24 Ekim 2007 Çarşamba

Sucuklu makarna salatası

Bizim ailede sevilen bir makarna, özellikle kızım çok seviyor. Ben de kızımın sevdiği yiyecekleri farklı malzeme ilaveleri ile daha besleyici hale getirmeye çalışıyorum. Makarna salataları bunun için ideal oluyor, içine o an isteğime ve evde bulunan malzemelere göre eklemeler yapıyorum. Genelde haşlanmış tavukla denediğim makarnayı bu defa sucukla denedim ve lezzetli bir yiyecek çıktı ortaya. Arkadaş davetleri için de alternatif oluyor. Dün, gelen misafirlerim için yaptığım sucuklu makarna salatasının tarifi aşağıda.

malzemeler:

  • 1 paket kuskus makarnası
  • 1/ su bardağı iri dövülmüş ceviz
  • 1 su bardağı sucuk (veya sizin istediğiniz miktarda)
  • ½ su bardağı haşlanmış bezelye
  • ½ su bardağı közlenmiş kırmızıbiber
  • 1 küçük domates
  • Birkaç dal maydanoz
  • 1 çorba kaşığı nar ekşisi
  • Kırmızıbiber
  • 1 çay kaşığı kimyon
  • 2 çorba kaşığı sıvıyağ
  • tuz
  • İsteğe göre tane mısır ve 1 çorba kaşı limon suyu ilave edilebilir.

hazırlanması:

Makarnayı birkaç damla sıvıyağ (makarnanın birbirine yapışmasını önlüyor) ve tuz eklenmiş suda haşlayın. Haşlayıp suyunu süzdüğünüz makarnayı geniş bir servis tabağına alın. Sucukları küp doğrayıp tavada 2 çorba kaşığı sıvıyağla birlikte kavurun. Sucukların kavrulma işleminin bitmesine yakın cevizleri de ekleyin. Kavrulmuş ceviz ve sucukları yağıyla birlikte makarnaya ilave edin. Maydanoz, közlenmiş biber ve domatesi küçük olarak doğrayıp, kalan diğer bütün malzemelerle birlikte makarnaya ilave edip karıştırın. Kâselerde servis edin.

Misafirlerim için hazırladığım diğer lezzetler ise;

sucuklu makarna salatası

yaprak sarması

kakaolu çikolatalı kek

nokul

Yaprak sarması ve kakaolu çikolatalı kekin tarifini daha sonra yayınlamaya çalışacağım.Arkadaşımın annesi Emine teyzenin yaptığı ve severek yediğimiz Bafra'nın meşhur nokulunu sevgili Aslı'nın tarifiyle denedim,yapım aşamalarıyla çok güzel anlatmış tarif için sizi Aslı'nın bloğuna yönlendirmek istiyorum.

20 yorum:

  1. canim nasil guzel mamalar yapmissin masallah ellerine sglik

    YanıtlaSil
  2. uf yaa buda ne bir açtım sitenizi karnım acıktı herşey harika gözüküyor:) sucuklu makarna salatası hiç duymamıştım yani sucuklu makarna yapıyoruzda sıcak yemek olarak:)ellerinize sağlık
    saygı ve muhabbetlerimle

    YanıtlaSil
  3. Merhaba Ninocuğum,


    Teşekkür ederim yorumun ve ziyaretin için.


    sevgi ve selamlar...

    YanıtlaSil
  4. Merhaba m.akin,

    Sıcak yemeği kadar salatası da çok lezzetli oluyor, denersen beğeneceğini düşünüyorum.Farklı lezzetleri makarna salatasında kullanmayı seviyorum ve yakıştırıyorum.

    selam ve sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Hımm,gene çok güzel fotoğraflar.Makarna güzel olmuş ama benim iştahımı daha çok sarmalar açtı.Uzun uzun olmuş,yaprağı nerden aldığını sorabilir miyim.Ellerine sağlık bu arada.

    YanıtlaSil
  6. Canim nefis seyler hazirlamissin ellerine saglik nokulu cok merak ettim mutlaka deneyecegim,sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Makarna salatan cok harika görünüyor.Özellikle kuskus makarna olusu bana cok cazib geldi.Ellerine saglik

    YanıtlaSil
  8. nefis seyler hazirlamissin ellerine saglik keşke misafirin ben olaydım:)makarna salatası bu şekildec degişik olmuş denemeye deger...

    YanıtlaSil
  9. Merhaba,
    Ellerine sağlık,sucuklu makarna salatası hem farklı,hemde çok güzel olmuş.
    Bu arada kekin,nokulun ve özellikle sarmanın hakkını yemeyelim,hepsi nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
  10. Merhaba kitchen sweet kitchen,

    Teşekkür ediyorum,yaprakları kayınvalidem kendi bahçesinden hazırlayıp gönderiyor(sağolsun).İncecik dokusuyla çok lezzetli oluyor pişirince.

    sevgi ve selamlar...





    Teşekkür ediyorum Yemeğim,

    Aslı arkadaşımız bloğunda ayrıntılı anlatmış Nokul'un yapılışını,denemeni tavsiye ederim.Kuru üzüm,şeker ve ceviz karışımlı içi harcı ile farklı bir lezzet veriyor.



    sevgiler....

    YanıtlaSil
  11. Merhaba Yaren,


    Teşekkür ediyorum,makarna salatalarında ben de kuskus makarna çeşidini tercih ediyorum.Hem görünüm hem de lezzet olarak daha çok beğeniyorum.


    sevgiler..

    YanıtlaSil
  12. Merhaba Hünerlieller,

    Her zaman seni ağırlamaktan mutluluk duyarım.Sen geliyorum de ben sana ne lezzetler hazırlarım:)))
    Denersen memnun kalacağına inanıyorum.

    sevgi ve selamlar...

    YanıtlaSil
  13. Merhaba Muhterem,

    Teşekkür ediyorum beğenmene sevindim.


    sevgi ve selamlar...

    YanıtlaSil
  14. Bu akşam fazla işim yok şöyle bütün blogları geziyim derken bir de baktım o ne benim nokul. Ellerine sağlık ne kadar güzel tutturmuşsun. Ben yeni başladım nokul yapmaya 3-4 senedir sadece bayramlarda, ama bir bakışta anlarım nokulun güzel yapılmışını.Gördüğüm kadarıyla süper olmuş görüntüsü tadını belli ediyor zaten. Çok memnun oldum tarifimi yaptığın için. Teşekkür ederim.Sevgiler ....

    YanıtlaSil
  15. Ellerine sağlık canım, iştah kabartan yemekler.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  16. Canım bu ne güzel bir yemek olmuş böyle,ellerine sağlık!

    YanıtlaSil
  17. Merhaba Nalan,

    Teşekkür ediyorum beğenmene sevindim.


    sevgi ve selamlar....






    Hoş geldin Lavantin,

    Teşekkür ediyorum yorumun ve ziyaretin için.


    sevgi ve selamlar...

    YanıtlaSil
  18. Merhaba Aslı,


    Beğenmene sevindim, iyi bilen birinden bu övgüleri almış olmak mutlu etti.Arkadaşımın tayini çıkınca uzun süredir mahrum olmuştum bu lezzetten,tarifi bloğunda görünce hemen denemek istedim.Teşekkür ediyorum tarifi yayınladığın ve güzel sözlerin için.



    sevgi ve selamlar...

    YanıtlaSil
  19. ohhhh ne şanslı misafir bunlar böyel
    herşey çok güzel olmuş ellerine sağlıkkk

    YanıtlaSil
  20. Hoş geldin Yeşim,


    Teşekkür ediyorum yorumun ve ziyaretin için.


    sevgi ve selamlar...

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats