30 Ekim 2007 Salı

Yufkalı Çıtır Börekler

Çıtır börek, hem kolay hazırlanabilen hem de lezzetli bir börek .Galeta ununa buladığımız börekler çıtır çıtır oluyorlar.Annem ziyaretimize geldiğinde yaptığım börekler çok beğenilip tam not aldılar.






Malzemeler:
  • 1 kg yufka
  • 1 yumurta
  • Yeteri kadar galeta unu (ben bayat ekmekleri fırında biraz kızartıp, rondoda çok ince çekiyorum. Dondurucuya koyup daha sonra ihtiyacım olduğunda kullanıyorum.)
  • Beyaz peynir (veya lor)
  • Maydanoz, tuz
İç harcı için; beyaz peynir veya lorun içine yeteri kadar tuz ve ince doğranmış maydanoz ekleyip karıştırın.
Hazırlanması:
  • Yufkaları üst üste koyup eşit 12 üçgen parçaya bölün. Üçgen parçaların geniş tarafına peynirli iç harcdan koyup kenarları içe doğru katlayarak, rulo (sigara böreği gibi) sarın.
not:Bu aşamada sardığınız börekleri hemen pişirmeyecekseniz buzdolabı poşetlerine yerleştirip dondurucuya koyabilirsiniz.İstediğiniz zaman çıkarıp çözülmesini beklemeden yumurta ve galeta ununa bulayıp fırında pişirin.
  • Sigara böreği gibi sardığınız yufkaları önce çatal yardımıyla çırptığınız yumurtaya daha sonra galeta ununa bulayın ve yağlanmış fırın tepsisine dizin.
  • Önceden ısıtılmış 200 derece fırında üzerleri kızarana kadar pişirin
not:Çıtır börekleri yaparken hiç yağ kullanmadım,yalnızca fırın tepsisini yağladım.Siz yağ kullanmak isterseniz 1 yumurta,2 çorba kaşığı süt veya yoğurt ve 2 çorba kaşığı sıvıyağı çırparak börekleri bu karışıma batırıp, sonra galeta ununa batırarak tepsiye dizebilirsiniz.

20 yorum:

  1. Borekler citi citir cok guzel olmus. Ellerinize saglik.
    Sevgiler.
    Ilker
    www.cafeikra.blogspot.com

    YanıtlaSil
  2. Bengisu çayın yanında sıcak çıtır çıtır börekler nasıl iyi gider,havalarda serinlemişken çayın yanına arkadaş aranır oldu artık :)

    Eline sağlık,sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Merhaba,peynirli börek en sevdiğim börek çeşididir.En sık yaptığım da sigara böreğidir,galeta ununa bulamayı ise ilk yaptığımda deneyeceğim inşallah. Senin böreklerin de çok güzel görünüyor.Görüşmek üzere...Sevgiler...Nazife

    YanıtlaSil
  4. Teşekkür ediyorum İlker Erdem,bloğunu ziyaret ettim hayırlı olsun,tariflerin çok güzel.

    sevgi ve selamlar..

    YanıtlaSil
  5. Merhaba Nalan,

    Çay ve börek fikrine katılıyorum,çayın eksik olmadığı ve sevildiği bir eve misafir olmak istersen beklerim:)))

    Teşekkür ediyorum.


    sevgi ve selamlar...

    YanıtlaSil
  6. Merhaba Nazife,

    Uzun bir aradan sonra ismini sayfamda görmek mutlu etti,yıllardır görmediğim bir dostumu görmüş gibi hissettim.Galeta ununa bulanmış börekler daha bir lezzetli geldi bana.Teşekkür ediyorum yorumun ve ziyaretin için.

    sevgi ve selamlar...

    YanıtlaSil
  7. Merhaba,bir konuya açıklık getirmek için tekrar yazıyorum, ben siteni hergün, bazen de günde bikaç kez ziyaret ediyorum.yorum bırakmak pek adetim değil nedense aslında benim sayfam olsa ve bana yorum yazsalar çok mutlu olurum diye düşünüyorum çoğu zaman da,galiba tembellik yapıyorum bu konuda,neyse beni mazur gör ama daimi bir ziyaretçin olduğumu unutma.Sevgilerimle...Nazife

    YanıtlaSil
  8. Sevgili Nazife,

    İçtenliğin ve samimiyetin ve tabi ki ziyaretin için teşekkür ediyorum.Yorumlarının beni sevindirdiğini ifade etmek istedim.


    sevgi ve selamlar...

    YanıtlaSil
  9. Ellerine sağlık.Ben de bayat ekmekleri söylediğin yöntemle toz haline getirip kilerde saklıyorum.Aylarca kalsa küflenmiyor.
    Görüşmek üzere.

    YanıtlaSil
  10. hımm çok güzel börekler kahvaltıdada çok güzel gider hani bende yufkalardan bol bol sarıp buzluğa koyarım kahvaltıda 5 er 10 ar kızartırım bu arada alttaki tarifinizi uyguladım dün (patates köftesini) kahvaltıda çok güzel oldu resmini çekemedim yoksa bloguma koyardım ellerinize sağlık Allah'a emanet olun!

    YanıtlaSil
  11. Yani gercektende citir citir görünüyor.Lezzetli oldugu kesin,ellerine saglik canim.

    YanıtlaSil
  12. bende sık sık yaparım bu börekten,ellerıne saglık bengısu....lezzetlı duruyor:)sevgılerımle..

    YanıtlaSil
  13. Teşekkür ediyorum kitchen sweet kitchen,

    Bayat ekmekleri çöpe atmayıp değerlendirmenin en basit yolu bu yöntem bence de,herkesin senin gibi duyarlı davranması dileğiyle...


    sevgi ve selamlar






    Teşekkür ediyorum m. akın,
    Patates köftelerini deneyip beğenmene sevindim.Buzluktaki börekler özellikle habersiz misafirler için iyi bir kurtarıcı oluyorlar.


    sevgi ve selamlar...

    YanıtlaSil
  14. Merhaba Yaren,

    Teşekkür ediyorum yorumun ve ziyaretin için.


    sevgi ve selamlar...






    Merhaba Düğme Bay'la Binbirçeşni Hayat,

    Teşekkür ediyorum yorumun ve ziyaretin için,minik düğme bayımızın minik ellerinden öpüyor,sevgilerimi gönderiyorum.

    sevgi ve selamlar...

    YanıtlaSil
  15. ellerine sağlık canım harika olmus cayın yanında cıtır cıtır ye valla canım cekti bende yapacam. sevgiler..

    YanıtlaSil
  16. çok lezzetli görünüyor.hafta sonu yufka alıp denemek istiyorum.

    YanıtlaSil
  17. Merhaba Banu,

    Teşekkür ediyorum yorumun ve ziyaretin için,denersen beğeneceğini düşünüyorum.

    sevgi ve selamlar...




    Teşekkür ediyorum Mavi ve Portakal,beğeneceğini umuyorum.



    sevgi ve selamlar...

    YanıtlaSil
  18. Canim Bengisu ablacim gine bosdurmayip nefis borek hazirlamissin ellerine saglik..guzel bir haftasonu gecirmen dileyiyle optmmm

    YanıtlaSil
  19. Merhaba canim, böreklerin cok güzel olmus, ellerine saglik, resimlerden bile anlasiliyor ne kadar citir citir olduklari.

    Sana ve ailene simdiden güzel bir hafta sonu tatili diliyorum.

    Selam ve sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  20. Teşekkür ederim sevgili Selma yorum ve ziyaretin için.Umarım senin ve sevdiklerin içi de güzel bir hafta sonu olur.



    sevgi ve selamlar....









    Sevgili Kevser,


    Teşekkür ediyorum yorumun,ziyaretin ve güzel dileklerin için.


    Sana ve sevdiklerine güzel bir hata sonu diliyorum.


    sevgi ve selamlar...

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats