19 Kasım 2007 Pazartesi

Havuçlu Muzlu Toplar

Evde benim dışımda kek yiyen pek olmayınca kekler artıyor. Ben de havuçlu veya elmalı toplar yaparak değerlendiriyorum ve yenmeyen keklerin bu şekilde nasıl da hemen bitiverdiğine şaşıp kalıyorum. En son yaptığım sürpriz kekten artanları da bu şekilde değerlendirdim ve kek sevmeyenlerin” ne çabuk bitti” sitemlerine karşılık en kısa zamanda tekrar yapma sözleri verildi. Malzemeler:
  • 3 orta boy havuç (rendelenmiş)
  • 2 çorba kaşığı şeker
  • 4 -5 dilim kek
  • ½ muz
  • ½ çay bardağı çekilmiş ceviz

Hazırlanması:

  • Rendelenmiş havuçları şeker ile suyunu çekene kadar çok az pişirin ve soğutun. Kekleri elinizle ufalayın ve soğuyan şekerli havuçları, cevizi, elinizle ezdiğiniz muzu ilave edip birkaç defa harmanlayın.

  • Elinizle istediğiniz büyüklüklerde parçalar alıp yuvarlayın. Tarçın ve ince çekilmiş cevize bulayın. Evde Hindistan cevizi kalmadığı için ben tarçın kullandım ama tarçın tadı ağır geldi, isterseniz tarçını içine ilave edip hindistancevizine bulayın böylece sunum da çok şık olacaktır.

Hindistancevizli havuçlu toplar için tıklayın

19 yorum:

  1. Bengisucuğum, şu mini mini top şeklinde olan şeyler hep bende bir yeme isteği uyandırıyor :))) Bak bunlar da çok lezzetli göründü şimdi gözüme, kalan keklerin şekil değiştirmesine yardımcı olmak için en kısa zamanda deneyeceğim ben bunları. Ellerine sağlık, kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. bunlar nefis duruyor
    havuçun çok tüketildiği,muzun sevildiği bir aile için yani bizim için ideal bir lezzet:))
    teşekkürler bu güzel tarif için.

    YanıtlaSil
  3. zerrin - misss19 Kasım 2007 22:06

    canım Bengisu,

    bu topların tükenmesi çok normal.. :)

    İçindeki malzemeler bile yeter insanı mahvetmeye :))

    ellerinize sağlık. nefisler.. muz hiç düşünmemiştim..

    sıcacık sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. ellerine saglik canim enfes gorunuyorlar hele kurbisler muthissssssssssss

    YanıtlaSil
  5. Walla pes:)Her eve sizden bi tane lazım.Kekim artarsa ben de deniycem bunu.

    YanıtlaSil
  6. Sevgili Ab-ı Hayat,
    Ne kadar güzel kekleri bu şekilde değerlendirmen..Tebrik ediyorum çok güzel görünüyorlar.
    Kucak dolusu sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Ne güzel tarifler ve fotoğraflar eklemişsin canım...
    Ellerine sağlık...
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  8. selam havuç muz...tam bizim çocukların sevdigi bir tarif olmuş elinize saglık ..biz büyüklerde eminim çok severiz...ben çoooook severim:)sevgiyle kalın..

    YanıtlaSil
  9. selam canım...

    valla bende artan kekleri hep böyle yapıyorum....ama muz iyi fikir..deniycem..

    ellerine sağlık arkadaşım...

    YanıtlaSil
  10. selamlar ellerinize sağlık hep israfa karşı önlemek hemde değişik bir damak tadı görüşmek üzere

    YanıtlaSil
  11. canım ellerine sağlık..havuçlusunu yapıyordum ama muzlusunu hiiç denemedim..güzel bir alternatif oldu benim için..öpüyorum..sevgiyle kal...

    YanıtlaSil
  12. bengısu naptın sen ya:)))) buzlukta traslanmıs keklerım vardı dururmuyum sımdık ben yane:))ellerıne saglık..ben asagıdakı kurabıyelerede bakımmm :))

    YanıtlaSil
  13. Ellerine sağlık canım çok güzel görünüyorlar :)
    sevgiler
    banu

    YanıtlaSil
  14. Sevgili Bengisu ablacim ellerine saglik havuclu toplar resimlerde cok sahane cikmislar ..sanki al beni yedergibi...ve tabi dogum gunum icin yazmis oldugun mesajin icin cok tesekkur ederim ;))..guzel bir hafta gecirmendileyiyle sevgiler

    YanıtlaSil
  15. canım ellerine sağlık nefis olmus. muzda cok guzel fikir. sevgiler..

    YanıtlaSil
  16. Canım,ben de geçenlerde minik köstebek pastanın artan kekinden yapmıştım toplardan ben biraz kafama göre malzeme ekledim,ama muz koymak hiç aklıma gelmedi,keşke...ama şu anda da kek parçaları var dondurucuda,deneyeceğim inşallah.Elbette ki mesafeler engel olamaz gönül bağına...Buralarda hiç blogcu yok ta o yüzden Senin yakın olman ve sana duyduğum muhabbetten dolayı öyle yazdım,eşime bunu söyleyince işte sen aç o zaman diyor ya kısmet tabi.Ben de bi başladım mı mektup gibi uzatıyorum kusura bakma,görüşürüz.Nazife

    YanıtlaSil
  17. Mmm nefis olmuş çabucak bitmezmi bu minik lezzetler,eline sağlık canım!

    YanıtlaSil
  18. Sevgili gülriz,
    mutfak havlusu,
    zerrin miss,
    nino,
    kitchensweetkitchen,
    nilay,
    ilkay,
    hünerlieller,
    disal,
    m.akın,
    düğme bay ve bin bir çeşni,
    banus pasta,
    selma,
    banu gökşin,
    nalan kaplan


    Teşekkür ediyorum güzel yorumlarınız ve ziyaretleriniz için.

    sıcacık sevgilerimi gönderiyorum...

    YanıtlaSil
  19. Teşkkür ediyorum Yeşil domates yorum ve ziyaretin için.


    sevgiler...



    Merhaba Nazife'ciğim,

    Senin yerin her zaman ayrı benim için,hissettiklerin hissettiklerimdir emin ol.Bence de eşin doğru söylemiş seni de bekliyoruz blogların güzelliklerle dolu dünyasına.Çok yakın bir dostunmuş gibi seviniyor ve üzülüyorsun blog sahibi arkadaşların için,ayrı bir yeri oluyor zamanla hepsinin....


    Sen hep yaz mektup gibi olsun...


    kucak dolusu sevgilerimi gönderiyorum

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats