12 Kasım 2007 Pazartesi

Ispanaklı Pasta


Birkaç gün önce gelen misafirlerim için hazırladığım menüdekilerden bir tanesi de ıspanaklı pasta idi. Uzun süredir yapmamış ve son zamanlarda da yapmak için kendime nedenler bulmaya çalışıyordum. Arkadaşlarım geldiğinde ise tatlı olarak bu pastayı yapmaya karar verdim. Hazırladığım menüdeki lezzetler ise;
Ispanak pastası












Malzemeler:
  • 4 yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • ½ su bardağı sıvıyağı
  • 1 su bardağı süt
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2 su bardağı un
  • 250 gr ıspanak
Krema için:
1 paket kremşanti
1 su bardağı süt
2 çorba kaşığı ahududu reçeli
Kürdanın ucuyla kırmızı gıda boyası
Kremayı hazırlamak için süt ve kremşantiyi birkaç dakika mikserle çırpıp, koyulaşmasını sağlayın. Koyulaşan şantiden pastanın üzerini süslemek için bir miktar ayırın. Ayırdığınız şantinin bir tanesine ahududu reçelini ve çok az gıda boyasını ekleyip pembe renk olana kadar çırpın. İki karışımı da 10 dakika buzdolabında bekletin. Pembe kremşanti ara kreması olarak, beyaz ise dış kısmını kapatmak için kullanılacak.
Hazırlanması:
  • Ispanakları yıkayıp çok az haşlayın, suyunu sıkıp rondoda çok ince bir şekilde püre haline getirin.
  • Yumurta ve şekeri şeker eriyene kadar çırpın.
  • Ispanak püresi, sıvıyağ, süt ve vanilyayı ilave edin tekrar çırpın.
  • Unu ve kabartma tozunu eleyerek sıvı karışıma ekleyin ve tahta bir kaşık yardımıyla karıştırın.
  • Yağlanmış kek kalıbınıza döküp,180 derece önceden ısıtılmış fırında pişirin.
  • Soğuduktan sonra ucu tırtıklı bir bıçak yardımıyla ortadan ikiye kesip, en üst kısmındaki fazlalıkları alarak rondoda çok ince bir şekilde çekin, toz haline getirin, en son pastanın kenarlarını süslemede kullanacağız.
  • Servis tabağına pandispanyanın bir tanesini yerleştirip, yarım su bardağı suya 1 çorba kaşığı ahududu reçeli ekleyip karıştırın ve bu karışımın yarısıyla pandispanyayı ıslatın.
  • Pembe kremşantinin hepsini ortasına gelecek şekilde yerleştirip, ikinci pandispanyayı kremşantinin üzerine yerleştirin ve biraz bastırarak şantinin kenarlara dağılmasını sağlayın.
  • Kalan reçelli su ile ikinci pandispanyayı da ıslatın ve beyaz kremşanti ile pastanın tamamını bir spatula yardımıyla kaplayın.
  • Kremşanti ile kapladığınız pastanın kenarlarına temiz bir kağıt yerleştirip, toz halinde çektiğiniz kekten serperek arada kağıdın üzerine gelen parçaları kağıt yardımıyla bastırarak süsleyin.
  • En üst kısma ise kaşığı şantinin üzerine bastırıp çekerek şekil verin ve çekilmiş fındık ve ahududu reçeli ile süsleyin.

20 yorum:

  1. slm canım....

    rengi ne kadar güzel...yemyeşil olmuş...bende geçen seneden beri yemiyorum....yapsamda yesem aslında ne güzel olur.....

    bakalım yarın buranın pazarı...taze bir ıspanak bulayımda yapayım bari...

    ellerine sağlık canım....çok öpüyorum seni..

    YanıtlaSil
  2. Rengi yemyeşil evet.Ben de yapmıştım ama bu kadar yeşil olmadı benimki.Ispanağı daha fazla koymak gerekiyo heralde.Ellerine sağlık.
    Bu arada kelime doğrulama çok gerekli mi?Bazı harfleri tanımakta güçlük çekiyorum.

    YanıtlaSil
  3. eline saglık rengiyle sunumuyla harika...bende kışın sık sık yaparım.sitemde de var zaten çok hafif ve güzel bir pasta...

    YanıtlaSil
  4. selamlar hiç kendim yapmadım ama yengem sık sık yapar onunkide böyle yemyeşil olur fıstıklı gibi bilmiyeni kandırmak gerek fıstıklı pasta diye:)) ellerinize sağlık
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  5. harika olmuş bende çok severim ıspanaklı yaşpastayı ..ellerine sağlık canım..sevgilerimle

    YanıtlaSil
  6. ellerine saglik canimcim

    YanıtlaSil
  7. Canım ellerine sağlık, ne güzel olmuş pastan. Hep görüyorum bloglarda ama daha hiç deneyemedim şu pastayı. En kısa zamanda denemek lazım. Kocaman sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Cok güzel görünüyor.Hep aklimda olan bir pasta,tadinida cok merak ediyorum,ispanagin pasta sekilde olmasi cok farkli oldugundan.Ellerine saglik

    YanıtlaSil
  9. cnm ellerine sağlık hepsi birbirinden lezzetli görünüyor.

    YanıtlaSil
  10. Cok harika bir sunum olmus ellerine saglik. Ben de gecenlerde ispanakli pasta tarifini sayfama eklemistim. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  11. ellerine sağlık canım pasta nefis görunuyor. renk harika mutlaka deniyecem. sevgiler..

    YanıtlaSil
  12. Merhaba canin, ben daha cok bu güzel pastanin güzelim renklerine bayildim, ne güzel bir yesil tonu ile renklerndirmissin bu pastayi, ellerine saglik diyorum. Lezzeti de zaten böyle güzel renginden sonra yerindedir.

    Selam ve sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  13. Bengisu pasta harika görünüyor, yemyeşil ne güzel olmuş, ellerine sağlık canım...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. Yeşil yeşil ne güzel olmuş pastan. Ellerine sağlık tadanlara da afiyet olsun sevgiler

    YanıtlaSil
  15. mmm harika olmuş. o ne canlı yeşil öyle. ellerine sağlık çok güzel görünüyor...menüde şahane zaten, ne şanslı misafirlermiş...

    YanıtlaSil
  16. slm
    ıspanaklı pasta harika olmuş hemde çok beleyici ellerine sağlık.sevgiler..

    YanıtlaSil
  17. Bloğumdaki bir sorundan dolayı yorumlara cevap vermekte geciktim,yorum gönderen bütün arkadaşlardan gecikme için özür diliyor ve sevgilerimi gönderiyorum bir dilim pasta eşliğinde.....





    Sevgili Disal,

    Teşekkür ediyorum yorum ve ziyaretin için.Yalnızca ıspanağın yapraklarını kullandım sanırım onun için yemyeşil bir pasta oldu.


    sıcacık sevgilerimi gönderiyorum...





    Merhaba kitchensweetkitchen,
    Ispanağın yapraklarını kullandım,saplarını kullanmadım.Sanırım bu nedenle yemyeşil oldular,çokta lezzetliydi aynı zamanda.Ben de yaşıyorum aynı sorunu kelime doğrulamada,ama istenmeyen bazı alakasız yorumları engellemek için getirilmiş bir sistem.


    sevgi ve selamlar.....





    Merhaba Hünerlieller,
    Senin sitende de görmüştüm,teşekkür ediyorum ziyaretin için.


    sevgilerimi gönderiyorum...





    Merhaba M.akın,

    Bilmeyenler önce fıstıklı sanıyorlar,teşekkür ederim ziyaretin için.


    sevgi ve selamlar...





    Merhaba eyvahhyemekyandiocakbatti,

    Teşekkür ediyorum yorum ve ziyaretin için.


    sevgilerimi gönderiyorum....

    YanıtlaSil
  18. Teşekkür ediyorum Ninocuğum,

    sevgilerimi gönderiyorum....




    Merhaba Gülriz,


    Denemeni tavsiye ederim,çok lezzetli oluyor.


    sevgi ve selamlarımı gönderiyorum...








    Merhaba Yaren'ciğim,
    Ispanaklı olduğu anlaşılmayan lezzetli bir pasta oluyor,umarım denersin.


    sevgi ve selamlarımı gönderiyorum....





    Teşekkür ederim Semra'cğım,böreğini yaptım ve çok lezzetli oldular.


    sevgilerimi gönderiyorum....






    Merhaba İlker erdem,
    Teşekkür ediyorum yorum ve ziyaretin için.
    sevgi ve selamlar....






    Merhaba Banu'cuğum,


    Beğenmene sevindim,sevgilerimi gönderiyorum....







    Merhaba Kevserciğim,
    Teşekkür ediyorum güzel yorumun ve ziyaretin için.

    sevgilerimi gönderiyorum...





    Merhaba Hatice,

    Beğenin ve ziyaretin için teşekkür ediyorum canım.

    sevgi ve selamlarımı gönderiyorum...





    Merhaba Aysel'ciğim,

    Teşekkür ediyorum güzel yorumun ve ziyaretin için.


    sevgilerimi gönderiyorum...






    Merhaba Yeşil kivi,

    Seni de misafir etmekten mutluluk duyarım,teşekkür ediyorum yorumun için.


    sevgilerimi gönderiyorum...





    Merhaba Sevil,

    Teşekkür ediyorum yorum ve ziyaretin için.

    sevgi ve selamlar...

    YanıtlaSil
  19. Canim bende ne kadar cok merak ediyorum bu pastayi bir bilsen yapilisi kolaya benziyor hazir evimdede ispanak varken en iyisi ben bi pastayi deneyeyim,ellerine saglik canim tarifinden yararlanacagim sevgiler...

    YanıtlaSil
  20. Merhaba Yemeğim,

    Yapılışı kolay oluyor,aynı zamanda da lezzetli bir pasta.


    sevgilerimi gönderiyorum....

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats