2 Kasım 2007 Cuma

Armutlu Tart

Evde kalan son armutları değerlendirmek için yaptığım bir tart oldu.İyikide yapmışım ben çok severek tükettim,özellikle tart hamuru çok lezzetliydi.İç harcında armut olduğu için daha çok hamurundan yese de küçük aşçı tarafından tam not aldı.Kızım bir daha ki sefere armutlu yapmamam konusunda küçük bir ricada bulunmayıda ihmal etmedi.

malzemeler:

tart hamuru için;

  • 1 yumurta
  • 1,5 çay bardağı şeker
  • 2 yemek kaşığı oda sıcaklığında tereyağı + 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 paket vanilya
  • 2 çorba kaşığı yoğurt
  • çay kaşığının ucu ile çok az tuz
  • 2 su bardağı un (yeterli gelmezse çok az ilave yapabilirsiniz)
  • 1/2 paket kabartma tozu

Armutlu harc için; 1 elma (isteğe bağlı),4 orta boy armut kabukları soyulur ve yarım ay şeklinde doğranır (ben kullandığım armutların çok fazla yumuşamış olanlarını küp küp doğradım).1 çay bardağı çekilmiş ceviz, 2 yemek kaşığı şeker ve 1 çay kaşığı tarçın ilave edilir.Armutlar suyunu çekene kadar bir kaç dakika pişirilir ve soğutulur.

hazırlanması:

Öncelikle iç harcımızı hazırlayıp soğumaya bırakalım.

Hamurumuz için şeker ve tereyağını elimizle iyice birbirine yedirelim.Yumurta,sıvıyağ,yoğurt,vanilya,tuz ilave edip iyice karışmalarını sağlayalım.Unu ve kabartma tozunu sıvı karışıma eleyerek hamur elde edelim.Hamuru toplamakta zorlanırsanız çok az un ilave edebilirsiniz.

Hamurumuzu küçük tart kalıplarına ya da büyük bir kalıba elimizle bastırarak yerleştirelim.Elimizle yerleştirmede zorlanırsak merdane ile açabiliriz.Hamura birkaç yerinden çatal batıralım.Yerleştirdiğimiz hamurların üzerine soğuttuğumuz armutlu harcdan paylaştıralım.

Önceden ısıtılmış 180 derece fırında hamurlar kızarana kadar pişirelim.

son güncelleme 6 kasım :

Bunlar da benim çok amaçlı kullandığım kek kalıplarım, armutlu tartları da bunlarla yaptım.Kalıptan çıkarırken biraz zorlandığımda ise yardımıma ucu sivri bir bıçak yetişti,kenarlarından biraz bıçak yardımıyla hareket ettirince tartlar kolayca çıkıyorlar kalıptan.

18 yorum:

  1. Sevgili Ab-ı hayat,
    Ne güzel bir görüntü böyle...ellerine sağlık canım
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar bende görüntüye bayıldım. Tarifi ne zaman? Eline sağlık sevgiyle
    http://sicakpaylasimlar.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  3. bunlar çok şirin ve güzel görünüyor.ellerine sağlık canım.evet tarifinide bekliyoruz.
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  4. canim ellerine saglik sonunda okuldan firsat bulup dolasmaya basladim arkadaslari nefis olmus

    YanıtlaSil
  5. Merhaba
    Görüntü çok güzel. Ben çıtır börekleride çok beğendim ama bir sorum olacak. Börekler yapılırken herhangi bir aşamada yağ yokmu acaba?
    Selamlar
    Hesna

    YanıtlaSil
  6. Merhaba Nilay,

    Merhaba Aysel,

    Merhaba Ceyt,

    Teşekkür ediyorum yorumlarınız ve ziyaretleriniz için.Kızım bugün çok fazla huysuzlandı ve ben ancak tarifini ekleyebildim.

    Hepinize güzelliklerle dolu bir hafta sonu diliyorum.

    sevgi ve selamlar....








    Merhaba Nino,

    Teşekkür ediyorum.Umarım alışabilmişsindir hayatındaki yeniliklere ve en güzeliyle gelirsin tüm zorlukların üzerinden.


    sevgi ve selamlar....

    YanıtlaSil
  7. Merhaba Hesna,

    Teşekkür ediyorum yorumun ve ziyaretin için.Ben börekleri yaparken yalnızca tepsiyi yağlamak içi kullandım.Çıtır börekler gönderime bugün not ekledim yağ kullanmak isteyenler için,sen de istersen o haliyle deneyebilirsin.


    Umarım sorularını cevaplayabilmişimdir,başka soruların olursa cevaplarım.


    sevgi ve selamlar...

    YanıtlaSil
  8. Canim ellerine saglik tart nefis olmus birde armutlu ohhh...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. şık durmuş ters çevirdiğinde şemsiye gibi durmuş sanki:)yada bugün yağmurda çok durmaktan zihnim hemen böyle bir benzetmeyede kaymış olabilirde:)
    eline sağlık,sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. mrb bayıldım hem görünütüye hem armutlara bu küçük kaplarla kaç tane çıkıyor gidip almak istiyorum

    YanıtlaSil
  11. ellerınıze saglık...mınıklere herseyı begendıremıyoruz malesef:((

    YanıtlaSil
  12. ayy cok siirin seyler bunlar ellerine saglik Bengisu ablacim guzel bir hafta gecirmen dileyiyle opuyorum seni ;))

    YanıtlaSil
  13. Merhaba Yemeğim,

    Teşekkür ediyorum yorumun ve ziyaretin için.Ben de armutlu tart sevenlerdenim.


    sevgi ve selamlar...

    YanıtlaSil
  14. Teşekkür ediyorum Mutfak Havlusu,

    Bir kaç gündür buralara da yağmur yağıyor,umarım devamı da gelir yağmurların.Evde camdan izlemek çok güzel oluyor,ben de uzun süre yağmurda kalsam aynı çağrışımı yapabilirdi:)))


    sevgi ve selamlar....

    YanıtlaSil
  15. Merhaba Yeşim,
    Teşekkür ediyorum.Tam olarak hatırlayamıyorum,sanırım 10 tane çıkmıştı.Bıçakla kenarlardan çok az oynatarak daha rahat çıkmalarını sağladım.Biraz geç cevap verdiğim için özür dilerim,çok yoğun birkaç gün geçiriyorum.


    sevgi ve selamlar...

    YanıtlaSil
  16. Merhaba Düğme Bay'la Binbir çeşni Hayat,

    Miniklerin damak tadları gerçekten çok farklı,dişlerimi ağrıtıyor diye kızım armut yemek istemiyor.


    sevgi ve selamlar....






    Merhaba Selma,


    Sen onlardan daha şirinsin canım,güzelliklerle dolu günler geçirmen dileğiyle.


    sevgiyle kal...

    YanıtlaSil
  17. cnm,çok beğndim ben bu tartları,ama hangi kalıbı kullandın acaba..ben hiç beceremiyorum bu şekilde tart yapmayı,zaten güzel bir kalıbım da yok.slmlar.

    YanıtlaSil
  18. Merhaba Diyalog Yemekleri,

    Teşekkür ediyorum,beğenmene sevindim tartları.Benim çok amaçlı kullandığım küçük kek,muffin kalıplarım var onlarla denedim tartları(resmini yayınlamaya çalışırım),çıkarırken biraz zorlandım sivri uçlu bir bıçak yardımıma yetişti:)))


    sevgi ve selamlar...

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats