30 Ocak 2008 Çarşamba

Ayva tatlısı

Bu tatlıyı eşimin Kadriye yengesinin kendi bahçelerinde yetiştirdikleri bir sürü lezzetten sadece bir tanesi olan ayvalarla yaptım. Bayram dönüşü bu güzel bir o kadar da sulu ayvalara, kendi kuruttuğu patlıcanları ve kocaman bir bal kabağını da eklemiş sağolsun. Kızım ayva tatlısını pek sevmedi ama soyulmuş ayvaları gelip gidip çerez niyetine bol bol yedi:))))) Malzemeler:

  • 4 orta boy ayva
  • 1/2 çay kaşığı tarçın
  • 1/2 su bardağı su
  • 1 çay kaşığı portakal kabuğu rendesi
  • Çay kaşığının ucu ile toz kırmızı gıda boyası
  • Her ayvanın üzerine 1 çorba kaşığı şeker +2 çorba kaşığı şeker(ayvaların üzerine gezdirilecek)

İç malzeme:

  • 1 elma (rendelenmiş)
  • 1 ayva (pişen ayvalardan bir tanesini rendele)
  • ½ su bardağı iri çekilmiş ceviz
  • İsteğe göre şeker ekleyebilirsiniz

Hazırlanması:

  • Ayvaları ortadan ikiye bölüp ortalarını çıkarıp, çekirdeklerini yıkamadan bir kenara ayırın. Tencereye ayvaları ters olarak dizip her bir parçanın üzerine 1 kaşık şeker gezdirin. Portakal kabuğu rendesini, tarçını, gıda boyasını, ayva çekirdeklerini,2 çorba kaşığı şekeri ve suyu da ekleyerek kaynadıktan sonra kısık ateşte ayvalar yumuşayıncaya kadar pişirin.

  • Pişen ayvaları kaşık yardımıyla ısıya dayanıklı bir borcama çekirdeklerini aldığınız kısım yukarı gelecek şekilde dizin. Tencerede kalan ayvaların suyunu da ayvaların üzerine gezdirin.

  • İç harcı: Ayvaları pişirdiğiniz tencerede bütün malzemeleri birkaç dakika suyunu çekene kadar pişirin.

  • Pişen iç malzemeyi ayvaların ortalarına paylaştırın, önceden ısıtılmış fırında 180 derecede 10–15 dakika arasıra suyundan alıp ayvaların üzerine gezdirerek pişirin.

  • Fırından çıkıp soğuyunca kaymak, krem şanti veya benim gibi hindistancevizi ile servis yapın.

18 yorum:

  1. Dün gece yaptım poğaçayı. Yavrular bu sabah kahvaltıda yemişler ve pek beğenmişler. Tarif için teşekküre gelmiştim de şimdi ayva tatlısı var. Onu da mı yapsak akşama?:)

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık, bayılırım ayva tatlısına, rengi çok güzel beni çağırıyor resmen:)))

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık nasılda güzel bir görüntü bu böyle...

    YanıtlaSil
  4. Geçen sene deneme amaçlı yapmıştım ayva tatlısı, babam çok beğenmişti. Aklıma geldi bu yakınlarda yine yapmak lazım:)
    Ellerine sağlık,enfes görünüyor..

    YanıtlaSil
  5. Ayva tatlısı muhteşem olmuş. Bu tarifle mutlaka deneyeceğim. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  6. http://hunerlieller.net30 Ocak 2008 15:47

    selam..ayva tatlısı süper görünüyor...elinize saglık.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  7. Fikrimin gülü,

    Poğaçaları beğenmenize sevindim,ben de pek severim:))))
    Bence sen ayva talısını da yap:)) bek hem oğluşlarında tatildeler.


    sevgilerimi gönderiyorum....




    Aymenciğim,

    Çok oldu yapalı yoksa hemen gönderirdim canım ama senin için tekrar yaparım:)))

    sevgiler....






    Merhaba İllede yemek,

    Teşekkür ediyorum yorum ve ziyaretin için,beğenmene sevindim.


    sevgiler....




    Sen mutfağa gir hemen yap papatya prensesim:))) hem babanı da sevindirmiş olursun belki bir porsiyon da bana gönderirsin:)))

    sevgiler....






    Merhaba Dide,

    Denemeni tavsiye ederim ben çok beğendim.


    sevgiler...





    Merhaba Hünerli eller,

    Beğenmene sevindim,teşekkür ediyorum yorum ve ziyaretin için.


    sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Merhaba Canım,
    Ellerine sağlık,ayva tatlısı nefis görünüyor.
    Rengi ve kıvamıyla tam kararında olmuş.

    YanıtlaSil
  9. zerrin - misss30 Ocak 2008 19:58

    Canım Bengisu,

    nefis olmuş gerçekten. Bana da meyveli tatlılardaki şerbet ne kadar ağır gelsede kaymaklı ayva tatlısına hayır diyemem :)

    sıcacık sevgiler.

    www.misssgibi.com

    YanıtlaSil
  10. harika olmus canim ellerine saglik

    YanıtlaSil
  11. harika olmus canim ellerine saglik

    YanıtlaSil
  12. kadriye teyzeye teşekkür ederiz sana ayva vermişki sende tatlısıyla bize tarif verdin :)ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  13. harika olmus canim ellerine saglik

    YanıtlaSil
  14. Canım ellerine sağlık çok gzüel görünüyor,ben bu görüntüye hastayım ama hiç evde yapmayı denemedim. hazır annemde bahçeden ayva vermişken deniyim,inş. senin kadar başarılı olurum:)

    YanıtlaSil
  15. Merhaba Muhterem,

    Teşekkür ediyorum,beğenmene sevindim.

    sevgiler...




    Miss Zerrin'im,

    Ben de pek severim ayva tatlısını,teşekkür ediyorum canım.

    sevgiler...




    Teşekkür ediyorum Nincuğum.
    sevgilerimi gönderiyorum....



    Merhaba Melekciğim,

    Ben de bir kez daha teşekkür ediyorum yengeme,sağolsun hiç boş göndermiyor,mahcup ediyor bizi.

    sevgiler...




    Merhaba Dilekciğim,

    Bence dene güzel olacağına eminim.

    sevgilerimi gönderiyorum...

    YanıtlaSil
  16. harika gözüküyorlar müthişsiniz elleriniz dert görmesin.

    YanıtlaSil
  17. Bengisuucumm, harika bir görüntüü..Bayılıyorum ayvanın bu halinee...Tatlısı yapılmış hali yani :)))
    Meyveyken aram hoş değil, boğuluvericem gibi geliyor yerken :))))
    Ellerine sağlık canımcım,
    Öpüyorum..

    YanıtlaSil
  18. ayva tatlısını bu akşam deneyebilirim

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats