16 Ocak 2008 Çarşamba

Pırasayı bir de böyle deneyin!

Pırasa yemeğini sevmeyenler için alternatif olabilecek bir tarif. Kardeşimin eşi Sevil sık yapar ve söylediğine göre (benim de bizzat görmemle) kardeşim zeytinyağlısını sevmediği halde bu tarifle yapıldığında yemediği pırasayı bile yiyebiliyormuş. Eşim ve kızım ise her iki tarifle yapılana da pek rağbet göstermiyorlar. Önceleri sevmeyip sonrasında pırasa sevmeye başlayan bense her iki tarifle yapılanı da öneriyorum.

Malzemeler:

  • 3 – 4 adet pırasa
  • 1 kâse kıyma (tavuk eti de kullanabilirsiniz)
  • Tuz
  • Sıvıyağ

Hazırlanması: Kıymayı çok az sıvıyağla birlikte kavurun. Pırasaları doğrayıp yıkayın ve pişen kıymaların üzerine karıştırmadan tuz ilave ederek yerleştirin. Kısık ateşte, kapağını açmadan kontrol ederek pişirin. Pişen pırasaları servis tabağına alıp üzerine kıymadan koyarak servis edin.

31 yorum:

  1. aaa bizim soğan yemeği gibi bir nevi:)
    harikaa bunu anneme anlatmalıyım,yapacağız bunu kesinlikle.ellerine sağlık,çok hoşuma gitti bu tarif.

    YanıtlaSil
  2. http://hunerlieller.net16 Ocak 2008 23:14

    selam..pırasa böyle çok iştah açıcı olmuş...denemek lazım...elinize saglık..sevgiler.

    http://hunerlieller.net

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık çok güzel bir görüntüsü var

    YanıtlaSil
  4. Canim,
    keske bu tarifi 2 gün önce yayinlasaydin, ben o zaman kara kara ne yapabilirim diye düsünüyordum bu pirasalara ve sonuc olarak yine zeytinyaglida karar kildim.

    Bu sekliyle de cok hosuma gitti, ellerine saglik diyorum.

    Selam ve sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  5. Eminim çok lezzetli olmuştur. Pırasasever olarak bayılırım her türlüsüne. Ellerine sağlık.Sevgiler....

    YanıtlaSil
  6. Pırasaya bayılırım...:)) ama hiç kıymalısını yemedim dersem inanırmısınız..tarifiniz ve sunum şekliniz çok harika olmuş,notlarıma aldım deneyeceğim..
    Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  7. eşimde bende pek zeytinyağlı pırasayı tutmadık.birde bunu denemeli.ellerinize saglık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  8. bizdede pirasa ar :D ama klasik tarifle :D ellerine saglik canimcim pek guzel gorunuyor

    YanıtlaSil
  9. Pırasayı sevmeyen ama sonrada sık sık yemeden edemeyen biri olarak güzel bir alternatif ama pırasayı sevsemde gel görki kıymayı hiç yemiyorum :(((
    Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  10. olmami hiiiicccccccc :)
    hemide super olur sen gel ben neler yaparim :)
    buraya kimse gelmiyoki zati :(

    YanıtlaSil
  11. hımmm pırasayı zeytinyağlı harici hiç denememiştim ama pek güzel görünüyor ellerine sağlık arkadaşım sevgilerimle

    YanıtlaSil
  12. hımm bende pırasayı sonradan sevenlerdenim.denemek isterim eşime yedirebilir miyim acaba.ELLERİNE SAĞLIK

    SEVGİYLE KAL

    YanıtlaSil
  13. canım benım nefıs gorunuyor. ellerıne saglık.
    pırasayı ben cok severım tazeyken bıle tuza batırır yerım. tarıfını mutlaka denıyecegım. sevgılerımle..

    YanıtlaSil
  14. Canim ben pirasaya her daim bayilanlardanim hatta bu ara cig salatasini yapiyorum cok hos oluyor,yemegin cok hafif ve lezzetli görünüyor deneyecegim mutlaka ellerine saglik,

    Canim kucak dolusu sevgiler...

    YanıtlaSil
  15. etli tercih etmem ama bu farklı gibi görünüyo. en azından etle pırasa birbirine girmemiş. ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  16. Güzel bir sebze yemeği. Çok da sağlıklı. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  17. Farklı bir tarif denemeye değecektir.pırasayı sevenler(benim gibi)bu tarzıda seveceklerdir.ellerine sağlık cnm.

    YanıtlaSil
  18. gerçekten değişik olmuş ..geçenlerde bende bu şekilde denemeyi aklımdan geçiriyordum..evdeki pırasaları.. tarif olarak görmekte çok iyi oldu..
    ellerine sağlık cnm..sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  19. ğff pırasa olsunda nasıl olursa olsun derim.böreği,zeytinyağlısı,kıymalısı hepsi kabulüm elinize sağlık..

    YanıtlaSil
  20. Ellerine sağlık canımcımmm..Biraz farklı bir yöntemle bende yaparım bu yemekten ...Çok lezzetli va sağlıklı oluyor,
    Tekrar ellerine sağlık ...

    YanıtlaSil
  21. Canım, pırasaya zaten bayılırım, bir de böyle deneyeceğim inşallah.
    Çok değişik bir tarif, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  22. Ben pirasayi böyle cok sevdim,harika görünüyor,yanindade yogur hic te fena olmaz.Ellerine saglik canim cok güzel bir fikir.

    YanıtlaSil
  23. canım yaa benim pırasayla hiçmi hiiiç aram yok..

    denersem acaba severmiyim?

    ellerine sağlık görüntü süper...

    iyi haftasonları dilerim...

    YanıtlaSil
  24. canım rahatsızlığımda ziyaret edip geçmiş olsun dileklerin ve içten yorumların için çok teşekkür ediyorum sevgilerimle güzel bir hafta sonu diliyorum

    YanıtlaSil
  25. canım bende sevmiyorum ..ama ben soğanıda yemediğim için yiyemiyorum..buda soğan gibiya...

    insan anne olunca eş olunca nedense her sevmediğini sevmek zorunda kalıyor...acaba ben soğan yermiyim birgün....

    ellerine sağlık..harika görünüyor...

    YanıtlaSil
  26. Selamlar Bengisu,

    pirasayi böyle denedin demek,

    acikcasi resime baka baka durdum,

    karnim acikmaya basladi. Pirasayi seven biriyim :))

    Ellerine ve Yüregine Saglik.

    Hayirli Geceler...

    Sevgiler Aysel

    YanıtlaSil
  27. hmmmm bayılırım ben pırasaya :)) ellerine sağlık nefis görünüyor..

    Bu arada hemşehriyiz ;)

    sevgiler
    Nurten

    YanıtlaSil
  28. Tarifiniz çok hoşuma gitti..:))sunum şeklinizde harika olmuş...
    Ellerinize sağlık....

    YanıtlaSil
  29. Sevgili ab-i hayat hanim sayfanizi yeni buldum,hersey cok guzel pirasa bizim evdede pek sevilmez ama boyle denersem herkesin hosuna gider sanirim.Ben bayilirim pirasaya her halini yerim.Ellerine saglik.Devamli gorusmek dilegiyle,sizi linklerime eklemek istiyorum izin verirseniz.selamlarimla.

    YanıtlaSil
  30. Benim bayılırım zeytinyağlı pırasa:)Üzerine bolca limon sıkıp ne güzel yenir:))
    Ama etlisini hiç görmemiştim.. Güzele benziyor:)Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  31. Pırasayı çok severim, bu tarif de muhteşem gözüküyor, hemen deniycem, ellerine sağlık..sevgiler

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats