2 Aralık 2007 Pazar

En güzel çiğ köfte!

Başlığı okuyup ta çok iddialı bulanlar olursa çiğ köfteyi yapan eşiniz olunca iddialı oluyorsunuz. İstisnasız her yiyenin beğendiğini göz önüne alırsak bu konuda haklılığımda anlaşılır sanırım. Arkadaşlarla - özellikle bu aylarda - toplanıp eşimin yaptığı ve bizim de hem acı deyip hem de yediğimiz harika bir lezzet. Benim bu harika lezzetle tanışıklığım eşimle tanıştıktan sonra gerçekleşti ve daha önce tadını ve yapılışını bilmeden ismine bakıp da ben asla yemem dediğim çiğ köfteyi şimdilerde tabir yerinde olursa bayılarak yiyorum. Bu güzellikler geçen hafta gelen misafirlerimiz için eşim tarafından yapıldılar. Gerçi ilk defa gelen misafirlerimin sevip sevmeyeceği tedirginliği vardı ama onlarında beğenilerini alınca rahatlamış oldum. Çiğ köfteler eşimden olunca ben de tatlı ve kurabiyeleri yapıp menüyü iş bölümü yaparak tamamlamış oluyoruz. Malzemeler:

  • 750 gr çiğ köftelik ince bulgur
  • 3 orta boy kuru soğan ve 5–6 diş sarımsak (birlikte robotta çok ince çekilmiş)
  • 1 su bardağı su
  • 2 yemek kaşığı domates veya biber salçası
  • ½ çay bardağı limon suyu
  • 1 orta boy kase domates püresi
  • ½ demet ince doğranmış maydanoz
  • 10 adet çok ince doğranmış marul yaprağı

  • 1/2 kg yağsız çiğ köftelik kıyma (kıymamızı bir gece önceden baharatlarla karıştırıp ağzı kapalı olarak buzdolabında bekletiyoruz. Biz baharatçıdan bulgur miktarına göre isotlu, normal acılı bir karışım alıyoruz. Böyle bir imkanınız yoksa evde kendiniz hazırlayabilirsiniz. Kıymanın içine 3 yemek kaşığı acı biber salçası,1 yemek kaşığı domates salçası, isot, kimyon, karabiber, kırmızı pul biber (miktarını kendiniz ayarlayın) ekleyip iyice bir birine karışmasını sağlayın. )

Hazırlanması:

  • İnce bulgur, soğan ve sarımsağı çiğ köfte tepsisinde elimizin tabanı ile yaklaşık 30 dakika bulgurlar soğanın kendi suyu ile yumuşayıncaya kadar yoğuruyoruz.
  • Bulgur yumuşamaya başlayınca baharatlı kıymalı karışımımızı ekleyip 10–15 dakika daha yoğuruyoruz.
  • 2 yemek kaşığı domates salçasını 1 su bardağı su ile karıştırıp kıymalı bulgurlu karışımın içine ekleyip birkaç dakika daha yoğuruyoruz.
  • Limon suyunu ve domates püresini de ekleyip yoğuruyoruz.
  • Son olarak birkaç dakika daha bütün malzemeler iyice yoğrulup ince doğranmış maydanoz ve ince doğranmış marul eklenip karıştırılır ve elimizle çiğ köfte şekli verilerek servis tabağına dizilip marul ve dilim limon eşliğinde servis yapılır.

Not: Yapım aşaması biraz zor ve kuvvet gerektiriyor ama sonuç yorgunluğa değiyor. Yapımı yaklaşık 45 dakika – 1 saat sürebiliyor.

Menüde;

vardı.

10 yorum:

  1. Bende cok severim cig köfteyi.Hem cok zahmetli hemde cok lezzetli.Marolun icine köfteyi yerlestirip üstene hüüp ayran icilcek oh ne güzel:)) Esinin ellerine saglik ,lezzetli oldugu resme cok güzel yansimis.

    YanıtlaSil
  2. demek kaynattınız arkadaşlarla...

    çok güzel...

    gökçenin küçüklüğünü biz yaşadık,tam sevimli yaramazlıklarınıda sen yaşayacaksın....

    sevgüllere geldiğimiz zaman görüşürüz inşallah...

    eşinin ellerine sağlık....keşke bizimkide yapabilseydi..erkeklerin el lezzetleri daha değişik...yumurta bile pişirseler çok lezzetli oluyor..

    görüşürüz canım arkadaşım...

    YanıtlaSil
  3. Canim iddali olmak hakkin tabi esin var arkanda nede olsa:))ellerine saglik esinin olsa bizde yeriz yok demeyiz hic:))sizlerede afiyet olsun sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. zerrin - misss3 Aralık 2007 18:20

    Merhaba,

    eşinizin ellerine sağlık. Nefis bir şey çiğ köfte. Ben çok fazla acı yiyemiyorum ama bu bile bana cazip geldi.. :) Ağzım gözüm acıdan şişe şişe yerim :)))

    Tatlı deseniz başlı başına bir lezzet...

    ellerinize sağlık.

    sıcacık sevgiler..

    www.misssgibi.com

    YanıtlaSil
  5. of olsada yesek ya bol limonlu marullu oh mis var mı bir yerlerde çiğ köfte yapan kocaaaa
    ellerinize sağlıkkk

    YanıtlaSil
  6. nefıs gorunuyor canım. afıyet olsun sevgıler.

    YanıtlaSil
  7. http://hunerlieller.net3 Aralık 2007 19:41

    selam.. ohh yapanın eline saglık yiyenlerede afiyet olsun...çok emekli ama bence deger bu emege ne dersiniz....afiyet olsuuuuuun.sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. canım valla nefis görünüyor eşinin ellerine sağlık sizlerede afiyetler olmuştur zaten....heee ne dicemmm çiğ köfte zaten erkek işi dimi :))))) sevgilerimle

    YanıtlaSil
  9. Allahım ne kadar güzel görünüyorlar, süpersin! :))

    YanıtlaSil
  10. selam canım menü bir harika, olsada yesek dedim, tabi en başta çiğ köfte için dedim, geçen ben normal köfte yapıyordum, eşime sen yoğururmusun dedim ,bende mutfakta işe dalmışım, eşimde ben uyarana kadar yoğuracağını zannetmiş, birde ne göreyim kıymaların tabiri yerindeyse haşatı çıkmış:)rengi bile değişmiş, yani demem o ki erkekler o güçleriyle 1 saate yakın sürüyorsa, bayanlar yaptığında 2 saat rahat sürer ellerinize sağlık ,bu arada 2 çiğ köfte aldım helal et bitmeden yetiştim:)))görüşmek üzere Allah'a emanet olun! . . .

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats