28 Kasım 2007 Çarşamba

Tavuklu şehriyeli domates çorbası

Hüzünlere-mutluluklara,acılara-sevinçlere rağmen yaşam devam ediyor.Yüreğimizde yer eden hiçbirşey unutulmasa da en güzel yerlere gönderip önümüze bakıyoruz,bizlere ihtiyacı olanları düşünüp belki de. Hiç tanımadığınız birisi için bile kalbiniz sızlayabiliyor bazen,onun için yürekten dua edebiliyorsunuz.Ölüm güzel olmasaydı ölürmüydü Peygamber efendimiz demiş yorum bırakan bir arkadaşımız.Ne güzel hatırlatmış bize.....söyleyecek bir şey de bırakmamış. Sıcacık bir tarif olsun istedim soğuklarda,arada çıkan güneş gibi içimizi ısıtan.Dolapta bulunan malzemelerin biraraya gelmesiyle oluşan lezzetli bir çorba oldu.Hep sevmişimdir içinde şehriye olan çorbaları.

Malzemeler:

  • 4 orta boy rendelenmiş domates
  • 1 orta boy ince doğranmış soğan
  • 2 tatlı kaşığı salça
  • 1,5 çar bardağı tel şehriye
  • 3 su bardağı tavuk suyu
  • kıvamını ayarlamak için istediğiniz miktarda sıcak su
  • kurutulmuş nane ve maydanoz karışımı
  • haşlanmış tavuk eti

Hazırlanması:

Soğanı çok az sıvıyağla kavurun ,salçayı ve domatesleri ilave edip bir kaç defa karıştırn.Sıcak tavuk suyunu da ekleyip kaynamasını bekleyin.Kaynayan suya tel şeriyeleri de ekleyip pişmesini bekleyin.Piştikten sonra haşlanmış tavuk etini ve kuru nane,maydanoz ve istediğiniz baharatlarla süsleyin.Üşüdüğünüzü hissettiğinizde bir kase çorba doldurup içinizi ısıtın,ben öyle yaptım:))))

11 yorum:

  1. Tavuklu çorbaları bende çok severim canım eline sağlık !

    YanıtlaSil
  2. Bencisucuğum, cidden tarifin çok iyi geldi. Bu soğuklarda, sıcacıkkk... Kocaan sevgiler

    YanıtlaSil
  3. eskiden içinde maydonoz olduğu için sevmezdim bu çorbayı fazla,ki hiyerarşiyle büyüdük bu konuda yemek seçmeyen çocuklardandık ama maydonozla mesafeli bir birlikteliğimiz vardı ammaa velakin şimdi çok severim çok:)
    bu akşam hele bizde bundan olsaydı çok memnun kalırdım,nadir günlerden biriydi bugün çorba yoktu:)
    her daim çorba olan evde:)
    ellerine sağlık,içmiş kadar oldum oh mis gibi:)))

    YanıtlaSil
  4. Güzel çorba.Ellerine sağlık.Üşümesiz günler diliyorum:)

    YanıtlaSil
  5. Teşekkür ederim Nalan'cığım,ben de severim tavuklu çorbaları helede yoğurtlu bir çorbanın içindeyse.

    sevgilerimi gönderiyorum...




    Merhaba Gülriz'ciğim,kışın daha bir seviyorum çorba pişirmeyi ve içmeyi.

    sevgiyle kal...

    YanıtlaSil
  6. Merhaba Mutfak havlusu,

    Az sıvıyağda kurutulmuş maydanozları hafif kavurup çorbalara sos yapacaksın,misler gibi kokular yayılacak mutfağa.Çok severim çorbalarda kullanmayı bu lezzeti.

    Bir kase çorba ikram ediyorum hem de maydanozlusundan:))))))


    sevgilerimi gönderiyorum...

    YanıtlaSil
  7. Merhaba kitchensweetkitchen,


    Teşekkür ediyorum,Rabbim kimseyi üşütmesin bu soğuklarda ve bırakmasın çorbasız.


    sevgilerimi gönderiyorum...

    YanıtlaSil
  8. haklısın canım....

    biri ölür biri doğar...sevinmek ne kadar doğalsa üzülmekte aynı....

    birileri ölüyor..bu bizde olabiliriz...her an ...Rabbim hazırlıksız gitmekten korusun....
    güzel ahlak versin...gerisi gelir zaten...

    çorban nefis...besleyici....
    ellerine sağlık canım arkadaşım...

    YanıtlaSil
  9. canım çorbanın kokusu buralara kadar geldi ellerine sağlık görüşmek üzere

    YanıtlaSil
  10. CANIM ELLERINE SAGLIK..NEFISSS NEFISSS BU SOGUKLARDA..

    YanıtlaSil
  11. Selam Bengisu. Ne tesaduf. ben de bugun cocuklara domates corbasi yapayim diyordum. Tarifin icin sagol. Sevgiler

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats