9 Ocak 2008 Çarşamba

İçli Köfte

Birkaç yıl önce yengemin bir komşusu yapmış ve unutamadığım bu lezzetle ilk defa böylelikle tanışmıştım. Hafta sonu uzun süredir yapmak istediğim içli köfte yapmaya karar verip, yapılışını ve pişme aşamalarını çok iyi hatırlıyor olmama rağmen malzemeleri tam hatırlayamayınca birkaç tarif araştırıp kendimce en uygun olanı oluşturdum. Bir kısmını kızartıp kalanları haşladım. Bizim evde haşlanmış olanlar daha çok beğenilse de kızarmış olanları da denemenizi tavsiye ederim yanında bir bardak çayla::))) )
Malzemeler:

İçi için:
  • 1 su bardağı kıyma
  • 1 orta boy soğan
  • 1 çay bardağı iri dövülmüş ceviz
  • 2 yemek kaşığı tereyağı
  • Tuz, istediğiniz baharatlar
  • Maydanoz (ben kullanmadım)

Kıymayı soğanla birlikte tereyağı ilave ederek kavurun. Kavrulan kıymaya ceviz, tuz ve baharat ekleyip birkaç dakika daha kavurun. Soğuyan kıymalı iç harcı buzdolabına koyup tereyağının harcı sertleştirmesi için bekletin.

Dışı için:

  • 1 su bardağı köftelik ince bulgur
  • 1 haşlanmış patates
  • 1 yumurta
  • 2 yemek kaşığı un
  • 2 yemek kaşığı kıyma
  • 2 yemek kaşığı irmik
  • Tuz, baharat

Bulguru üzerini geçene kadar sıcak suyla ıslatıp birkaç dakika bekletin ve süzgeçle suyunu süzün. Suyu süzülmüş bulgura yumurta, un, kıyma, irmik, tuz, baharatlar ve rendelenmiş haşlanmış patatesi ekleyip iyice yoğurun. Yoğurduğunuz bulgurlu harcı 1 saat buzdolabında bekletin.

Hazırlanması:

  • Buzdolabında beklettiğiniz bulgurlu dış malzemeden cevizden biraz büyük parçalar alıp avucunuzun içinde diğer elinizin yardımıyla ortasında çukur oluşturulur. Bu işlemi yaparken elinizi sürekli suyla ıslatırsanız parçalanmaları önlemiş olursunuz.
  • Buzdolabında beklettiğiniz iç harcdan tatlı kaşığı yardımıyla çukurlara doldurarak (köfteleri kapatamayacak kadar fazla koymamaya dikkat edin) suyla ıslattığınız eliniz yardımıyla köfteleri kapatıp, yuvarlayın.
  • Hazırladığınız içli köfteleri haşlayacaksanız; kaynamış ve tuz eklenmiş bol suya aralıklarla köfteler bırakılır ve köfteler su yüzeyine çıkana kadar pişirilir. Servis tabağına alınan köftelere isteğinize göre salçalı sos yapabilirsiniz.
  • Eğer köfteleri kızartacaksanız; kızdırılmış sıvıyağda köfteleri kızartıp servis tabağına alın.

31 yorum:

  1. Bu köfteleri marullara saracaksın hamm diye yiyeceksin:)
    Canım ellerine sağlık,acayip canım çekti:)))

    YanıtlaSil
  2. ah ah ah nede güzel yaparmış arkidişim ellerine sağlık bende harşlanmışını kermeste ablalarımız yapmıştı orada yemiş ve çok beğenmiştim en iyisi denemek görüşmek üzere

    YanıtlaSil
  3. bulgura hayır demem bunun içli olan cinsine yani içli köfteye hiç hayır denmez:)
    nefis görünüyor ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Bengisu'm, canım benim..
    Ah benim midem azcuk daa sağlam olacaktıki şu küftelerden 10 tane yiyim ama nerde??
    Nasıl iştah açıcı gözüküyolar..Tok karnıma bile canımı istettin küüftelerinden vallahi..
    Ellerin dert görmesin..

    YanıtlaSil
  5. Canim icli köftenin her cesidi nefis oluyor ama bende haslamasini tercih ederim:))
    ellerine saglik,

    anlasilan sizin evde her gün baska bayram var baksana siten senlik havasinda...

    kucak dolusu sevgiler canim...

    YanıtlaSil
  6. Bengisucuğum,
    Benim de annanem çokkk güzel yapar içli köfteyi..Ay canım nasıl istedi..Dur ben oğlumla annaneme gideyim yarın :)Bu arada benim favorim kızartma, haşlamayı hiç sevmem :)Öpüyorum canım ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  7. canım arkadaşım valla geçen sene yapmıştık arkadaşlarla..hemde antepli bi arkadaşla..harika olmuştu...
    bizde kızartmıştık...
    benimki soğansız ve sarımsaksız olmuştu tabii...

    ellerie sağlık...
    görünüm sunum herşey çok güzel...

    YanıtlaSil
  8. merhaba,tarifleriniz ve sitenizi çok beğendim.İçli köfte de çok güzel görünüyor.Ellerinize sağlık.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. canım ellerine sağlık, nefis görünüyor...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. benim en çok sevdiğim lezzetlerden biride içli köftedir.nedense çok seviyorum.ellerine sağlık canım.harika görünüyorlar.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  11. hicri yılbaşın mübarek olsun

    YanıtlaSil
  12. http://hunerlieller.net10 Ocak 2008 11:28

    selam.. çok severim ben bunuuuu....
    ama nedense yapmaya cesaret eemem beceremem diye..yoksa bahanemmi?hazırcıyım galiba:))elinize saglık süper görünüyor.bende kızartma olnını çok severim.sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. yaaaaaaaaaaa bende istiyorum içli küfte yapmak ama hep parmağım delip geçiyor ....bi beceremiorum yaffffffsssssss....ellerine sağlık valla harika olmuş..hayde öptüm

    YanıtlaSil
  14. Blogları tok gezmekle iyi ettiğimi düşünüyorum,taa ki şu canıım içliköftelerle karşılaşıncaya kadar.Olsa 10-15 tanesini yiyecek kadar aç hissettim kendimi :)) Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  15. Biz de bugün içli köfteden bahsetmiştik.Çok lezzetli ama yapımı zor diye.Ellerine sağlık.Çok güzel olmuşlar.

    YanıtlaSil
  16. Icli köfteler harika görünüyor,ellerine saglik canim.

    YanıtlaSil
  17. canım nefıs gorunuyor ellerıne saglık sevgılerımle...

    YanıtlaSil
  18. bende bayılıyorum içli köfteye ama yapamıyorum hep patlıyo..
    komşum çok güzel yapar oda taşındı saolsun:)çok özledik çok ah bir bilsen:))
    ellerine sağlık cnm nefis olmuş..
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  19. bayılırım bayılırım ben bunlara ya.afiyet olsun cnm.
    bu arada su kelime doğrulama işini iptal etsek olmazmı cnm.:(

    YanıtlaSil
  20. ellerine saglik enfes olmus sevgiler

    YanıtlaSil
  21. Allah'im cennetemi dustum bunlar ne bole yirin onlari ben :D ellerine saglik canim

    YanıtlaSil
  22. Selamlar,

    inanirmisin bende icli köfteyi cok severim :))

    ama bir problem var, eskiden komsularimiz hep yapardi,

    hepsi bilmezdi ve yemesini cok severim cok lezzetli oluyor,

    ama hic cesareti bugüne kadar bulmadim denemeye,

    sen kolaycana basarabildinmi?

    evet dersen, Aysel dene dersen, bak denerim... 1 hafta icinde benim Blogumdada Icli Köfte tarifini okuyabilirsin :)))

    yeterki söyle hihi...

    Ellerine Saglik, nefis olmus...

    Selamlar ve Sevgiler Aysel

    YanıtlaSil
  23. Yorumun icin sag ol,

    bu kadar hemen beklemezdim cevabini :))

    tamam o zaman bende bi deneyim, senin bana dedigin gibi bi denerim,

    ellerimi suyla islatarak köfteleri acarim.

    Anca haftaya yaparim... bi bakalim olucakmi...

    sana haber veririm :))

    Tekrardan Sag ol.

    Görüsmek dilegiyle.

    Aysel

    YanıtlaSil
  24. Ben son maddeyi çok sevdim. Bu içli köfteleri, nar gibi kızartıp yemek vardı şimdi :))) Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  25. Merhaba canim,
    Ilk once blogun ismine bayildim.Sayfan da cok ic acici.
    iyiki yorum birakmissin bende senin blogunla tanismis oldum.Bu ilk gelisim ama son olmayacak insallah;)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  26. İçli köfteyi hep denemek isterim ama bir türlü cesaret edemem.Senin tarifinle mutlaka deneyeceğim.Ellerine sağlık, çok güzel görünüyorlar.

    YanıtlaSil
  27. ziyaretiniz ve yorumunuz beni çok mutlu etti.teşekkürler.bende sizi ekledim hemen.çorumlu birileriyle karşılaşmak çok güzel.ama birkaç arkadaş daha var çorumlu.onlarda siz gibi gelip beni buldular.bundan sonra sık sık görüşürüz inşallah.sayfanız ve yaptıklarınız çok harika.sevgiler.

    YanıtlaSil
  28. Kofteleri gordukten sonra istahim bir kabardi ki sormayin. Gece saat 12 yi gecti ve ben bugun yaptigim gozlemelere saldirdim. Elleriniz saglik cok guzel bir goruntu.

    YanıtlaSil
  29. muhtsem görünüyor.içli köfteye bayılırım:((( içim gitti yaa...
    cok güselll ellerinize saglıkkk

    YanıtlaSil
  30. offf offff bi de ben üşenmeyip yapsam şu içli köfteyi...
    çok üşeniyorum valla...sanırım 5 kişilik yapacağımdandır.neyse artık evime taşınınca 2 kişilik denerim :)
    ellerine sağlık 2 türlüsü de harika görünüyor.

    YanıtlaSil
  31. merhaba arkadaşım..gözlerim bayram etti inanın içli köfteye,annenizin sarmasına poğaçalara bittim bittim..elinize sağlık olsun kesenize bereket dolsun..

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats