22 Kasım 2007 Perşembe

Ahududu Reçelli Kurabiyeler - Etkinlik

Sevgili Lale'den Şeçmeler bloğunun düzenlediği etkinliğe kurabiye ve pasta tarifleriyle katılıyorum.Arkadaşımıza şimdiden kolay gelsin diyor ve teşekkür ediyorum.

Tarifleri şuan yayınlayamıyor ,etkinlikten önce yayınlamayı umuyorum.Aynı hamurdan farklı kurabiyeler denemek istedim,görüntü olarak pek tatmin edemeselerde lezzetleri bir harikaydı.

son güncelleme:27 kasım 2007

Ahududu reçelli kurabiye

Malzemeler:

  • 200 gr tereyağı (oda sıcaklığında)
  • 5 çorba kaşığı şeker
  • 2 yumurta ( 1 yumurta beyazı kakaolu hindistancevizli kurabiye iç malzemesi için)
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • Aldığı kadar un

Üzeri için ahududu reçeli

Hazırlanması:

Tereyağı ve şekeri iyice karıştırın, diğer malzemeleri de ekleyip hamur yoğurun. Hamuru ikiye ayırıp bir parçasını dolapta dinlenmeye bırakın. Elimizde kalan diğer hamur parçasını eşit büyüklükte parçalara ayırıp elimizle yuvarlayın. Ortasını parmağımızın ucuyla yuvarlak yapıp ahududu reçelinden çay kaşığı yardımıyla çukurlara koyun. Yağlı kağıt serilmiş veya yağlanmış tepside 160 derecede üzeri kızarmadan pişirin.

Kakaolu hindistancevizli kurabiye (kokostar kurabiye)

Bunlar da sevgili yeşil kivi'nin bloğunda görüp denediğim içinde hindistancevizli iç harcı olan kokostar kurabiyeler.Kokostar'a bayılan kızımın seveceğini düşünerek yapmıştım ama kızım beni şaşırtarak ben bunları sevmedim dediğinde ki halimi görmenizi isterdim.

Dolaba dinlenmesi için ayırdığımız hamuru oda sıcaklığında bir süre bekletip,2 çorba kaşığı süt ve 2 çorba kaşığı kakao ilave edip yoğurun ve kakaolu bir hamur elde edin.

İç malzemesi için;

  • 1 çay bardağı hindistancevizi
  • 1 yumurtanın beyazı
  • 2 yemek kaşığı ahududu reçeli
  • 5 tatlı kaşığı pudra şekeri

Bütün malzemeyi bir kaşık yardımıyla iyice karıştırın.

Hazırlanması:

Elde ettiğimiz kakaolu hamurdan istediğimiz büyüklükte parçalar alıp elimizle veya merdane ile açıp ortasına içi malzemesinden koyup kapatın ve yuvarlayın. Yağlanmış veya yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizin.170 derecede pişirin ve soğutun. Soğuyan kurabiyeleri benmari usulü eritilmiş çikolata ile süsleyin.

Aynı hamurdan farklı kurabiye sunumları...

5 yorum:

  1. canim ellerine saglik nefis gorunuyor

    YanıtlaSil
  2. bengisu harika görünüyo bence ve tadınında güzel olduğuna eminim ayy canım ahududu çekti:)ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  3. Teşekkür ediyorum sevgili
    nino
    ve
    Firuze&Saniye.

    sevgilerimle....

    YanıtlaSil
  4. canım ellerıne saglık nefıs olmus hepsı. pastanda nefıs. sevgıler..

    YanıtlaSil
  5. Sevgili Bengisu kurabiyelerin ve pastan harika görünüyor canım, hele ahududulu kurabiyelerin rengi çok hoş ve ağzına atar atmaz dağılacakmış gibi, nefiss... ellerine sağlık...
    sevgiler...

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats