5 Kasım 2007 Pazartesi

Tavuk Ciğeri

Tavuk ciğeri ile tanışıklığım annem sayesinde gerçekleşti.Annem bahsettiğinde nedense beğenmeyeceğimi düşünmüş tadına bakınca ise vazgeçemediğim lezzetler arasında yerini almıştı bile...Annemin bana sevdirdiği bu lezzeti yemesi için henüz kızımı ikna edebilmiş olamasamda,ciğer yiyeceği günleri de sabırla bekliyorum....
malzemeler:
  • 1/2 kg tavuk ciğeri
  • 1 orta boy soğan
  • 2 orta boy domates
  • 3 adet sivri yeşil biber
  • yeteri kadar sıvıyağ
  • yeteri kadar tuz

hazırlanması:

  • Tavuk ciğerini temizleyip,iri kuşbaşı olarak doğrayın,bol suyla yıkayın.

  • Tencerede yarım ay doğradığınız soğanları ve küp küp doğradığınız biberleri sıvıyağla birlikte çok az kavurun,ciğerleri ilave edin.Bir kaç dakika daha kavurup,kabukları soyulup küp doğranmış domatesleri ve tuzunu ilave edin.Önce yüksek ateşte daha sonra kısık ateşte pişirin.İstediğiniz baharatlarla tadlandırın.

18 yorum:

  1. merhabalar bende hiç tavuk cigeri yemedim senin yemek çok nefis görünüyor.denemek lazım elinize saglık...

    YanıtlaSil
  2. Ben tavuk ciyerini ve yüregini cok severim,cünkü tavuklar cok iyi kalbi olur,hani birde denir ya ciyeri bes para etmez,bu söz kesinlikle tavuk icin gecerli degil:))) saka bir yana cok harika olur birde pilav yapmisin yaninda,beni iyice aciktirdin.Ellerine saglik harika olmus.

    YanıtlaSil
  3. Merhaba Hünerlieller,

    Denemeni tavsiye ederim çok lezzetli bir yemek oluyor.


    sevgi ve selamlar...

    YanıtlaSil
  4. Merhaba Yaren,

    Bizim ailede bu tür yemekler pilavsız düşünülemiyor,çokta yakışıyor.Teşekkür ediyorum.


    sevgiyle kal....

    YanıtlaSil
  5. Eşim de çok sever.Biz kavurmasını yapardık hep.Bu da çok güzel olmuşa benziyor.Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  6. canim ellerine saglik nefis gorunuyor

    YanıtlaSil
  7. SELAMLAR HAYAT SUYU:) OKUDUĞUM KİTAPLARDA HEP GEÇER BU İSİM ABI HAYAT NE GÜZEL YOKSA SİZDEMİ O KİTAPTAN OKUYORSUNUZ KOPYAMI ÇEKTİNİZ İSMİNİZİ :) BENDE CİĞERİ HİÇ SEVMEZDİM ASLINDA ŞİMDİDE SADECE YEMESİNİ SEVİYORUM KOKUSU BENİ FENA YAPIYOR HELE BEN KESİP KIZARTIYORSAM YİYEMİYORUM AMA HAZIR GELDİMİ ÖNÜME HEMEN BİTİRİRİM BURDANDA ÇOK GÜZEL GÜLÜYORLAR BANA CİĞERLE ELLERİNİZE SAĞLIK
    SEVGİLERİMLE(HAYAT SUYU)

    YanıtlaSil
  8. Bengisucuğum moralini bozmak gibi olmasın ama benim annem kızının ciğer yiyeceği günü hala bekliyor (bu arada, kızı 28 yaşında) :))))) Umarım senin kızın, annesini benim kadar bekletmez. Kocaman sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Merhaba kitchen sweet kitchen,


    Teşekkür ediyorum beğenmene sevindim.Ben bu haliyle daha çok seviyorum,domates suyunu bırakıpta hafif sulu haliyle çok lezzetli oluyor.


    sevgi ve selamlar...

    YanıtlaSil
  10. Teşekkür ediyorum Nihancığım,umarım dersler ve annelik iyi gidiyordur.Allah yardımcın olsun...


    sevgiler

    YanıtlaSil
  11. slm ziyaretiniz ve beğenileriniz için çok teşekkür ederim.ah bu çocuklar ne zor oluyor değilmi ?ben bir çok hile yaparım yesinler diye..ciğer harika olmuş ellerinize sağlık sevgiler..

    YanıtlaSil
  12. Merhaba M.akin,

    Bazı kitaplarda geçiyor ab-ı hayat ismi ve ben çok seviyorum.Ama eşimle benim ilk tanıştığımızdan bu zamana paylaştığımız nice güzelliklere ortak olduğu için blog ismim oldu ab-ı hayat.(sanırım eşimin edebiyat öğrt. olması, şiirleri ve edebiyatı çok sevmemizinde etkisiyle bu isim özel oldu hep benim için:))))


    Teşekkür ediyorum,beğenmene sevindim.


    selamlar...

    YanıtlaSil
  13. Gülrizciğim,ben umutla beklerken sen neler söylüyorsun böyle canım:)))

    Umarım kızım, Gülriz ablacığına çekmeyip:))) bütün faydalı şeyleri en kısa zamanda sevmeye başlar.

    Kızımdan ciğer sevmeyen ablasına kocaman sevgi ve öpücükler...

    YanıtlaSil
  14. Merhaba Sevil,

    Teşekkür ediyorum yorumun ve ziyaretin için.

    sevgi ve selamlar...

    YanıtlaSil
  15. tavuk ciğeri mmalesef bende yemiyorum.annem ve eşim için yapıyorum afiyetle yiyorlar.eline sağlık.

    YanıtlaSil
  16. ellerine saglık ablacıgım ..buradan cok leziz gözüküyor....:)

    YanıtlaSil
  17. Merhaba Mavi ve Portakal,

    Teşekkür ediyorum yorumun ve ziyaretin için.


    sevgiyle kal....

    YanıtlaSil
  18. Mavişimmmm,canım,Gülşenim,


    Seni bu sayfalarda görmek ne güzel bir mutluluk böyle...Önce yanaklarından sonra da o güzel maviş gözlerinden öpüyorum ablasının gülünü.


    sevgi ve selamlar...

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats