6 Kasım 2007 Salı

Elmas'ın menüsü (Patates Çanakları & Peynirli ay poğaçalar & Kremşantili Etimek tatlısı )

Bazıları için on parmağında on marifet var derler ya, hafta sonu böyle bir arkadaşla tanıştım.Kendisi çalışan (Din Kültürü öğretmeni) bir ev hanımı olmasına rağmen hazırladığı harika lezzetlerle, ahşap boyamadan kumaş boyamaya vs.. birçok konuda marifetli bir bayan.Aslen Samsunlu ama uzun süre Trabzon da görev yapmışlar böyle olunca da farklı mutfak kültürleri hakkında sohbet etme imkanımız oldu kendisiyle.İlk tanışmamız olduğu için çok fazla resim çekemedim ama telafi edeceğime emin olabilirsiniz.Elmas'a misafirperverliği,yüzüne yansıyan sıcaklığı ve hazırladığı harika lezzetler için buradan bir kez daha teşekkür ediyorum. Elmas’ın bizler için hazırladığı menüden ve evindeki hoş ayrıntılardan birkaç kareyi paylaşmak istiyorum sizlerle.
  • Patates Çanakları

Malzemeler: Patates çanakları için:

  • 5–6 orta boy patates
  • 1–2 çorba kaşığı sıvıyağ
  • Tuz
  • Karabiber
İç harcı için:
  • 2 orta boy havuç
  • Sıvıyağ
  • Tuz
  • Karabiber
Üzeri için:

  • Sarımsaklı yoğurt

salçalı sos;1 çorba kaşığı tereyağı,1 çorba kaşığı sıvıyağ, salça, kırmızıbiber ile salçalı sos hazırlanır. Hazırlanması:

  • Patatesler haşlanıp, rendelenir. Yeterince tuz, karabiber ve istediğiniz baharatları ilave edip, yoğurun ve birbirine karışmasını sağlayın. İstediğiniz büyüklükte patates alarak elinizle çanak şekli verin, servis tabağına dizin.
  • Havuçları rendeleyip biraz sıvıyağla soteleyip soğutun ve tuz, karabiber ilave edin. Patates çanaklarını havuçlarla doldurun.
  • Havuçların üzerine sarımsaklı yoğurt döküp en üste hazırladığınız salçalı sostan dökün.
  • Peynirli ay poğaçalar
malzemeler:
  • 2 su bardağı süt
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 yumurta beyazı (sarısı üzerine)
  • 1 tatlı kaşığı şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 paket yaşmaya
  • Aldığı kadar un

Hazırlanması:

Derin bir kabın içinde mayayı sütle birlikte eritin. Sıvıyağ, tuz, şeker, yumurta beyazını ilave edip, iyice karıştırın. Aldığı kadar un ilave edip hamur yoğurun. Hamurların ortasına peynir koyup ay şekli verin ve yağlanmış tepsiye dizin. Üzerine yumurta sarısı sürüp, çörekotu ve susam serpin.200 derece fırında üzeri kızaran kadar pişirin.

Kırmızıbiber turşusu

Kırmızıbiberler birkaç yerinden bıçakla delinip fırında közlenir. Kabukları soyulup, içi temizlenir ve kavanozun içine üst üste dizilir. Biberleri üst üste dizerken aralarına tuz ve sarımsak koyulur (miktarını damak tadınıza göre belirleyin).

Bütün biberleri sırayla dizdikten sonra en üste 1 tatlı kaşığı sıvıyağ ve 1 tatlı kaşığı sirke ilave edilir ve kavanozun kapağı iyice kapatılır.2 gün oda sıcaklığında bekletilen biber kavanozu daha sonra buzdolabına konulur. Bozulmaması için buzdolabında bekletilmesi gerekiyor.

Kremşantili Etimek tatlısı

1 paket Etimek

Şerbet için:

2 su bardağı şeker

2 su bardağı ılık su iyice karıştırılarak şekerlerin erimesi sağlanır. Şerbetin özelliği ise kaynatılmadan kullanılmasıdır.

Kare bir borcama etimekler dizilir ve üzerine ılık suyla eritilen şekerli karışım dökülür. Etimekler şerbeti çekince herhangi bir tarifle hazırlanmış muhallebi hazırlanıp yarısı üzerine dökülür. Sade muhallebinin üzerine kakaolu bisküvi dizilir. Bisküvinin üzerine kalan muhallebi dökülür. Muhallebi tarifi için buraya bakabilirsiniz.

En üste ise sütle birlikte hazırlanmış, dolapta bekletilmiş kremşanti yayılır ve üzerine kakao serpip buzdolabında bekletilerek servis yapılır.

Çikolata Soslu Etimek tatlısı

Çikolata soslu etimek tatlısı için en üste kremşanti yerine hazır çikolata sos veya kendi hazırladığınız kakaolu bir sos hazırlayıp dökülür. Kendiniz sos hazırlamak isterseniz buradan bakabilirsiniz.

Bu ise ;şirin bebek resimli duvara asılan bir peçetelik.

Bu ise Elmas'ın bahsettiğim marifetlerinden sadece biri olan one stroke ile yapılmış ahşap boyama çay tepsisi.

19 yorum:

  1. bengisu'cum bazı insanlar böyle becerikli olur doğuştan sanırım:)hayranım böyle insanlara.arkadaşının ellerine sağlık.herşey nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
  2. Ne kadar sahane yemekler bunlar ,hepsi bir arada.Hepsi cok lezzetli görünüyor.O patatesden kac gündür aklimdaydi yapmak sende görünce birden cok sasirdim.Istisnasiz hepsi harika ve yapmaya deger tarifler.Ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  3. ne güzel lezzetler ve sunumlar harika ellerinize sağlık.böyle güncellenen blogları çok beğeniyorum..sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. BİRBİRİNDEN GÜZEL LEZZETLERİN ARKASINDAN ONLAR KADAR GÜZEL EL İŞLERİ.TEBRİK EDERİM.YİYENLERE AFİYET OLSUN.

    YanıtlaSil
  5. Ahh arkadaşım şu an çayımı içerken arkadaşları ziyaret ediyorum ,etimekli pastalardan bir parça olsa nasıl iyi olurdu! :)

    YanıtlaSil
  6. Merhaba Semracığım,

    Teşekkür ediyorum yorumun ve ziyaretin için.


    sevgi ve selamlar...

    YanıtlaSil
  7. Merhaba Yaren,

    Ben de uzun süredir yapıp yayınlamak istiyordum,arkadaşıma gittiğimde hem sevindim hem de şaşırdım.Çok lezzetlilerdi bütün tarifler.


    selamlar...

    YanıtlaSil
  8. Merhaba Sevil,

    Teşekkür ediyorum yorumun ve ziyaretin için.Ben de sık güncellemek istiyorum bloğumu ama bazen minik kızım izin vermiyor,ben de uyuduğu zamanları değerlendirmeye çalışıyorum.


    sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. Merhaba Mavi ve Portakal,

    Teşekkür ediyorum, hem lezzetler hem de el işleri bir harikaydı.



    sevgi ve selamlar...

    YanıtlaSil
  10. Merhaba Nalan,


    Etimekli pastaların lezzeti hala aklımda.Çok hafif ve lezzetlilerdi.


    sevgi ve selamlar....

    YanıtlaSil
  11. canım harika ötesi tarıfler. hepsi birbirinden nefis el isleri harıka. elerine sağlık. sevgiler..

    YanıtlaSil
  12. Bengisu arkadaşının ellerine sağlık.Bende çok meraklıyımdır herşeyin kursuna giderim değişik kültürleri öğrenmeye bayılırım

    YanıtlaSil
  13. Bengisu merhaba canım,

    Ne güzel lezzetler ve el işleri...Bizlerle paylaşmana çok teşekkürler...Bizler de fikir ediniyoruz....
    "Yollar" yazıma yazmış olduğun yorumu okudum ve gözyaşlarıma engel olamadım ...
    Keşke yollar bizleri hep istediklerimize ve güzelliklere getirip götürse...
    Bu yazım bir yol olsa da seni anne kollarına götürrebilseydi canım arkadaşım...Beni de başımı koyup hüngür hüngür ağlayabileceğime götürebilse...

    Sevgilerimle kucaklıyorum seni..

    YanıtlaSil
  14. merhaba tarifler bir harika...el işleride çok güzel..sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
  15. Merhaba Bengisu
    Ne kadar marifetli bir arkadaşın var. Elmas hanımı burdan kutluyorum. Hazırladıklarının hepsi birbirinden güzel. Sevgiler

    YanıtlaSil
  16. Merhaba Banu,

    Teşekkür ediyorum,fotoğrafını çekemediklerim de çok güzellerdi.


    sevgi ve selamlar...





    Merhaba Özlemhan,

    Teşekkür ediyorum,ben de seviyorum kursları ve farklı el işlerini öğrenmeyi ama kızım küçük olduğu için çok fazla gidemiyorum.


    sevgi ve selamlar...

    YanıtlaSil
  17. Merhaba İlkaycığım,


    Yazını okuyunca kelimelere döküldü duygular,anne özlemi yüreğimden taştı.Teşekkür ediyorum hissettirdiklerin için,yollar bir gün özlenenlere de ulaştırır ümidiyle...


    sevgiyle kal...ve hep yaz...

    YanıtlaSil
  18. Merhaba Hünerlieller,

    Teşekkür ediyorum yorumun ve ziyaretin için.


    sevgi ve selamlar...






    Merhaba Aysel,


    Teşekkür ediyorum yorumun ve ziyaretin için.Yazımda da belirttiğim gibi çok marifetli bir arkadaş.


    sevgi ve selamlar....

    YanıtlaSil
  19. canım kandılın mubarek olun duaların kabul olsun sevgıler..

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats