5 Aralık 2007 Çarşamba

Çikolatalı pudingli pasta (kek)

Benim çok severek tükettiğim bir pasta oldu. Keki ıslatılıyor olsa bile süt kullanıldığı için çok hafifti. Lezzet ustaları özellikle çikolata pudingli kremasına rağbet gösterdiler. Krema için sevgili Bizim pastane’nin çikolatalı puding tarifini değiştirerek uyguladım.

Kek:

  • 2 yumurta
  • ½ su bardağı şeker
  • 2 yemek kaşığı kakao
  • 1 yemek kaşığı nescafe
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 su bardağı un
  • 2 çorba kaşığı süt

Keki ıslatmak için; 1 su bardağı süt + ½ su bardağı vişne suyu

Çikolatalı puding:

Üzeri için; 1 paket toz krem şantiyi 1 su bardağı süt ile çırpın.

Hazırlanması:

Kek:

  • Yumurta ve şekeri çırpın, süt ile neskafeyi karıştırıp ilave edin. Vanilya, kabartma tozu, un ve kakaoyu eleyerek sıvı karışıma ilave edin. Kare bir borcama döküp, 180 derecede pişirin. Kek ılıyınca 1su bardağı süt ve yarım su bardağı vişne suyu ile keki ıslatın. Buzdolabında birkaç saat bekletin.

Çikolatalı puding:

  • Süt, nişasta, un, kakao, şeker, yumurta ve coco star’ı bir tencereye koyup kısık ateşte sürekli karıştırarak pişirin.
  • Puding piştikten sonra sıcak iken küçük parçalara ayrılmış çikolatayı ekleyip mikserle çırpın.

  • Çırpılmış ve ılınmış pudingi dolaptan çıkardığımız kekin üzerine yayın ve oda sıcaklığında biraz bekletip tekrar dolaba koyun ve birkaç saat daha bekletip, hazırladığınız kremşantiyi pudingin üzerine yayın. Üzerini çekilmiş fındık ve fıstıkla süsleyip soğuk olarak servis yapın.

25 yorum:

  1. zerrin - misss5 Aralık 2007 22:27

    ekrana kafamı çarptım :) kremayla kek arasındaki o çikolatalı akışkan gibi olan şeyi hayal ederken :)))

    ellerinize sağlık.

    nefis olmuş..

    sevgiler..
    www.misssgibi.com

    YanıtlaSil
  2. çok nefis bir pasta olmuş ellerinize sağlık sevgiler canım

    YanıtlaSil
  3. http://hunerlieller.net5 Aralık 2007 23:54

    selam..görüntü süper bu gece saati pek canım çekti..elinize saglık arkadaşım..sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Hemen deniyorum, harika bir görüntü. Gece gece iştahımı kabarttı.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. slm canım nasılsın görüşmiyeli sanki devamlı tarif ekliyorsun gibime geliyor daha yeni bakmıştım yine bir yeni tarif koymuşsun ellerine sağlık çok güzel duruyor
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  6. Merhaba canim, pasta harika görünüyor, ellerine saglik.

    Selam ve sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  7. Merhaba, pastan çok güzel görünüyor,bana göre de pasta bu...Islak kakaolu kek favorimdir zaten, üzerine kakaolu puding süper, kremşanti pek sevmem tat olarak ama senin hatrına hadi o da olsun, ben bunu bu akşam denerim bu durumda.Benim şerbetli tatlılarla pek aram yoktur, pudingli,kremalı ve kakaolu ıslak tatları çok severim yani yukardaki tarif tam benlik.Teşekkür ederim canım söz bu sefer dener denemez yazacağım sana.Kastamonudan sevgiler.Nazife

    YanıtlaSil
  8. Hakikaten pasta kıvamında olmuş bu kek..Harika görünüyor..Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  9. Ay bu pasta tam benim tarzim,harika görünüyor,islak olabilir kek,hic itirazim olmaz,cünkü daha lezzetli oluyor.Ellerine saglik canim.

    YanıtlaSil
  10. oh oh içinde çikolatanın en güzelleri var,görüntü nefis,yapanı maharetlimi maharetli eee bu yenir hemde afiyetle:)
    ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  11. Pasta nefis olmuş Bengisu ellerine sağlık. Hafif kremalı pastalar tercihimdir zaten eminim buda çok lezzetli olmuştur. SEVGILER...

    YanıtlaSil
  12. cnm çok güzelve bence pratik bir tarif olmuş ellerine sağlık.
    ooo yine kelime doğrulama!!keşke hiç olmasa

    YanıtlaSil
  13. Sevgili Ab-ı Hayat,
    Pastan çok iştah açıcı görünüyor. Ellerine sağlık..
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  14. Offffff, o iki arada bir derede sıkışıp kalmış çikolatalı pudingi yerim ama ben... Ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  15. hızlısın valla...sana yetişmek mümkün değil....

    ellerine sağlık...harika tarifler ekliyosun...

    en kısa zamanda yaparım inşallah....

    görüntü iştah kabartıyor...

    YanıtlaSil
  16. ellerine saglik canim nefis olmus

    YanıtlaSil
  17. Bayram ikramlarıma eklemek üzere izninle bu tarifi aldım, teşekkür ettim ve gidiyorum. Şimdiden hayırlı bayramlar olsun..

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  18. Lezzeti de pasta kıvamında Nazifeciğim.Ben de krem şantiyi pek sevmiyorum biraz ağır geliyor tadı ama hem sunum olarak hem de pudingi tamamlayıcı başka alternatif bir lezzet bulamadım henüz:))))


    Ben de sonucunu bekliyorum canım...Ziyaretin ve yorumun için teşekkür ediyorum.


    Kastamonuya sıcacık sevgiler....

    YanıtlaSil
  19. Bengisu harika görünüyor, altta ıslak kek üstünde çikolatalı puding, nefis olmalı, ellerine sağlık..
    Zinnur'un çikolatalı puding tarifini ben de birkaç kere kullandım ve çok memnun kaldım, hatta çok seçici oğlum ben sade puding olarak yemek istiyorum diyor:)
    sen de epey değiştirmişsin tarifi:)
    cocostar hindistancevizli bir tat katmıştır diye tahmin ediyorum.
    hele 2. kareye bayıldım, not alıyorum tarifni denemek üzere...
    işlerinde kolaylıklar diliyorum...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  20. kaç gündür deniycem diye niyetleniyorum bir türlü kısmet olmadı;bugün bayram tatili için annemlere gidicez inşallah,orda deniycem canım tarifini:)ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  21. vanım seam ben porselendemlik

    o arkadasla konustum senin blogundan almadıgını söyledi demekki bu resim dolasıyor ortakarda
    o gun aceleye gelmiş ve bana onu yollamış maille

    olsun zarar yok ben kaldırırım

    sende haklısın canım optum

    YanıtlaSil
  22. oo bayıldım buna mutlaka buda denenecek,kare kalıp kaç cmlik kalıpta kullandınız acaba?
    birde krem şanti yerine kaymak tadında şantiylede denemenizi tavsiye ederim bu pastanıza harika lezzet katar:)

    YanıtlaSil
  23. Mutlaka denemeni tavsiye edeceğim tatlılardan,tadına bakan herkes çok beğeniyor.Önerini dikkate alacağım,eminim daha lezzetli olur.
    Orta büyüklükteki cam borcam kullandım.Daha kalın bir pasta olsun istersen küçük borcam kullanabilirsin.


    sevgiler...

    YanıtlaSil
  24. 28 cmlik bir kare borcamımı var birde 20 cmlik genelde orta boy dediğiniz 28 cmlik olanmı oluyor acaba?emin olmak için ölçüp sorayım dedim çünkü 1 su bardağı unla o kalıpta yaparsam sanki sizinki kadar kabarırmı şüpheye düştüm sizinkidemi 28 cmlik kare borcam acaba?
    birde ayrıca birdahaki denememde 20 cmlikte yapsam kabarık olunca yeterince ıslaklık olurmu sosu dökünce?
    birde hazır dr oetker gurme vişneli puding var onu döksek nasıl olur veya normal kakaolu bir puding.
    cevaplarınıza göre ikitürlüde deneyeceğim garanti tarif olduğu kesin çünkü,ayrıntılı sormak istedim:)

    YanıtlaSil
  25. Merhaba Gülşah,

    Ben 28 cm'lik kare borcam kullandım.Çok kabarık olmayan bir kek oluyor ama puding ve krem şanti eklenince kalınlaşıyor,borcamla aynı seviyeye geliyor.Daha küçük bir borcam kullanırsan daha kalın bir kek olur,o zaman da ıslatmak için süt miktarını arttırırsın damak zevkine göre.Hazır puding kullanabilirsin.


    sevgiler...

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats