28 Aralık 2007 Cuma

Tulumba tatlısı

(yemeğimle - seval'e)
Beğenerek takip ettiğim Yemeğimle bloğunun sahibi Seval arkadaşımız, kurban bayramı yazımda yayınladığım resimdeki tulumba tatlısının tarifini istemiş bıraktığı yorumda. Maalesef iftar için hazır alınmış bir tatlıydı. Ben de arkadaşımıza en tatlı hediyelerden bir tanesi olan tulumba’nın tarifini deneyip sunmak istedim. Tarif defterime uzun süre önce not aldığım ama nereden aldığımı yazmadığım bir lezzet. Birkaç gün önce yaptım, yayınlamak bugüne kısmet oldu. Hazır tulumbaların çıtır lığının aksine yumuşak bir o kadar da lezzetli oldu.Tulumba tatlısına bayılan eşim ve kızım çok beğendiler…
Malzemeler:

        • 3 kahve fincanı su
        • 3 kahve fincanı un
        • 1 çorba kaşığı tereyağı
        • 2 yumurta
        • Bir tutam tuz
        • Kızartmak için sıvıyağ

        Şerbet:

        • 2 su bardağı su
        • 500 gr. toz şeke
        • Limonsuyu
        • Şerbeti hazırlayıp soğutun

        Hazırlanması:

        Margarin, tuz ve suyu tencereye koyup, kaynatın. Kaynayan suya unu azar azar ilave edin. Sürekli karıştırarak 5–6 dakika pişirin. Ateşten alıp soğutun. Yumurtaları soğuyan hamura ilave edip, elinizle yoğurun.

        Geniş bir tencere veya tavaya sıvıyağı döküp, tırtıl kurabiye kalıbı ile hamurdan istediğiniz büyüklükte parçalar sıkıp soğuk yağın içine alın(sıvıyağ soğuk olmalı kızgın sıvıyağa atılırsa tatlı şerbeti içine çekmiyor). Sıkma işlemi bitince yağı kızdırarak tatlıları arada karıştırarak kızartın.(Eğer hamur artarsa sıvıyağın soğumasını bekleyin, soğuyunca kalan hamuru kızartmaya devam edin.)

        Kızaran tatlıları sıcakken hemen soğuk şerbetin içine alın.15 dakika veya daha fazla bekletip servis yapın.

        11 yorum:

        1. tarifin çok kolay oktay ustadan almışındır onda görmüştüm bend ellerine sağlık ama gerçekten çok güzel ve kolay buldum deniyeceğim .Allah izin verirse

          YanıtlaSil
        2. tulumba tatlısına bayılırım.çok nefis görünüyor.ellerinize saglık sevgiler

          YanıtlaSil
        3. canım ne kadar iyisin...demek denedin arkadaş sordu diye....

          ellerine sağlık..aynı hazır gibi görünüyor canım benim....

          YanıtlaSil
        4. ellerine sağlık canım bende cok severim tatlıları...sana ve ailene mutlu ve huzurlu seneler dilerim..sevgiler...

          YanıtlaSil
        5. Canım Bengisu,

          ben tulumba tatlısını pek severim. Ama farkettim ki Kıbrıs'a geldiğimden beri tulumba tatlısı yemiyorum.

          En kısa zamanda denemeliyim.

          Çok sağol hayatım tarif için


          sıcacık sevgiler
          www.misssgibi.com

          YanıtlaSil
        6. Canım ellerine sağlık, pek güzel görünüyorlar. Benim tuluma tatlısına karşı hafiften bir korkum var. Yıllar önce abim tulumba tatlısı denemeleri yaparken çok fazla olmasa da yağdan yanmıştı; o yüzden deneyemem ama izlerim senin ellerinden çıkanını :))) Kocaman sevgiler ve şimdiden iyi yıllar

          YanıtlaSil
        7. Ellerine sağlık çok güzel olmuşlar. Tulumba tatlısını diğer tatlılara göre daha çok severim. Kayınvalidem de çok güzel yapar. Ama ben cesaret edemedim.Yeni yılını kutlar sağlıklı başarılı günler dilerim.Sevgilerimle..

          YanıtlaSil
        8. Bana bıraktığınız yorum sayesinde sizinle tanıştım. Yaptıklarınız çok güzel görünüyor. Mutlaka deneyeceğim. Bende sizi ekleyeceğim. Görüşmek üzere...

          YanıtlaSil
        9. Ah canim benim ne güzel bir hediye ellerine saglik,hasta oldugum icin simdi okuyabildim yazini beni kirmayip tarifini verdigin icin tesekkürler canim bende en kisa zamanda deneyecegim tarifini,tekrar güzel ellerin dert görmesin esine ve kizinada afiyet bal seker olsun,
          kucak dolusu sevgilerimi gönderiyorum...

          YanıtlaSil
        10. http://hunerlieller.net30 Aralık 2007 14:37

          selam tulumba tatlısı sevilmezmi...elinize saglık.
          Yeni yılın tüm insanlığa ve ülkemize barış, mutluluk getirmesi dileğiyle yeni yılınızı kutlarım. Her şey gönlünüzce olsun!

          YanıtlaSil
        11. canım benım nefıs olmus. ellerıne saglık.
          2008 yılı mutluluk, saglık ve basarı getırsın sevgıler..

          YanıtlaSil

        LinkWithin

        Blog Widget by LinkWithin

        View My Stats