29 Kasım 2007 Perşembe

Lorlu tuzlu kurabiye

Dolapta kalan son lorları nasıl değerlendireceğimi düşünürken çoktandır yapmayı istediğim peynirli tuzlu çubuklar yapmaya karar verdim. Peynirli çubukların yapımı oyalayıcı olunca zamanımın kısıtlı olmasını da göz önüne alarak hamuru küçük parçalara ayırıp yuvarlak şekiller verdim.

Daha yumuşak ve ağızda dağılan kurabiyelere sahip olup, misafirlerim de beğenilerini sununca sık yapacağım bir kurabiye tarifim daha oldu.

Malzemeler:

  • 1 yumurta
  • ½ su bardağı eritilmiş tereyağı
  • 2 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 1,5 su bardağı lor peyniri
  • 1 paket kabartma tozu
  • Aldığı kadar un
  • Tuz

Üzeri için: yumurta akı, susam, lor peyniri

Hazırlanması:

Yumurta, tereyağı, sıvıyağ, tuzu ve lor peynirini derin bir kabın içinde karıştırın. Kabartma tozu ve aldığı kadar un ekleyip kulak memesi yumuşaklığında hamur yoğurun. Hamurun bir kısmından istediğiniz büyüklükte parçalar koparıp yuvarlak şekil verin ve önce yumurta akına batırıp sonra da susama batırın. Yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye dizip 180 derecede üzeri kızarana kadar pişirin.

Kalan diğer hamura da çubuk şekilleri verip yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizip yumurta akı sürüp, çubukların üzerine lor peynirinden serpin.180 derecede pişirin.

20 yorum:

  1. Canim kurabiyeler nefis görünüyor ellerine saglik, lorlu hic denemedim ben kurabiyeyi ama bu görüntüden sonra denerim artik sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Bu kurabiyeler yenmezmi... Çayın yanında eminim harika gitmiştir. Eline sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. lor her şeye çok yakışıyor bende tatlı kurabiyesini yapmıştım çok nefis olmuşlardı bunlarda çok güzeller ellerinze sağlık selam ve sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Bengisu,kurabiyele süper olmuslar,istah kabariyor vallahi.Ayrica corbada cok güzel biraz üsümekteyim,simdi burda olsa hicte fena olmaz.Ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  5. Teşekkür ederim Yemeğim,

    Lor kurabiyeye çok yakışıyor,denemeni tavsiye ederim.


    sevgiler....






    Teşekkür ederim Ayselciğim,çayın yanına çok yakıştı kurabiyeler.



    sevgiler....









    Hoş geldin Gül,


    Tatlısını denemeyi ben de istiyorum,eminim çok lezzetli olacaktır.



    sevgilerimi gönderiyorum....








    Yaren'ciğim hemen sıcacık bir kase çorba gönderiyorum.


    Teşekkür ediyorum yorumun ve ziaretin için.



    sevgiler....

    YanıtlaSil
  6. benim gibi bir peynir meraklısı için bunlar kesin:)
    lorlu olan lezzetler nefistir buda onlardan biri.
    ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Selamm Bengisu ablacim ellerine saglik sende nefis kurabiyelerinle blogunu suslemissin..bak ben sana bir tabak karisik kurabiyelerimden getirdim senin nefis lorlu tuzlu kurabiyelerinden bir kac tane alip gidiyorumm...guzel bir haftasonu gecirmen dileyiyle saglicakla kal optmm..

    YanıtlaSil
  8. Canim, kurabiyeler bir harika olmuslar, ellerine saglik. Dolasmaktayim ve nerdeyse her ikinci durakta kurabiye tarifleri var, bu arada bende en son bir kurabiye tarifi ekledim. Kaderin cilvesi iste. Hersey harika ve güzel olmus.

    Selam ve sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  9. ellerine sağlık canım arkadaşım yine güzel bir tarif vermişsin bizlere

    YanıtlaSil
  10. canım ellerine sağlık nefis görunuyor. bende tarifi aldım. sevgiler..

    YanıtlaSil
  11. canım ellerine sağlık nefis olmus. tarifi aldım. sevgiler..

    YanıtlaSil
  12. Merhaba Mutfak havlusu,

    Peynir seviyorsan bunları da seveceğine eminim.

    sevgiler....



    Teşekkür ediyorum Selmacığım,derslerinde kolay gelsin.Görüşmek üzere.....


    sevgilerimi gönderiyorum...

    YanıtlaSil
  13. Merhaba Kevser,

    Sanırım bayanlar tercihlerini hep kurabiye ve hamur işlerinden yana kullanıyor:))))



    sevgiler....







    Teşekkür ediyorum Melekciğim,güzel haftasonları diliyorum...


    sevgiler....







    Merhaba Banu,


    Umarım deneyip güzel sonuç alırsın.

    sevgilerimi gönderiyorum...

    YanıtlaSil
  14. Sevgili Bengisu,
    Ne güzel olmuş kurabiyelerin. Karnabaharla armut konusunda bırakamadığın yorumun ne olduğunu merak ettim şimdi. Selamlar.

    YanıtlaSil
  15. Çok alem ve çok incesin. Teşekkürler yüzümdeki koca gülümseme için!

    YanıtlaSil
  16. I come to join me it the suffering of the families of the 56 people who had died in the tragic aircraft accident. Peace for all the Turkish people

    YanıtlaSil
  17. canim ellerine saglik yogunluktan gec kaldim kusura bakma nefgis goruntuler varmis kacirmisim ellerin dert gormesin sevgiler

    YanıtlaSil
  18. zerrin - misss2 Aralık 2007 00:43

    Canım Bengisu,

    enfes kurbişler olmuş bunlar...

    lor peyniri bulup yapmak istedim bu vakitde :))

    ellerinize sağlık.

    çay yanına ne de güzel gider değil mi...

    sıcacık sevgiler...

    www.misssgibi.com

    YanıtlaSil
  19. merhaba canım...

    lor alsamda denesem...çok lezzetli görünüyor....

    ellerine sağlık canım arkadaşım...

    görüşmek üzere....

    YanıtlaSil
  20. Sevgili Bengisu sayfama biraktigin guzel yorumun icin tesekkur ederim. kurabiyeler gercekten cok guzel olmus ellerine saglik.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats