17 Kasım 2007 Cumartesi

Çikolatalı Kurabiyeler

Çikolatalı kurabiyeler,daha önce yaptığım ve ailecek çok beğendiğimiz çiçek kurabiye hamuru ile yaptığım bir tarif.Malzemeler aynı yalnızca süslemede ve kalıpta değişiklik yaptım.İtiraf edeyim ki daha az oyalayıcı ve daha çabuk yapılan kurabiyeler çıktı ortaya.Çikolatasıyla çocukların da çok fazla ilgisini çekti.

Tarif burada

Yapım aşamaları aynı, çiçek kalıbı yerine kalpli kalıpla şekil verip pişirdim.Piştikten sonra soğumasını bekledim.
Diğer tarafta ısıya dayanıklı porselen bir kasenin içine bitter çikolata ve 1 tatlı kaşığı tereyağı koyup, kaynamakta olan çaydanlığın üzerine oturtup çikolatayı benmari usulü pürüzsüz bir kıvam alana kadar karıştırarak erittim.
Soğuyan kurabiyeleri erimiş çikolataya batırıp yağlı kağıt üzerinde oda sıcaklığında donmalarını bekledim ve serviz tabağına aldım.Çikolata donmadan önce isteğinize göre süsleme yapabilirsiniz .

20 yorum:

  1. Cok güzel görünüyorlar.Cikolatali sadece göre daha bi alimli görünür.Ellerine saglik.Afiyet olsun.Güzel hafta sonlari diliyorum.

    YanıtlaSil
  2. Bengisu', ne güzel görünüyorlar. Çocuk olup gönlimce yemek isterdim. :)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Sevgili Ab-ı Hayat,
    Ellerin dert görmesin ne kadar lezzetli görünüyorlar...Öpüyorum sevgiler canım

    YanıtlaSil
  4. Merhaba ben yorum yazmıştım ama görünmüyor neden acaba? Sevgilerimle...Nazife

    YanıtlaSil
  5. Merhaba Nazife,

    Blogger'dan kaynaklanan bir sorun olabilir,bazen oluyor böyle.Teşekkür ediyorum.


    sevgilerimi gönderiyorum...

    YanıtlaSil
  6. Ellerine sağlık çok güzel olmuş. Ayrıca estetik bir görünüşü olduğu için hazır kurabiyelere benzemiş. Bana da yaparmısıııın:)Sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. merhaba canım...

    valla gözlerim kaldı monitörde..

    harika olmuşlar ..ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  8. ellerine sağlık canım.çok güzel görünüyorlar.kurabiye olacak hemde çikolatalı yenmezmi hiç.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Aslında güzel bir yorum yazmıştım ya neyse kısmet değilmiş.Güzel sözlerin için teşekkür etmek istemiştim,sıcak bi siten var senin de sıcak bir insan olduğunu düşünüyorum.Hem de yakınız ya senle yaşadığımız yer olarak o da aramızdaki sıcaklığı sağlıyor sanırım.Görüşmek ümidiyle.Nazife

    YanıtlaSil
  10. Sevgili Bengisu ne güzel kurabiyeler bunlar. Ellerine sağlık canım. Sevgiyle mutlu pazarlar...

    YanıtlaSil
  11. zerrin - misss18 Kasım 2007 17:19

    Sevgili bengisu,

    bunlar nefis kurabiyeler. çok iştah açıcı görünüyorlar.. fotoğraflarda nefis..

    ellerine sağlık.

    çay yanına isterimde isterim :)))

    not: linklerimdesiniz..

    sımmsıcak sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. aneeeee ne güzel olmuş bunlarrrrr canikom yaaaa.ellerine sağlıkk denenecekler sırasına girdi..sevgilerimle

    YanıtlaSil
  13. Merhaba Yaren,

    Teşekkür ediyorum benim de tercihim çikolatalılardan yana oldu.

    sevgiler...



    Sevgili Lavantin,

    Bazen çocuk olası geliyor,onlara bakınca....


    sevgiyle kal....




    Sevgili Nilay,
    teşekkür ediyorum canım.


    sevgi ve selamlar....

    YanıtlaSil
  14. Teşekkür ediyorum Aslı'cığım,hemen yapıp sevgilerimi de katıp gönderiyorum:)))




    selamlar...




    Merhaba Disal'ciğim,

    Teşekkür ediyorum canım.

    sevgilerimi gönderiyorum....






    Sevgili Ceyt,
    Benim gibi düşünenlerinde olduğunu bilmek güzel:)))


    sevgiyle kal...

    YanıtlaSil
  15. Sevgili Nazife,

    Utandırdın beni güzel ifadelerinle,teşekkür ediyorum.Mesafeler kalplerin yakın olmasına engel olamıyor sanırım.

    sevgiyle kal....

    YanıtlaSil
  16. Merhaba Aysel'ciğim,

    Teşekkür ediyorum yalnız bırakmayan yorumların için.


    sevgiler....





    Merhaba Zerrin'ciğim,
    Sevgilerimle birlikte çayının yanına muhabbet katması dileğiyle bu tatlı kurabiyeri de gönderiyorum.


    sevgiler...






    Teşekkür ediyorum eyvahhyemekyandiocakbatti,
    umarım deneyip beğenirsin.


    selamlar canım...

    YanıtlaSil
  17. Eline sağlık canım,çok şık olmuşlar....

    YanıtlaSil
  18. Teşekkür ediyorum Serinmavi.


    sevgilerimi gönderiyorum...

    YanıtlaSil
  19. hmmmmmmmm kurabiyeler nefis gorunuyor ellerine saglik yani cikolatada herseye yakisiyor..optmmm

    YanıtlaSil
  20. Teşekkür ediyorum Selma'cığım,haklısın çiklata herşeye yakışıyor.


    sevgilerimle...

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats