Hayırlı ve huzur dolu bir bayram diliyorum....
    Selam ve sevgiler....

    YanıtlaSil
  2. canım bende hayırıl bayram diliyorum.menü harika. sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. canim harika olmus bunlar ellerine saglik ama sablonunu gordumde yazik degilmi o koyuna :D napmisin ole :D

    YanıtlaSil
  4. ay canim ya :D yorumlari karistirmisim kusura bakma emi :D elma sekerinin yorumunu sana seninkini ona yazmisim :D ellerine saglik tatlim koyun yok sende :D

    YanıtlaSil
  5. Sevgili Hayat eşim patlıcana bayılır.Ama ben patlıcanlı yemekleri hep uğraştırıcı bulurum.O nedenle hafta sonu yemeği olur benim için.Güveçte ise patlıcanın bambaşka bir lezzeti olur.Ellerine sağlık.
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. Teşekkür ederim serinmavi!Güzelliklerle dolu bir bayram diliyorum ben de sana.


    sevgiyle kal...

    YanıtlaSil
  7. Teşekkür ederim Banu!Sana ve ailene huzurlu,sevgi dolu bir bayram diliyorum.


    sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Önemli değil Nihancığım.Hayırlı bayramlar diliyorum sana ve ailene.


    sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. Hoş geldin Cafe Gusto!Teşekkür ederim yorumun ve ziyaretin için.Hayırlı bayramlar diliyorum.


    sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. selam ben melek hayırlı bayrmlar dilerim hoşçakal

    YanıtlaSil
  11. sevgili hayat bayram�n�z mubarek olsun nice bayramlara sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. Teşekkür ederim Melek!Senin de bayramını kutluyorum.


    sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. Merhaba Pervin!Senin de bayramın mübarek olsun.Güzelliklerle dolu bir bayram dilerim.


    sevgiler...

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats