30 Aralık 2007 Pazar

Katmer poğaça ve P.D.Ç.S.Etkinliği 8

İkizlerin annesi bloğunun sahibi arkadaşımız beni ismini çok sevdiğim Porselen demlik çay saati etkinliğine davet etmiş. Fotoğraf makinemin azizliğine uğrayınca katılımım son güne kaldı.
Uzun zaman önce yapıp çok beğendiğim ve etkinlik için tekrar yapmaya karar verdiğim katmer poğaçanın tarifini almak için Mutfak güncesi bloğunu ziyaret ettiğimde Şaziye arkadaşımızın bloğunu güncellemeyi bıraktığını ve bundan sonra bizlerle olmayacağını öğrendim. Kendi bloğumu açmaya karar vermeden çok önce ziyaret ettiğim bloglar arasındaydı ve bitirme kararı içimi sızlattı. Umarım bir gün Mutfak güncesi bizlerle birlikte olmaya devam eder.Tarife buradan ulaşabilirsiniz.
İkizlerin annesi bloğuna etkinlikte kolay gelsin der, daveti için teşekkürlerimi sunarım.
Katmer poğaça
Malzemeler :

  • 1 su bardağı süt
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 yumurta (akı hamura, sarısı üstüne)
  • 1 yemek kaşığı kurumaya
  • 2 çay kaşığı tuz
  • 2 çay kaşığı tozşeker
  • Aldığı kadar un (yaklaşık 3,5 su bardağı )

Arasına: 75 gr oda sıcaklığında yumuşatılmış tereyağı (ben daha az kullandım)

  • beyaz peynir

hazırlanması:

Mayayı çok az ılık suyla eritin. Ilık süt, sıvıyağ, tuz, şeker, yumurta akı ve un ile yumuşak bir hamur yapın. Mayalanmasını beklemeden 8 parçaya ayırın. Her parçayı tabak büyüklüğünde açıp, üzerine yumuşak tereyağından ince bir tabaka halinde sürerek hamurları üst üste dizin. En üsttekine yağ sürmeyin. Üst üste dizilmiş hamurları fazla ezmeden yavaşça 60–70 cm çapına gelinceye kadar merdane ile açıp, büyütün.12 eşit parçaya veya istediğiniz büyüklükte sigara böreği yapımındaki gibi kesip, arasına peynir koyarak sarın. 30–40 dakika mayalandırıp, üzerine yumurta sarısı sürün ve 180 derecede üzerleri kızarana kadar pişirin.

26 yorum:

  1. selam
    BENI KIRMAYIP DAVETIMI KABUL EDIP,
    BU GÜZEL TARIFI ETKINLIGIMIZE KAZANDIRDIGIN
    ICIN COOOK TESEKKÜR EDERIM.
    ELINE KOLUNA SAGLIK CANIMMMMM!!!

    TARIFIN 150.SIRADA YERINI ALDI GELIP BAKA BILIRSIN SEVGILER

    YanıtlaSil
  2. Pogcalar harika görünüyor, sunum şeklinizde çok şık olmuş, tarifinizi aldım,deneyip tadına bakmam lazım bu nefis pogcaların, yoksa, aklım pogacalarda kalır...ellerinize sağlık....

    YanıtlaSil
  3. Güzel dileklerin için çok teşekkürler sevgili Bengisu. Sana da güzel başlangıçlarla dolu bir yıl diliyorum.

    YanıtlaSil
  4. Canım Bengisu,
    nefis olmuş.. ellerine sağlık.

    Sabah kahvaltıda çay yanına ne de güzel eşlik eder.

    MUTLU SENELER
    Kocaman öpücükler.
    sıcacık sevgiler.
    www.misssgibi.com

    YanıtlaSil
  5. Yaşamın kaynağı .Sevgi ise sevgi bir tutku, tutku bir amaç, amaç bir şeyleri birileriyle paylaşmaksa, paylaşmak dostluk, dostluk hatırlamaksa eğer hep aklımdasınız! Yeni yılda da dostluğumuzun daha da pekişmesi ve ebedi olması dileğimle;



    2008 yılının sağlıkkk ,mutlulukkk,başarıı ve bol kazanç getirmesi dileğiyleee vatanımız ve TÜRK MİLLETİ içinnn hepimiz için neşe dolu yıllar diliyorum.......

    YanıtlaSil
  6. Canım benim,bu katmer poğaçaları ben de cumartesi kahvaltı için yaptım.Gerçekten çok harika oluyolar.
    Ellerine sağlık,hayırlı ve bereketli yıllar..

    YanıtlaSil
  7. * Yeni yılın size ve tüm sevdiklerinize sağlık, mutluluk, neşe, başarı, bolca para, sevgi ve huzur getirmesini dilerim. Mutlu Yıllar

    YanıtlaSil
  8. Kardeşimin yeni yıla, bütün aile
    bireyleriyle sağlık ve neşe içerisinde girmesini temenni
    eder, nice yıllar dilerim...

    ellerine sağlık poğaçalrda enfes olmuş canım..öpüyorum..görüşmek dileğiyle...

    YanıtlaSil
  9. http://hunerlieller.net30 Aralık 2007 23:12

    2008 yılı size sağlık, mutluluk, başarı ve bol kazanç getirsin! Neşe dolu bir yıl geçirmeniz dilegimle...katmer pogaca süper..bende sık sık yaparım sizinde elinize saglık....

    YanıtlaSil
  10. 2007 yılı acılarımızla, sevinçlerimizle geride kalacak. 2008 daha fazla umut, daha fazla sevinç, daha fazla mutluluk getirsin. Yaşamında güzel yıllar, mutlu yarınlar, gerçek dostluklar hep seninle olsun. Yeni yılın sana ve tüm sevdiklerine sağlık, mutluluk, neşe, başarı, bolca para, sevgi ve huzur getirmesini dilerim. Mutlu Yıllar

    YanıtlaSil
  11. gecenin bi yarısı bakınca canım istedi..hani acıkıyorya insan..

    ellerine sağlık canım arkadaşım..

    Rabbim bize sağlıklı sıhhatli temiz bir yıl hatta hayırlı uzun ömürler versin...

    YanıtlaSil
  12. bengısu ellerıne saglık..evet malesef 2 yıldır takıp ettıgım guzel blogunu kapatmıs:( ve yorum kısmıda acık degılkı yazalım..ıns..terar acar..
    hayırlı seneler...

    YanıtlaSil
  13. yeni yılda her şey gönlünce olsun, sağlıklı, huzurlu nice yıllar dilerim canım,sevgiler !

    YanıtlaSil
  14. Sevdiklerinle birlikte, yeni ve mutlu başlangıçların olduğu sağlıkla, huzurla, sevgiyle geçecek bir yeniyıl dilerim
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  15. evet mutfak güncesi benimde içimi burktu bende onun burada yani kocaelide oturduğunu öğrenince takipe başlamıştım ama sağlık olsun sende çok güzel yapmışsın ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  16. Ellerine sağlık canım..Nefis görünüyor..
    2008 yılının sizlere sağlık,mutluluk,huzur ve bereket getirmesini tüm kalbimle dilerim..Kucak dolusu sevgiler

    YanıtlaSil
  17. Merhaba canım, katmer poğaça benim de birçok blogda görüp bir gün denerim dediğim tariflerden ama henüz deneyemedim şimdi sende de görünce artık denemek lazım diye düşündüm.Çok hoş görünüyorlar ellerine sağlık.Sevgiler.Nazife

    YanıtlaSil
  18. UMARIM 2008 YILI AİLEMİZE EVİMİZE SEHRİMİZE ÜLKEMİZE VEE DÜNYAYA BARIS GETİRİR.HUZUR MUTLULUK BASARI SEVGİ TÜM GÜZELLİKLER HER ZAMAN BİZİMLE OLUR.NİCE MUTLU YILLARA SEVGİLİ ARKADAŞIM...

    YanıtlaSil
  19. sevdiklerinle beraber nice mutlu yıllar dilerim canım.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  20. İyi seneler...
    sevdiklerinizle huzur ve mutluluk dolu bir sene dileriz...

    YanıtlaSil
  21. Bengisucum tekrar yapmayacağın dinginlikle ferahlık arası olan bir rahatlık verecek ömür ve bir yıl dilerim.

    YanıtlaSil
  22. Sevgili Bengisu,
    Mutfak güncesi'nin bende sıkı takipçisiydim.Şaziye'nin bırakma kararına bende çok üzülmüştüm.
    Katmer poğaça tarifi ile kendine sağlam bir yer edinmişti,oldukça güzel tarifleri ve çok güzel yazıları vardı ama kendi tercihidir,saygı duymak lazım.
    Bende blogumun ilk günlerinde katmer poğaçayı yapıp mutfak güncesine link vermiştim.
    Çok lezzetli olduğunu biliyorum,seninkilerde nefis olmuş,ellerine sağlık.
    Bu arada yeni yılını kutlar sağlıklı ve huzurlu bir yıl geçirmeni dilerim.

    YanıtlaSil
  23. Kardeşliğin doğduğu, sevgilerin birleştiği, belki durgun, belki yorgun, yine de mutlu, yine de umutlu, yine de sevgi dolu nice yıllara!

    etkinlige katildigin icinde tekrar tesekkürler

    YanıtlaSil
  24. Ellerine sağlık canım.
    Sen de benim gibi hissediyorsun demekki. Dün gece Yağmur Damlası'nın da bırakacağını okudum. Dün geceden beri içim sıkılıyor. Sanki herşeyin bir sonun olduğunu hatırlattı bana.:(
    Selamlar...

    YanıtlaSil
  25. cnm ellerine sağlık.adına yakışır bir poğaça olmuş.

    YanıtlaSil
  26. Merhaba Nazife'ciğim,

    Bence de denemelisin harika bir lezzet oluyor,beğeneceğini düşünüyorum.Yorumlara cevap geçikiyor,kusuruma bakmazsın değil mi? kızım henüz tam iyileşemedi.


    sevgilerimi gönderiyorum....

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats