28 Ocak 2008 Pazartesi

Kaymaklı - zeytinli- kıymalı poğaçalar

    malzemeler:
  • 1 su bardağı süt
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 yumurta (beyazı hamura,sarısı üzerine)
  • 1 paket instant maya(tek kullanımlıklardan)
  • 3 tatlı kaşığı şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • aldığı kadar un
içi harcı için:
  • çekirdekleri çıkarılmış zeytin
  • kıyma(önceden pişirilmiş)
  • süt pişirirken üzerinde oluşan kaymağı
hazırlanması: Yumurta beyazı,şeker,süt,tuz,sıvıyağ ve mayayı derin bir kabın içinde karıştırın.Sıvı karışımın içine alabildiği kadar un ekleyerek kulak memesi yumuşaklığında poğaça hamuru yoğurun.30 dakika mayalanması için bekletin,küçük parçalar kopararak istediğiniz iç harcdan koyup istediğiniz şekilleri vererek yağlanmış tepsiye dizin.Yarım saat veya 1 saat tepsi de bekleterek üzerine yumurta sarısı sürün ve çatalla şekiller verin.180 derecede üzeri kızarana kadar pişirin.
  • not:Ben poğaçalar yumuşak olsunlar diye fırını kapatınca sıcakken üzerine tepsi kapatıp 5-10 dakika fırında bekletiyorum.
kıymalı poğaça

Kıymalı poğaça için elinizle hamuru açıp ortasına önceden pişirilmiş kıyma koyup yuvarlak bir şekilde kapatın,tepsiye dizin.Hamurun mayalanmasını bekleyip yumurta sarısı sürüp çatalla şekil verin.

kaymaklı poğaça

Yoğurdunu benim gibi evde kendi yapanlar varsa söylediğimi anlayacaklardır.Sütü pişirirken üzerinde oluşan köpükleri yani kaymağını bir kaseye alıp,soğutuyorum.Soğuduktan sonra poğaçalarda kullanmak için dondurucuda bekletiyorum.Poğaçalara ve kullandığınız diğer hamur işlerine ayrı bir lezzet kattığını göreceksiniz.

Poğaça hamurundan küçük parçalar kopararak elimle yuvarlayıp,küçük bir fırın tepsisine (yağlanmış) aralık bırakmadan diziyorum.Poğaçaların üzerine kaymakları kaşık yardımıyla gezdirip,fırında pişiriyorum.

zeytinli poğaça

Zeytinli poğaça için ise ; çekirdeklerini çıkardığınız zeytinleri hamurun ortasına koyup,poğaça şekli verip mayalandıktan sonra yumurta sarısı sürüp,çatalla şekil verin.Önceden ısıtılmış fırında 180 derecede pişirin.

17 yorum:

  1. http://hunerlieller.net28 Ocak 2008 14:36

    selam arkadaşım.bittim ben bu kaymaklı pogacalara....çok nefis görünüyorlar...artık kaymakları toplamaya başlayayım:))))elinize saglık...diger pogacalarda süper....sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  2. sesiniz çıkmıyor,poğaçalar harika gözüküyor,ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. canım hepsi birbirinden nefis,
    ellerine sağlık...
    özellikle kaymaklı olana bittim,pamuk gibi:)
    ellerine sağlık canım
    öpüyorum

    YanıtlaSil
  4. maşAllah hamartlık böyle birşey herhalde birle yetinmemek 3le başarmak:)
    ellerine sağlık hepsi nefis.

    YanıtlaSil
  5. Ayyy bunlar çok güzel olmuşşşşşşşş.
    Tıpkı benim gibi tombiş tombiş hihihih:))

    Ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  6. Canımcım ellerine sağlık, pamuk pamuk olmuş poğaçalar:)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. canım hazı pastanede satılan poğaçalardan farkı yok inan bana kesin tadıda öyledir ellerin dert görmesin

    YanıtlaSil
  8. Canim,
    nefis görünen pogacalari sira sira dizmissin, hayrola, benim patatesli börege nispet mi yapiyorsun? Ay, yok saka, saka, sadece hayranligimi belirtmek icin öyle söyledim, tabii ki ellerine saglik, cok süper ve puf puf olmuslar.

    Benim yaptigim pratik patatesli böregin sen bir degisigini yapiyormussun, insallah yakinda yayinlarsin da bizlerede ögretirsin.

    Selamlar ve öptüm canimcim..

    YanıtlaSil
  9. canım puaçaların üçüde birbirinden nefis olmuş.bende yaparken hamurunda kullanırım kaymak.yumuşacık yapar hamur işlerini.görüntüler muhteşem.ellerine sağlık canım.A.E.O.

    YanıtlaSil
  10. http://leziz.blogcu.com29 Ocak 2008 10:51

    pufff pufff ne güzel olmuşlar öylee....

    YanıtlaSil
  11. ayyy ayy ayyy bu cesit ne böyle :)))

    harika görünüyor,

    ELLERINE SAGLIK... kiymali severim hemde cok,

    zeytinli tek istanbuldayken tatilde denemisdim, ama sanirim simitin icindeydi simit saraydan almisdik :))

    zeytinli güzel evet :))

    kaymakli pogaca, harikadir...

    gercekten nefis olmus yanina bolcana salata ohh ohhh :))

    yada kisir evet kisir :))

    ay her birinden bir tane alayim oki :))

    insaALLAH iyisindir,

    sevgiyle kal canim...

    görüsmek dilegiyle

    YanıtlaSil
  12. nefis görünüyorlar, hele de kaymaklı olan pofidik pofidik ne güzel, ellerine sağlık canım...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. Bengisucum,
    Canım ellerine sağlık...Tam kahvaltılık..Hemen denemek gerek :)Öpüyorum kucak dolusu sevgiler

    YanıtlaSil
  14. Ellerine sağlık.Hepsi birbirinden güzel görünüyor.çayın yanına ne güzel olur bizede kaldımı acaba taliplisi çoktur gerçi ama:)

    sevgiyle kal

    YanıtlaSil
  15. OO benim kurabiyelerle birlikte çayın yanına bunlarda iyi gider cnm.Paylaşalım lütfen,ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  16. Mayalı hamurda sınır yok değil mi?:)
    Çok güzel görünüyorlar, ellerine sağlık.
    Ben de poğaçaya krema kullanıyorum, çok memnum.
    Hayırlı geceler...

    YanıtlaSil
  17. Pogacaların hepside birbirinden nefis....:)))
    Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats