3 Ocak 2008 Perşembe

Çikolata pudingli - halleyli pasta ve yılın ilk karı

Bu pastayı kızıma hamileyken tanıştığım, ilk hamilelik tedirginliklerini, mutluluklarını, hırka modelleri:)))) ardından miniklerimizin ilk heyecanlarını, yaramazlıklarını, ilk adımlarını ve daha bir sürü şeyi paylaştığımız Aslıcığım da yemiştim birkaç ay önce. Çok beğenmiş, denenecekler arasına not etmiştim. Şu sıralar benim yoğunluklarım sonrasında da kızımın suçiçeği geçirmesi gibi nedenlerden çok fazla görüşeme sekte uzun yıllardır devam eden güzel paylaşımlarımızın olduğu dostlarımızla devam ediyor bu güzellikler…

Aslı’m şu sıralar minik Yaren’inin heyecanlarını yaşıyor ve gaz sancılarıyla baş etmeye çalışıyor olsa da güzelim ahşap boyamalarına, harika el örgülerine, yağlı boya resimlerine… meleğinin izin verdiği ölçüde devam ettiğini umuyorum en kısa sürede resimlemek ve sizlere sunmak adına ::)))))

Malzemeler:

  • 1 paket krem şanti
  • 1 su bardağı süt ile çırpılarak hazırlanır.
  • 5 adet Ülker Halley (rast gele parçalara ayrılmış)

Puding için:

  • 2 çorba kaşığı un
  • 2 çorba kaşığı nişasta
  • 1 yumurta
  • 1 paket vanilya
  • 3 çorba kaşığı kakao
  • 4 çorba kaşığı şeker
  • 1,5 su bardağı süt
  • Yarım su bardağı su
  • 40 gr bitter çikolata( eklerseniz daha lezzetli oluyor)

Hazırlanması:

  • Kremşanti ve parçalanmış halleyler karıştırılıp, dolaba konulur.

  • Puding malzemelerinin hepsi tencereye ilave edilerek kısık ateşte pişirilir. Pişen puding sürekli karıştırılarak soğutulur.

  • Tarifte pudingli kısım yoktu,kremşanti ve 10 adet halley karıştırılıp üzerine çikolata sos dökülüyordu.Ben kendimce tarifi değişikliğe uğrattım.

  • İki farklı sunumla hazırladım 1. resimde ki sunumda streç filmle kaplanmış küçük kek kalıbına önce kremşantili karışımdan sonra ise pudingli karışımdan üst üste gelecek şekilde yayarak streç filmi üzerine kapatarak bir gece buzlukta (dondurucuda) bekletip,ertesi gün ters çevirerek servis yaptım.

  • 2. resimde ise kremşantili ve pudingli karışımı istediğimiz kuplara rastgele üst üste gelecek şekilde ekleyip,bir gece buzdolabında beklettim.

  • Sunum olarak 1. resimdekiler daha şık olsa da kuplara rastgele eklenmiş ve birbirine karışmış olan 2. resimde ki tatlılar daha bir lezzetliydiler.

***Kızımın "anneciğim sen bu pudingleri çok güzel yapıyorsun" , "bayılıyorum" sözleri eşliğinde yemekte ayrı bir keyifti benim için:::))))

Bizim buralara yılın ilk karı düştü ,bembeyaz bir örtü gibi kapladı heryeri.Umarım devamı gelir bereket habercisinin ve sanırım buna en çok sevinen de kızım olur aylardır kurduğu kardan adam yapma hayalleri için:))))

31 yorum:

  1. Ah o halleyler yok mu, benim şu anki tombiş durumumun yegane suçlusu onlardır:)))

    Ben halleyi tek başına yemeğe bayılırken,bir de böyle pudingli falan düşünemiyorum:) Tadından yenmez ayol bunlar:)))

    Canım ellerine sağlık,kızını da öp benim için :))

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Bengisu,
    Ben hem 1. resimdekilere hem ikinci resimdekilere bayıldım..Olsada yesem şimdi..Çikolata,halley,puding hepsi ayrı ayrı şiir gibi geliyor kulağıma :)))Ellerine sağlık :))
    Ayrıca kızınada geçmiş olsun, biranönce iyileşsin minik prenses inşallah...
    Onuda senide çok öptüm..

    YanıtlaSil
  3. şekercim
    hem halley hem puding öldürücenmi sen bizi

    YanıtlaSil
  4. bizim burda kar yok daha...bakalım yağmur yağıp duruyor...bende kar görmek istiyorum....

    canım kızın haklı...harika görünüyorlar..

    ellerine sağlık....denenesi bir tarif....

    YanıtlaSil
  5. http://hunerlieller.net4 Ocak 2008 11:31

    selam ohh tam benlik arkadaşım elinize saglık.kar görüntüsüne bayıldımmm...hasretim kara..malum antalyada olunca kar falan yok...çok özledim tazecik lapa lapa yagan kar altında yürümeyi....sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Merhaba, ben dün yorum yazdığımı zannediyordum acaba yazmamış mıyım? Gece geç bi saatti demek ki yanlış hatırlıyorum. Asıl konuya geleyim halley benim en sevdiğim abur cuburdur, dolayısıyla bu pasta baştan gönlümü fethetti listeye eklendi ama bu aralar hava çok soğuk ve sobalı bir evde olunca mutfakta iş yapmak güçleşiyor ve fazla bişey yapmamaya çalışıyorum.Bu arada burası da dün öğleden beri karlarla kaplı, gece yürüyüşe çıktık eşimle beraber çok severim ben karı, sıcak bir memleketten olduğumdan herhalde.Sevgiler.Nazife

    YanıtlaSil
  7. sebilay-asotu4 Ocak 2008 15:23

    merhabalar;
    ne kadar hoş bir pasta.ellerinize sağlık.kızınızın pudinglere bayılması hiç de yersiz değil.ben bile bu yaşımda görüntülerine bayıldım.
    bana da uğrarsanız çok sevinirim.
    http://asotu.blogcu.com

    YanıtlaSil
  8. Teşekkür ediyorum sevgili Papatya prenses,

    yorum ve ziyaretin için.Çok lezzetli bir tatlı oldu,kızım hala tekrar yapmamı istiyor.


    sevgiler....







    Merhaba Feyzacığım,


    Teşekkür ediyorum geçmiş olsun dilklerin için,henüz atlatamadı tamamen.

    Hepsi bir araya gelince harika oldular:))))


    sevgiler.....





    Merhaba Şekergibi,


    Hiç öyle bir niyetim yok:))))

    sevgiler.....






    Disalciğim,

    Yakında yağar inşaallah,Kastamonu'ya yağmış.Teşekkür ediyorum yorum ve ziyaretin için.


    sevgiler....








    Merhaba Hünerlieller,

    Umarım en kısa zaman da gerçekleşir dileklerin belli mi olur:)))



    sevgiler....

    YanıtlaSil
  9. Merhaba Nazife'ciğim,

    Bazen bloggerdan kaynaklanan bir hata olabiliyor,gelseydi mutlaka görürdüm.

    İçindeki halley parçaları harika bir tat veriyor yerken.

    Allah kolaylık versin,kışın sobalı evin zorluğunu biliyorum.
    Oturduğumuz yer ilçe olmasına rağmen doğalgaz var ve çok memnunum,en kısa zamanda oralara da gelmesi dileğiyle.

    Msn adresini kendi adresime ekledim, ama kızımdan dolayı pek fazla giremiyorum canım.


    Kızım henüz suçiçeğini tamamen atlatamadığı için dışarı çıkaramıyoruz,benim yerime de yürüyüş yap:))))



    sevgilerimi gönderiyorum....

    YanıtlaSil
  10. Bursayada kar yağmaya başladı.Dağa çok oldu yağalı ama şehre daha yeni yağıyor.Tatlınızda harika olmuş elleriniza sağlık....

    YanıtlaSil
  11. Merhabalar ellerinize saglik,harika pudink ve pasta olmus, ah birde bizim buralara kar yagsaydi, selamlar...

    YanıtlaSil
  12. bende çok severim çok lezzetli olur ee kızında istiyorsa emir büyük yerden devamı gelsin:)bu arada burada sadece yağdığını gördüğümüz kar bile bizi çok sevindirdi inş. 2008 yılında su sıkıntıları geçer inş.

    YanıtlaSil
  13. Bizim burayada yılın ilk karı yağdı. Çok özlemişiz karı. Ayrıca pudinginizde çok nefis görünüyor en kısa zamanda deneyeceğim.

    YanıtlaSil
  14. Bengisucuğum bir yerlere gitmek zorunda değilsen, trafikte de mahsur kalmamışsan kardan daha güzel ne var ki? En güzeli, sıcacık içeceğinle, camın ardından izlemek karın yağışını; bir de yanında şu enfes görünüşlü pudinglerden olacak. Yeme de yanında yat (Bu arada ben ikinci resimdekileri daha çok sevdim :))) onlardan alayım mümkünse) Kocaman sevgiler

    YanıtlaSil
  15. cok güzel görünüyor cok ta güzel hazirlanmis.Ellerine saglik.IYi hafta sonu diliyorum.

    YanıtlaSil
  16. BU TARIFI GONUL ARKADSIMDADA GORMUSTUM AMA ACABA NASIL OLUR DERKEN SENDE YAPMISSIN DEMEKKI OLUYORMUS:)
    PATETES KOFTENI HALA YAPARIM:) BUGUNDE YAPTIM KAHVALTIYA NE LEZZETTI ANLATAMAM BENGISU:))
    SEVGILERIMLE..

    YanıtlaSil
  17. cheescake için alınan burçaklar gibi olucak sonu bu halleylerin diyorum:)
    marketten aldım 2 paket 10 lu lardan pasta yaparım diye yada puding içnie kırarım diye vakit bulunca tabi ama nerdeee,arada normal şekilde yeniyorlar:)
    birde kilo meselinde baktımki şiraze kaçmış korkuyorum yapmaktan yiyecek birşey:(((
    ama seninkilerde çok cazibeli duruyorlar yaa yoldan çıkarmayın şu fakirin midesini,gözünü yaaa:)))

    YanıtlaSil
  18. hayaller olmasaydı nice olur değil mi hayat
    tüm hayaalerin gerçek olsunn
    pastan gibi hayatın da hep tatlı olsun
    kocaman sevgilerrr

    YanıtlaSil
  19. canım gerçekten harika bir görüntüsü var..ilk fırsatta deneyeceklerimin arasında..ellerine sağlık


    bizde kar istiyoruz...:)))

    canım öpüyorum..iyi hafta sonları diliyorum...

    YanıtlaSil
  20. harika olmuş yaw ben de şimdi üşenmesem de yapıversem hemencik:)

    YanıtlaSil
  21. Merhaba Gönülünce lezzetler,

    Teşekkür ediyorum yorum ve ziyaretin için.


    sevgiler.....




    Merhaba Annemin kızıyım,

    Umarım bu yıl her yere bol bol kar yağar.



    sevgiler....





    Teşekkür ediyorum Melekciğim yorum ve ziyaretin için.Dualarına yürekten amin diyorum canım...

    sevgiler...




    Merhaba Filiz Bahçesi,

    Teşekkür ediyorum yorum ve ziyaretin için.


    sevgiler...

    YanıtlaSil
  22. Merhaba Gülrizciğim,

    Bence de doğru tercih yapmışsın canım,hemen gönderiyorum:))
    Senin söylediğini yapıyorum kızımla camdan izliyoruz karın yağmasını:))


    sevgiler....

    YanıtlaSil
  23. Merhaba Sebilay,

    Teşekkür ediyorum güzel yorumun ve ziyaretin için.


    sevgiler....






    Teşekkür ediyorum Yarenciğim güzel dileklerin için...


    sevgiler....







    Merhaba Düğme bay,


    Çok güzel ve lezzetli bir pasta oluyor canım,denemelisin.

    Ben de çok seviyorum patates köftesini,beğenmene sevindim:))))


    sevgiler...





    Merhaba Mutfak Havlusu,

    Evde hazır varken Halleyler,bence hemen denemelisin:)))



    sevgiler....





    Merhaba Yeşimciğim,

    Teşekkür ediyorum güzel dileklerin için,yürekten bir amin diyorum.



    sevgiler....






    Merhaba Yeşil domates,


    Kastamonu'ya ulaştı bile size de gelmesi yakındır inşallah:)))


    sevgiler....





    Merhaba Neşeli sesler,

    Bence hemen yapıver,pişman olmayacaksın:)))

    YanıtlaSil
  24. heleki bunlara bayildimmmmmmmmm birde kar manzarasi bittimmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

    YanıtlaSil
  25. ELLERİNE SAĞLIK RUKİYE ABLA HEPSİ ÇOK GÜZEL OLMUŞ TARİFLERİNİ ALMAYA ÇALIŞIYORUM BENGİSUYU BENİM İÇİN ÖP:)))

    YanıtlaSil
  26. Teşekkür ederim Duygu'cuğum,beğenmene sevindim.

    Bol bol öpüyorum minik cadımı:)))



    sevgiler....

    YanıtlaSil
  27. cok lezzeti gorunuyo en kisa zamanda denemeyi dusunuyorum acaba hazir pudingle yapsak nasil olur

    YanıtlaSil
  28. Merhaba Hilal,

    Teşekkür ediyorum,beğenmene sevindim.Hazır pudingle hiç denemedim ama olabilir,ben sağlıklı olması ve kızım bu puding daha çok sevdiği çin sık kullanıyorum.Özellikle tarife çikolata eklenince daha lezzetli oluyor.


    sevgilerimi gönderiyorum....

    YanıtlaSil
  29. Çok güzel olmuş.Eminim benim kızımda bayılacaktır. eline sağlık.Bugün deneyeceğim.

    YanıtlaSil
  30. merahabalar ben bu cupada bayıldım her beğendiğim tarifte soru soruyorum yaparken aklıma birşey takılmaması için:)
    bu tarifteki hazırladığınız pudingte hazır puding kıvamındamı acaba?
    hem halley hem puding çok tatlılı olacak gibi göründü gözüme ama denemeye değer.
    ortalama kaç adet cup çıkar bu malzemelerden?
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  31. Merhaba Gülşah,
    bende her okuduğum yorumuna cevap yazmaya çalışıyorum,minik kızım izin verdikçe:::)))

    Sanırım 4-6 arasında çıkıyor bu malzemelerden.Ben hazır puding yerine hep bu tarifi kullanıyorum ve sorun yaşamıyorum.


    sevgiler...

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats