15 Kasım 2007 Perşembe

Patatesli Rulo Börek

Geçen hafta gelen misafirlerim için yaptığım lezzetlerden biriydi patatesli rulo böreği.Semra'nın bloğunda görüp çok beğenmiştim ve gelecek olan misafirlerim için denedim.

Malzemeler :

  • 6 adet yufka
  • Yarım su bardağı ve 2 çorba kaşığı sıvıyağlı karışım
  • Yumurta sarısı

İç harcı:

  • 5–6 adet büyük boy patates
  • 3 yumurta
  • Süt
  • Karabiber
  • Kırmızıbiber
  • Tuz

İç harcın hazırlanması: patatesleri haşlayıp, ezerek içine 3 yumurta(1 yumurta sarısını ayırıyoruz üzeri için) ,baharatları ve sütü ekleyerek iyice karıştırıyoruz. Sütü göz kararı ekledim, yufkalara sürülebilecek kıvama gelince yeterli oluyor.

Hazırlanması:

  • 3 tane yufkayı üst üste gelecek şekilde aralarına sıvıyağlı su serperek seriyoruz.
  • Serdiğiniz yufkaların üzerine iç harcın yarısını yayıyoruz. Kenarlarından biraz içe kıvırarak rulo sarıyoruz.
  • Aynı işlemi kalan diğer 3 yufkaya da uygulayıp onları da rulo sarıyoruz ve buzdolabında bir gece bekletiyoruz. Vakti olmayanlar birkaç saat dondurucu da bekletebilirler.

  • Ertesi gün dolaptan çıkardığımız rulo yufkaları dilimliyoruz ve yağlanmış tepsiye diziyoruz.
  • Ayırdığımız yumurta sarısını sürüp 200 derecede üzerleri kızarana kadar pişiriyoruz.

İnce dilimlendiği için bereketli (aynı zamanda da lezzetli ) bir börek oluyor. Benim misafirlerim çok beğendi.

22 yorum:

  1. Bengisu bu böreği bende denemek istiyorum bir türlü fırsat olmadı. Ben hamurunu kendim yapıp hafif açarak yapayım diyorum becerebilirsem. Seninde ellerine sağlık sevgilerimi gönderdim. :)

    YanıtlaSil
  2. Cok harika görünüyor.Bu börek benimde cok hosuma gitmisti ama bir türlü yapamadim.Ellerine saglik süper olmus.

    YanıtlaSil
  3. tek kelimeyle harika oluyor bu börek..bende arkadaşımda yemiştim ve sitemede eklemiştim..ellerine sağlık canikom...sevgilerimle

    YanıtlaSil
  4. SELAMLAR ABI HAYAT SANKİ BU TARİFİ GÖZÜM BİR YERDEN DİŞLİYOR AMA NERDEN:) KOPYAMI ÇEKTİN AYNISI OLMUŞ:)) AMA ÇOK GÜZEL GÖZÜKÜYOR NEYSE BENDE SENDEN KOPYA ÇEKERİM OLUR BİTER GÖRÜŞMEK ÜZERE CANIM ELLERİNE SAĞLIK

    YanıtlaSil
  5. Kendi açtığın yufka ile de güzel olur eminim,ben çok fazla beceremediğim için hazır yufka kullandım.Denemeni tavsiye ederim çok lezzetli oldu.


    sevgilerimi gönderiyorum...

    YanıtlaSil
  6. Teşekkür ederim Yaren'ciğim,çok lezzetli oldular.



    sevgi ve selamlar.....

    YanıtlaSil
  7. Merhaba eyvahh yemek yandi ocak batti,


    Teşekkür ediyorum canım,gerçekten lezzetli bir börek oluyor,senin de ellerine sağlık.


    sevgi ve selamlar....

    YanıtlaSil
  8. Merhaba M.akın,

    Yazıda da bahsettiğim gibi sevgili Semra'nın bloğunda görüp denedim ve çok lezzetli oldular,denemeni tavsiye ederim.


    sevgi ve selamlar...

    YanıtlaSil
  9. Merhaba ben yine yorum bırakmadığımı farkettim oysa ki her gün mutlaka ziyaret ediyorum seni.böreklerin çok hoş görünüyor,ama ben bunu peynirli yapsam patates börekte tek tercih etmediğim harç,gerçi eşim de aksine patatesli sever ya o zaman ona yapabilirim.Sonuçta güzel ve lezzetli olduğu çok belli,ellerine sağlık.görüşmek üzere.Nazife

    YanıtlaSil
  10. Teşekkür ediyorum Nazife'ciğim yorumun ve ziyaretin için,canım sana çok tatlı olduğunu söylemişmiydim?yorumlarını bekliyorum:))))

    Patatesli hali çok lezzetliydi,sütünde etkisiyle hafif patates püresi tadı geliyordu.Peynirli
    sini denemedim,sen denersen sonuçtan haberdar edersin.


    sıcacık sevgilerimi gönderiyorum...

    YanıtlaSil
  11. Merhaba,

    blogmanşetde gördüm koşa koşa geldim :)

    bu böreği istanbulda ismet usta diye bir balıkçı var orada yemiştim. o günden beride damağımda. görünce hatırladım. bende yapmalıyım ve yemeliyim. :))

    ellerinize sağlık.

    sıcacık sevgiler..

    YanıtlaSil
  12. bende bunu uc renkli yapiyorum ispanak patates ve havuc gokkusagi boregi oluyor seninkilkerde enfes canim ellerien saglik

    YanıtlaSil
  13. bu boregi yemistim Tr'deiken.Yufka olsada yapsam aslinda:)ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  14. ben biliyorum bu börek gerçekten bir harika oluyor hatta içine ıspanak havuç patates üçlemesi yaparsan renkli ve güzel görünümlü oluyor
    ellerine sağlıkk

    YanıtlaSil
  15. selam.. börek nefis olmuş tamda öglen vakti gelmişim.alayımda çayla yiyeyim.canım eline saglık...
    sevgiyle kal...

    YanıtlaSil
  16. Nino'cuğum bahsettiğin üç renkli böreği çok gördüm ama bir türlü denemek kısmet olmadı,en kısa zamanda deneyeceğim.

    sevgiler....




    Hoşgeldin Gülenay,

    Teşekkür ediyorum yorumun ve ziyaretin için.


    sevgilerimi gönderiyorum...



    Merhaba Yeşim,

    Teşekkür ediyorum,bahsettiğin börek denemek istediklerim arasında.


    sevgiler...





    Merhaba Hünerlieller,


    Çayının yanına ikram etmekten mutluluk duyarım.


    selam ve sevgiler...

    YanıtlaSil
  17. yaklaşık 1 yıldır denemek isteyipte bir türlü fırsat bulamadığım bi börek:)sende görünce canım çekti bu hafta yapayım bari.ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  18. Teşekkür ediyorum Firuze ve Saniye,

    Çok lezzetli oluyor börek denemeni tavsiye ederim.


    sevgilerimle....

    YanıtlaSil
  19. ablacıgım gercekten tariflerinin hepsi cok güzel...özellikle börekelr ve pastalar.....artık size geldiğim zaman bana da bunlardan yapıp tadına baktırırsın...;)
    .....cok cok öpüyorummm:)

    YanıtlaSil
  20. Canım Gülşen'ciğim,

    Sen gel yeter ki ben sana neler yaparım,özletiyorsun kendini arada ses ver böyle:))))

    Ben de seni öpüyorum mavişimmmm

    sevgiler.....

    YanıtlaSil
  21. Kaşar rendesini de ısrarla tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  22. Sevgili Medura,bir dahaki denememde kaşar rendesi ile deneyeceğim tavsiyen üzerine.
    Teşekkürler,sevgiler...

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats