12 Ocak 2008 Cumartesi

Etli Bezelye

Bloğumu güncellemek için sayfamı açtığımda kızım ” eski bloğun daha güzeldi, yeni halini beğenmedim” diye sitem etmeye başladı. Yüzümün o anki halini siz düşünün artık. Gerçi fikirlerini rahatlıkla ifade edebilmesi sevindirse de, şimdiki çocuklar….. diye başlayan cümleler kurmamak elde değil.

Etli bezelye yemeği genellikle herkesin bildiği bir yemek olsa da mutfağa yeni girenler ve arşivimde bulunması için tarifi vermek istiyorum.
Malzemeler:

  • İstediğiniz miktarda kuşbaşı doğranmış et
  • 2 orta boy patates (küp doğranmış)
  • 1 kâse bezelye (haşlanmış)
  • 1orta boy kuru soğan
  • 2 orta boy havuç (küp doğranmış)
  • 1 yemek kaşığı salça
  • Tuz
  • Sıvıyağ

Hazırlanması:

Kuşbaşı doğranmış eti çok az sıvıyağla birlikte kavurun, yeteri kadar sıcak su ilave ederek pişmesini sağlayın. Soğanı yemeklik doğrayıp havuçlarla birlikte etlere ilave edin ve kavurun. Patatesleri ve salçayı da ilave ederek birkaç dakika daha kavurun. Sıcak su ilavesi ile su miktarını kendi isteğinize göre ayarlayıp pişirin, pişen yemeğinize en son haşlanmış bezelye ve tuzu ilave edin.

Not:Et yerine tavuk eti veya kıyma da kullanabilirsiniz.

23 yorum:

  1. OOOOOO ARKİDİŞİM NE GÜZEL YEMEK BENDE ÇOK SEVERİM ELLERİNE SAĞLIK AFİYETLE YİYİN GARİ:)

    YanıtlaSil
  2. Her zaman sebze yemekleri favorim olmuştur.Çok güzel görünüyor.Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Nefis görünüyor Bengisucum ellerine saglik.Iyi bir hafta sonu gecirmeni diliyorum.

    YanıtlaSil
  4. http://hunerlieller.net13 Ocak 2008 09:33

    günaydın..ee bu çocuklar yokmu..bazen düşüncelerini şıp diye söyleyip nasılda bizleri şaşırtıyorlar degilmi?olsun buda güzel bir şey..bence burası da çok güzel:))gelelim tarifine..bende dün bu yemekten yaptım..yanınada pilav...eline saglık arkadaşım...
    iyi pazarlar dilerim..

    YanıtlaSil
  5. Canım, bezelyeyi aynen böyle ben de sıklıkla yaparım, severek tüketiriz. Seninki de güzel görünüyor eline sağlık. Ben içli köfte içinde yorum yazmayı istemiştim ama kayınvalidem ameliyat oldu son günlerde evde değildim o yüzden buraya bişeyler yazayım; malum Hatay'ın da meşhur yemeğidir ve ben de evlendikten sonra tek başıma yapmayı öğrendim önceleri hep annem, ablamlar birlikte yapardık.Ben daha çok kızartma yapıyorum ama babam haşlama yerdi ağır olmasın diye, burda Hataylıyım dediğimde herkesin ilk sorduğu içli köfte oldu ben de sık sık yapar oldum. Senin de ellerine sağlık...görüşmek üzere.Nazife

    YanıtlaSil
  6. Teşekkür ederim Melek'ciğim yorum ve ziyaretin için.

    sevgiler....

    YanıtlaSil
  7. selam
    yemek enfes olmus ellerine saglik ee simdiki cocuklar öyle dobra dobra herseyi söylüyorlar ne yaparsin sayfanda her hakliyle güzel sen üzülme sevgiler iyi pazarlar

    YanıtlaSil
  8. Merhaba Dide,
    Merhaba Yaren,


    Teşekkür ediyorum yorum ve ziyaretleriniz için.


    sevgiler....

    YanıtlaSil
  9. Merhaba Hünerlieller,

    Haklısın canım çocuklar çoğunlukla insanı şaşırtıyorlar.Teşekkür ediyorum yorum ve ziyaretin için.

    Güzel bir hafta sonu dilerim...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. Merhaba Nazifeciğim,

    Öncelikle geçmiş olsun kayınvalidene,umarım en kısa zamanda iyileşir.Ben de msn'de göremeyince merak etmeye başlamıştım.

    Benim içli köftem biraz acemi işi oldu ama eminim sen çok güzel yapıyorsundur.
    Umarım bir gün meşhur içli köftenden yemek kısmet olur:)))


    Kızartma olanını ben çayın yanında tüketmeyi çok sevdim.Görüşmek üzere.


    sevgilerimi gönderiyorum....

    YanıtlaSil
  11. Bezelye yemegin icin ellerine saglik,

    bende sürekli yaparim,

    hem kolay hem lezzetli :))

    Sanki herkes bu yemegi sever, bugüne kadar kimse demedi sevmedim diye,

    hele ablam bayilir :))

    Ellerine Saglik.

    Görüsmek dilegiyle...

    Aysel

    YanıtlaSil
  12. zerrin - misss13 Ocak 2008 15:17

    canım bengisi,

    enfes olmuş yemekte görüntüde..

    ellerine sağlık hayatım.

    sıcacık sevgiler.
    www.misssgibi.com

    YanıtlaSil
  13. İlk yaptığım yemek ve vazgeçilmez yemeğimdir bezelye. Resmen bir kurtarıcı:)
    Ellerine sağlık canım,hayırlı pazarlar

    YanıtlaSil
  14. ellerin dert görmesin. Bugün bende ondan pişirdim. Seninkide çok güzel gözüküyor. Birde kekikli dene....

    YanıtlaSil
  15. ELLERİNE SAĞLIK ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR

    YanıtlaSil
  16. Eline sağlık canım, bugün bendede aynı yemekten vardı :)

    YanıtlaSil
  17. görüntü ye beni diyor..acıktımmı ne:)
    ellerine sağlık nefis leziz olmuş..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  18. Huhu Komsu :))

    naber nasilsin?

    Sayfama bi baksana, seni sobeledim... insaALLAH kabul edersin :)))

    Öptüm.

    hayirli günler.

    sevgiler Aysel

    YanıtlaSil
  19. bezelyeyi çok severim.özellikle de kuşbaşı etli olanı.bu yemek harika görünüyor.ellerine sağlık canım.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  20. merhabalar canım.hemşerim şu nefis yemeği akşama bana göndersende , beni yemek zahmetinden kurtarsan olmazmı?harika görünüyor.çok iştah açıcı.ellerine sağlık tatlım.ayrıca bence sayfan çok güzel.kızını ve seni öpüyorum.

    YanıtlaSil
  21. Nefisss gözüküyor ellerine sağlık, iyi haftalar sevgiler...

    YanıtlaSil
  22. canım ellerine sağlık,çok sevdiğim bir yemektir...
    nefis görünüyor,
    öptüm

    YanıtlaSil
  23. sana cok samımı birşey soylıyecegım...senın ana yemekerın kahvaltılıkların harıka oluyor...bu yemekde cok ıstah acıcı sen tam bır mutfak ustasının bengısu..ellerıne saglık canım...

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats