8 Kasım 2007 Perşembe

Çiçek Kurabiyeler

Çayın yanında kızım ve eşime kurabiyelerden ikram edipte, tabaktakilerin hemen bitirilip ve kurabiyeyi çok fazla sevmeyen eşimin çok güzel olmuş, çok lezzetli… sözleri eşliğinde biraz daha kurabiye istediğini duyunca yüzümde oluşan gülümsemenin etkisiyle bunlara mutluluk kurabiyesi de diyebilirim aslında. Yazımdan da anlaşılacağı üzere bizim evde bu kurabiyelerden daha çok pişeceğe benzer. Bu tarifle ağızda dağılan, birçok farklı sunumda kurabiyeler yapabilirsiniz.

Tarif sevgili pastacı kız bloğuna ait,arkadaşımız ikram kurabiye kalıpları ile yapıp bu isimle adlandırmış.Ben aynı kalıptan bulamayınca bu şekilde denedim.

malzemeler:

  • 250 gr oda sıcaklığında margarin
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 1 paket vanilya,
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • 1 yumurta
  • 2 su bardağı un + hamurun kıvamına göre biraz daha un ekleyebilirsiniz (ben ekledim)

Üzeri için:

iri kırılmış fındık

arasına sürmek için çokokrem

Hazırlanması:

Bir kabın içerisine oda sıcaklığında yumuşamış margarini ve pudra şekerini koyup elimizle iyice birbirine yediriyoruz. Daha sonra bir yumurtayı ve vanilyayı da ilave edip tekrar karıştırıyoruz. Unumuzu ve kabartma tozunu da ekleyip kulak memesi yumuşaklığın da bir hamur elde ediyoruz.

Hamurumuzu 10 dakika dinlendirdikten sonra merdane ile açıp (ben kolay açabilmek için hamurun üzerine buzdolabı poşeti sererek merdane ile üzerinden geçtim ve pürüzsüz bir şekilde, merdaneye yapışmadan açıldı) çiçek şeklindeki kalıpla şekiller verdim.

Bıçak yardımıyla alıp, yağlanmış fırın tepsisine dizdim. Önceden ısıttığımız fırında 175 derecede üzeri kızarmadan pişiriyoruz. Kurabiyelerimiz soğuduktan sonra bir tane kurabiye alıp bıçak yardımıyla üzerine çokokrem sürüp ikinci kurabiyeyi kapatıyoruz. Üst üste kapattığımız kurabiyelerin tek tarafına da çokokrem sürüp fındığa batırıp, servis tabağına diziyoruz. Kurabiyeleri fındık yerine antep fıstığına batırırsanız daha şık kurabiyelere sahip olabilirsiniz.

Bunlarda kızımın fındıklı olanlara rağbet etmeyip onun yerine tercih edip çok sevdiği sade kurabiyeler.

17 yorum:

  1. Hep ikinci sirada oluyordum ,bu gün ilk sirada yorum yazmak kismet oldu.Kurabiye cok sahane görünüyor.Özenle yapilmis.Ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  2. Canim inan görüntüsü nefis olmus sunumuda cok sik ellerine saglik,sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Sevgili Bengusu ablacim bu hafta benim icin baya bir yogun gecti o yuzden hala blogumu guncelemis deyilim ama ziyaret ve yorumun icin coook tesekkur ederim ..boyle oo nerelerdesin kelimesi beni oyle mutlu etti ki sana anlatamam...ellerine saglik gine massallah nefis kurabiyeler hazirlamissin bende sana guzel neseli bir haftasonu gecirmeni diliyorum sevgilerimi yoluyorum optmm...

    YanıtlaSil
  4. selamlar abı hayat nasılsın bence gine mutfakta güzel şeyler döktürmekle meşgulsün ellerine sağlık kurabiyelerin harika gözüküyor öptüm
    canım
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  5. böyle güzel güzel bakarken birde elimizi ekrana uzatıp alabilsek içlerinden ne güzel olucaktır değilmi:)
    latife bir yana sevimli kurabiyeler olmuşlar,ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Oh ellerine sağlık, pek güzel görünüyorlar. Bir de margarin içermeseler eminim çok daha lezzetli olacaklar. (Kusura bakma Bengisu'cuğum, insan margarin karşıtı olunca diline hakim olamayabiliyor.)

    YanıtlaSil
  7. Merhaba Yaren,

    Teşekkür ediyorum içten yorumun ve ziyaretin için.



    sevgi ve selamlar...

    YanıtlaSil
  8. Bengisu
    Ne güzel kurabiyeler bunlar. Böyle kurabiye sevilmezmi hiç.

    Ellerine sağlık sevgiyle

    YanıtlaSil
  9. Dün akşam elektrikler kesilince yorumlara cevaplarım yarım kaldı....





    Merhaba Yemeğim,

    Teşekkür ediyorum yorumun ve ziyaretin için,görünüşleri gibi lezzetleri de nefisti.


    sevgi ve selamlar....







    Merhaba Selmacığım,

    Şükür kavuşturana,iyi olduğuna sevindim.Burada farkında olmadan bir aile gibi olmuşuz,bir süre göremeyince meraklanıyorum.


    sevgi ve selamlar....








    Merhaba Melek,
    Teşekkür ediyorum yorumun ve ziyaretin için.Kızım tam bir kurabiye canavarı ve onun istekleri doğrultusunda bir şeyler yapmaya çalışıyorum.

    sevgi ve selamlar...

    YanıtlaSil
  10. Merhaba Mutfak Havlusu,

    Ne güzel olur değil mi? ben de çok mutlu olurum sizlere ikram edebilsem.

    sevgi ve selamlar...

    YanıtlaSil
  11. Merhaba Tijen,

    Ben de senin gibi düşünüyorum ama bazen mecbur kalıyorum kullanmaya.Sıvıyağla yapmaya çalışıyorum maalesef aynı lezzeti bulamıyorum.Ailenin diğer fertlerini memnun etmek için oluyor böyle kaçamaklar:))))


    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  12. Merhaba Aysel,

    Teşekkür ediyorum yorumun ve ziyaretin için.


    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  13. merhaba arkadaşım....
    senden haberler aldım bugün...ne kadar sevindim anlatamam....blog ve spotcular bu kadar çokken niye hiç karşılaşmıyorum diye düşünüyordum...ve karşılaştım....
    tanıdıklardan haberini almak çok keyifliydi....çok öpüyorum seni...görüşmek üzere....

    kurabiyelerin harika görünüyor...bizim evdede fazla yenmez ama ben severim....

    YanıtlaSil
  14. Merhaba Disal'ciğim,

    Birkaç gün önce bloğunu farketmiştim ve akabinde ortak arkadaşımız olduğunu öğrenmek sevindirdi.Sen den haber almakta keyifliydi,yemek blogları arasında tanıdık bulmak çok güzel...


    sevgi ve selamlarımı gönderiyorum.....görüşmek üzere....

    YanıtlaSil
  15. merhaba sitemi ziyaretiniz ve yorumunuz için t. ederim...Bende sitenizde ufak bir gezinti yaptım hepsi birbirinden güzel ellerinize sağlık...sizi takip edeceğim sevgiler..

    YanıtlaSil
  16. Merhaba Bengisu,
    ben de seni ziyarete geldim :) Kurabiyeler nefis görünüyor.Ellerine sağlık :)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  17. Merhaba Zerrin,

    Teşekkür ediyorum,ben de senin takipçilerindenim.


    sevgiler....




    Hoş geldin Beyza,

    Teşkkür ediyorum yorumun ve ziyaretin için.

    sevgiler...

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats