6 Ocak 2008 Pazar

Lorlu irmik tatlısı

Bir kez daha anladım ki içinde lor peyniri ve peynir olan (kurabiye, şerbetli tatlı, sütlü tatlı) bütün lezzetleri seviyorum ben. Bu tariften de, denediğim diğer bütün lorlu lezzetler gibi memnun kaldım. Sütlü tatlıları pek sevmeyen eşimin beğenisini kazanan bu tatlıyı, irmikli ve peynirli lezzetleri seven herkesin de beğeneceğini düşünüyorum.
Bu lezzetli tatlıyı sevgili Selda arkadaşımızın Sel Servis bloğunda ilk gördüğümde denemeye karar vermiştim.(Tarifin aslı Ayşe Tüter'e aittir.)
Malzemeler:

  • 3 su bardağı süt
  • 1 su bardağı irmik
  • 4 yemek kaşığı tozşeker
  • 1 kâse tuzsuz lor peyniri
  • 1 paket vanilya
  • 2 çorba kaşığı tereyağı

Hazırlanması:

Tencereye süt, irmik, tozşeker, lor peyniri, tereyağı ve vanilyayı ekleyip kısık ateşte 20 dakika pişirin. Karıştırarak soğutun ve ilk sıcaklığı çıkıp biraz sertleşmeye başlayınca yemek kaşığı ile şekil vererek servis tabağına alın. Üzerine isteğinize göre antep fıstığı ya da tarçın serperek servis yapın.

32 yorum:

  1. mümkünse peynire aşırı düşkün birisi olarak görüntüyle bizi cezbettirip meraklandırmayın:)
    tarifi alalım tarifi:)))

    YanıtlaSil
  2. ellerinize saglik seker gibi bir tarif.

    YanıtlaSil
  3. ellerinize saglık cok degısık bi lezzet.. eminim tadı da güzeldir.. afiyet olsun:))
    yorumunuz için tesekkur ederim..
    yıne beklerim:)
    iyi bi hafta dilerim..

    YanıtlaSil
  4. Tariflerinin hepsi çok güzel görünüyor.Özellikle lorlu irmiği mutlaka deneyeceğim.bana hoşmerim tatlısını hatırlattı.

    YanıtlaSil
  5. ya ben peynirli tatlı hiç denemedim ya buna bi bakim nası olcakmışş.
    ellerine sağlık canımm

    YanıtlaSil
  6. Bengisu'cum bu aralar fazlaca duyduğum lorlu tatlılara sende bir yenisini eklemişsin.Her ne kadar mesafeli de baksam bu lezzete denemeye karar verdim.Ayrı ayrı sevdiğim tatlar bakalım bir arada nasıl olacaklar.tatlım harika görünüyor cnm.ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Ellerine sağlık ve teşekkürler paylaştığın için. Ben de çok seviyorum peynirli tatlıları. Hemen deneyeceğim inşallah.
    Hayırlı geceler...

    YanıtlaSil
  8. merhabalar iadeyi ziyaret yapayım istedim tşkler yorum için herzaman beklerim bende gelirim buarada saat 01:13 olmasa kesin yapardım ilk işim yarın yapmak olacak çünkü ben butadı biliyorum ama tarifi yoktu çok tşkler paylaşım için sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Lorlu lezzetleri bende cok severim,cok fazla tatli olmuyorlar.Insandada en azindan fazla kalori hissine kapilmiyor:))) kremay nazarn.Ellerine saglik cok nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
  10. Bengisu'cum ,
    Çok değişik bir tarif buu, mutlaka denemek lazım..Mis gibide tarçın kokuyodur şimdi bu tatlı..Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  11. canim nefis gorunuyorlar

    YanıtlaSil
  12. Efenim bu ne hoş bir görüntü böyle:) Ellerinize sağlık.Denenis lezzetler arasına katmak gerek..:)

    YanıtlaSil
  13. http://hunerlieller.net7 Ocak 2008 10:21

    merhabalar..elinize saglık çok güzel ve degişik bir tatlı..sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. farkındayım...loru çok kullanıyosun..iyide yapıyosun..çünkü nerde nasıl kullancağımızı bilemiyoruz loru....

    eskiden bim de satılıyordu..şimdi ordada göremiyorum....

    gelsede alsam...deneyecekler birikti...

    ellerine sağlık..nefis olmuş...

    YanıtlaSil
  15. Merhaba arkadaslar bu gün saat 14.00 te Türkiye saati ile 15.00 te AYYA Bayan blogcular kahvesinin acilisi var.Tüm blogcu arkadaslari davet ediyoruz,buyursunlar. Aynur Yaren

    www.ayyachat.blogspot.com

    YanıtlaSil
  16. Değişik bir tatlı.Lor peynir derken çökelekten mi bahsediyorsun.? Bilgi verirsen sevinirim.www.saniyesultan.blogcu.com

    YanıtlaSil
  17. Bloğunuzu gezince iştahım açıldı hepsinden istiyorum ama yapmak marifet ister :)Tarifinize sağlık..

    YanıtlaSil
  18. canım nefis görunuyor. ellerine sağlık . sevgiler iyi haftalar..

    YanıtlaSil
  19. canım arkadaşım her lorlu tatlı güzel olmaz kesin o senin elinin güzelliğidir inş bir ara http://www.ayyachat.blogspot.com/ da kahvede yazışarak konuşuruz yeni çıkarmışlar sanal bayanlar kahvesi beklerim öptüm

    YanıtlaSil
  20. hımmmm bende dil peynirli yapıyordum irmiği adı höşmerim oluyor seninkide kuzeni benim höşmerimin demek yıllar sonra burda buluşacaklardı ahahahahaha...ellerine sağlık yeavrım..sevgilerimle

    YanıtlaSil
  21. Merhaba canım, lorlu tatlı denemedim tadını bilmiyorum, ama peynirli tatlı deyince aklıma bir Hataylı olarak künefe geldi ve canım çekti kendim yapmayı bilmesem de her gittiğimde mutlaka yediğim bir lezzet. Antakya da bu işi çok iyi yapan yerler mevcut. Yolun düşerse(arkadaşın da varmış ya) mutlaka tatmanı isterim.

    YanıtlaSil
  22. Az önce adımı yazmamışım gerçi sen tanımışsındır da yine de yazayım. Nazife

    YanıtlaSil
  23. zerrin - misss8 Ocak 2008 16:56

    Canımmm Bengisu,

    benimde çok seveceğim bir tat bu.

    Lor peyniri, ohşş şeker ohşş :))

    Ellerine sağlık.

    Sıcacık sevgiler.

    www.misssgibi.com

    YanıtlaSil
  24. ellerine sağlık çok güzel lezzetler yapmışsın:)

    YanıtlaSil
  25. selam
    lorlu olani ilk defa duydum ellerine saglik denemek latzim sevgiler

    YanıtlaSil
  26. canım benim seni sobeledim kabul edersen sevinirim.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  27. Merhaba Mutfak havlusu,
    merhaba Elma şekeri,
    merhaba Fatoş,
    merhaba dide,
    merhaba neşeli sesler,
    merhaba Semra,
    Merhaba Lavantin,
    merhaba hdidem,
    merhaba Yaren,

    Umarım deneyip beğenirsiniz,yorum ve ziyaretleriniz için teşekkür ediyorum.
    Sevgilerimi gönderiyorum....

    YanıtlaSil
  28. Merhaba Feyza,tarçın kokusuna ben de bayılıyorum,hoş bir lezzet verdi tatlıya.

    sevgiler...




    Merhaba Nino,
    sevgilerimi gönderiyorum.



    Merhaba Papatya prenses,beğenmene sevindim.


    sevgiler....




    Merhaba Hünerli eller,

    yorum ve ziyaretleriniz için teşekkür ediyorum.

    sevgiler....

    YanıtlaSil
  29. Merhaba Disalciğim,
    Ben loru evde kendim yapıyorum ve gönül rahatlığıyla tüketiyorum.


    sevgiler....

    YanıtlaSil
  30. Merhaba Saniye,

    Cevabımı sayfana da yazdım,bazı yerlerde sanırım çökelek te deniyor lor peynirine.


    sevgiler....






    Merhaba Çilek Reçeli,

    Eminim sen de nefis lezzetler ortaya çıkarıyorsundur.Teşekkür ediyorum.


    sevgiler...

    YanıtlaSil
  31. Merhaba Banu,

    Merhaba Melek,

    Merhaba Gönül,

    Teşekkür ediyorum yorum ve ziyaretiniz için.


    sevgiler....












    Merhaba Nazifeciğim,

    Künefeyi ben de çok seviyorum ve özellikle iftar yemekleri için sık yapıyorum.
    Yıllar önce Kilis'li bir tanıdığımızdan öğrenmiştim.Hatay'ın lezzetleri de bir harika bildiğim kadarıyla,arkadaşım sayesinde bazılarını tatma fırsatım olmuştu.Arkadaşım evlenip Ordu'ya yerleşince çok fazla görüşemez olduk malesef.

    Yorumlar konusunda haklısın bazı arkadaşların yorumlarını isimleri olmasa da tanıyorum artık sen de onlarda birisin::)))



    beyaz örtünün ortasından sıcacık sevgiler gönderiyorum....

    YanıtlaSil
  32. Merhaba Zerrin,
    Hoşgeldin Aymen,
    Merhaba İkizlerin annesi,
    Teşekkür ediyorum yorum ve ziyaretleriniz için.



    sevgiler....







    Merhaba Banucuğum,

    Severek kabul ediyorum sobeni,umarım geciktirmeden cevaplarım.

    sevgiler....

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats