26 Ocak 2008 Cumartesi

Öğrenmek...idrak edebilmek...yansıtabilmek...

Çocukluğumuzdan itibaren her geçen gün hatta yaşamımızın her anında bir şeyler öğrendiğimiz düşüncesindeyim. Bunları bazen kendimize ders alıp bir köşeye saklarken bazen de unutuveriyoruz hemencecik. Sevgili Aysel arkadaşımız beni, beğendiğim ve diğer arkadaşların da cevaplarını merak ettiğim bir konuda sobelemiş.Aslında çok şey var yazmak istediğim ama sobenin kurallarına uyma adına birkaç tanesini yazıyorum. Öğrendiğim 3 şey de sıralama yapmaktansa aklıma gelenleri yazmayı tercih ettim ben. ""Hayatın size öğrettiği en önemli 3 şey nedir? ""
  • Tabakta kalan ve çöpe atmak üzere olduğumuz birkaç pirinç tanesine veya bayatlamış bir parça ekmeğe sahip olabilmek ve çocuklarına yemek yapabilmek için birçok şeyi feda edebilecek insanlar olduğunu , “ şükür etmenin” önemini öğrendim…

  • 10 yıl önce aniden 27 yaşındaki teyzemin ölüm haberi geldiğinde,ölümün çok yakın olduğunu ve her an hazırlıklı olmamız gerektiğini , “duanın” hayatımızda ki yerini öğrendim….

  • Okul için birkaç yıllığına ailem ve arkadaşlarımdan ayrılıp başka bir şehirde yaşamaya başlayınca “gözden ırak olmanın, gönülden de ırak olmak” anlamına gelmediğini. Aksine arada ki sevgi bağları ve dostluklar kuvvetliyse gönülde daha bir yer ettiğini, gönülden ırak olmak bir yana iyice yerleştiğini öğrendim.

  • Kızım doğduktan sonra, çocuklarla vakit geçirmenin çok şey öğrettiğini en başta da küçük şeylerden bile mutlu olunabileceğini ve onları mutlu etmenin olduğu kadar ikna etmenin de aslında çok kolay olduğunu öğrendim.

Ben de cevaplamak isterlerse sevgili arkadaşlarım Lavantin, Papatya prenses ve Diyalog Yemekleri ' ni sobeliyorum.

13 yorum:

  1. söylediklerinizin hepsine katılıyorum.aklımdan düşündüklerimi çok güzel ifade etmişsiniz. Benim lugat yönüm biraz zayıfta....

    YanıtlaSil
  2. Canım,
    Cevaplarının hepsi birbirinden anlamlı ve güzel..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Bengisu'cum bu sobenin fikir sahibi olarak verdiğin cevaplara hayran kaldım cnm.Alelade değil,özenle verilmiş cevaplar.teşekkürler cnm.ayrıca yazdıklarına katıldığımı da belirtmek isterim.

    YanıtlaSil
  4. cnm çok güzel bir konu.ve harika cevblr yazmıssın.en kısa zamanda cvb yazmaya çalışacağım slmlar.

    YanıtlaSil
  5. arkadaşım ne kadar haklı konulara değinmişsin.çöpe atmak üzere olduğumuz yemeklerde Afrikadaki,afkanistan gibi fakir ülkelerdeki din kardeşlerimizi aklımıza getirsek.ölümünde yaşlı ölüm döşeğindeki bir yaşlıyla yeni doğan kundaktaki bebeğin ecelinin aynı olduğunu idrak edebilmek ne güzel.yani soben harikaydı çok şey var yazılmayı hak eden ama sende okuyarak daha çok vaktini almıyım ..
    sevgiyle

    YanıtlaSil
  6. Hayatın öğrettiklerini 3 şeyde anlatmak gerçekten çok zor. Belki 300 madde bile az gelir. Güzel cevaplar bunlar canım. Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. yüreğine sağlık canım,ne gzüel cevaplar vermişsin öyle


    sevgiyle kal

    YanıtlaSil
  8. Tatlım soben için teşekkür ederim,cevaplıycam ama haftasonu acayip yoğunum. Hafta içi inşallah:)

    YanıtlaSil
  9. Aymen'in dediği gibi öğrendiğimizi üçe indirmek çok zor ama, en önemlilerinin içinden seçemek gerek galiba.
    Senin aksine hayat bana gözden uzak olunca gönülden de çıktığını öğretti.:(
    Sobene en kısa zamanda yanıt vereceğim inşallah.

    YanıtlaSil
  10. Hayat bunları sana öğrettiyse çok şanslısın çünkü daha büyük kayıplar ve yaralar almadan öğrenilen hayat dersi en güzeli.

    YanıtlaSil
  11. cok guzel olmuslarrrrrrr cokkkkkk

    YanıtlaSil
  12. poaçalar çok güzel görünüyor. bende tepsi kapatırım yumuşak olsun diye:) ellerinize sağlık. cevaplarınızda gerçekten çok anlamlı.

    YanıtlaSil
  13. Bengisucugum,pogacalar cok nefis görünüyorlar yumusak olduklari belli oluyor,ellerine saglik.
    Ayrica cevaplarin cok guzel ne kadar guzel anlatmisin,bazen ölümün bize uzak oldugunu düsünürüm ve hayatin akisina dalarim.Bir ölüm haberi alinca kendime gelirim.Hepsi icin yüregine saglik.
    selam ve dua ile....

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats