24 Şubat 2008 Pazar

Ab-ı hayat'ın gözünden İstanbul yolculuğu...

Uzun süredir görmediğim arkadaş ve akrabalarımı hatta yıllardır görmediğim çocukluk arkadaşlarımı görüp güzel bir tatil geçirdim. Geleli birkaç gün olmasına rağmen henüz yerleşip resimleri düzenleyebildim. Annemle mutfakta vakit geçirmeyi, birlikte yemek yapmayı, karşılıklı yemek tarifleri almayı ne kadar özlediğimi fark edip hasret giderdim.

video

İstanbul ziyaretlerim de;

  • Kızımın her seferinde denizi ilk defa görüyormuşçasına heyecanlanmasını,
  • Uzun yıllardır görüştüğüm lise arkadaşlarım Seda ve Nihal ile son yıllarda sık görüşeme sekte her görüştüğümüzde aynı sıcaklığı yakalamayı,
  • Babamın arabayı çalıştırmadan önce besmele çekmesini,
  • Daha önce annemle birlikte gittiğimiz yerlere kızımla birlikte gitmeyi ve onun merakla sorular sormasını,
  • Kızımın gitmeden önce heyecanla sıraladığı isteklerini gerçekleştirebilmeyi...... seviyorum.

                        • Annemin menüsü

                        Annemin yaklaşık 50 -60 kişilik bir akraba ve arkadaş grubu için kendi hazırladığı menüde;

                        • Kavurma
                        • Pilav
                        • Keşkek
                        • Yaprak sarması
                        • Tulumba tatlısı vardı.

                        Her yıl tekrarlanan bu davetlerin hazırlık aşamalarındaki yardımlarımıza hayır demeyip pişirme sırasında yardım kabul etmeyen annemin yorgunluğuna rağmen hiç şikâyet ettiğini duymadım şimdiye kadar.

                        • Annemden aldığım diğer tariflerle görüşmek dileğiyle....

                        not:Slayttaki resimlerin bir çoğu mısır çarşısında ismini Malatya pazarı olarak hatırladığım dükkana ait,resimleme aşamalarında yardımcı olan (fakat ismini sormayı unuttuğum) bayana buradan teşekkürlerimi gönderiyorum.

                        31 yorum:

                        1. hoşgeldin eğlendiğine sevindim..tariflerle buluşmak üzere..
                          www.saniyesultan.blogcu.com

                          YanıtlaSil
                        2. Misir carisisi resimleri muthiss bayiliyorum ben de yaa ama ben gitsem cekemem utanirim :)) sizde olmasaniz ben hic goremiycem :) BÖle yerleri gezmeyi cok seviyorum:)

                          annenin yemekler ayri bi muthis :)))

                          eline saglik anneninde seninde

                          sevgiler

                          www.aynurdantarifler.blogspot.com

                          YanıtlaSil
                        3. canım hoşgeldin sefalar getirdin....

                          tarifleri merakla bekliyoruz...

                          eğlenmenede çok sevindim......

                          çok öpüyorum seni...

                          YanıtlaSil
                        4. Allah içinize sindirsin, çok güzel gezmişsiniz.Annenizin sofrası da harikaaaaaaa, ellerinize sağlık...

                          YanıtlaSil
                        5. Hoşgeldin Bengisu!
                          Ne güzel anılarla dönmüşsün,nasılda güzel olur aile ziyaretleri değilmi.Güzel bir hafta dilerim canım sevgiler...

                          YanıtlaSil
                        6. Canım hoşgeldin safalar getirdiin:)
                          Resimdeki fıstıklı olan şeylerin hepsine eridim bittim:)

                          YanıtlaSil
                        7. Bengisum yaaaa,
                          İstanbula geldiğini okuyunca çok heveslenmiştim belki görüşürüz diye ama kısmet değilmiş :(
                          Dediğin gibi çok güzel zaman geçirmişsin belliki:))
                          Kısa süre içinde yine gelki bu anıların arasında bizlerde yer alalım..
                          Öpüyorum seni..
                          Sevgiler...

                          YanıtlaSil
                        8. Merhaba arkadaşım,
                          Sanırım aynı tarihlerde İstanbul tatili yapmışız. Bende geçen pazartesi döndüm.
                          Anneciğinin ellerine sağlık, annelerimiz olmasa ne yapardık bilmem.
                          Sevgiler
                          Nagehan

                          YanıtlaSil
                        9. http://hunerlieller.net25 Şubat 2008 12:17

                          selam..ne güzel ailelenle beraber zaman geçirmişsin ve nede güzel bir anlatımla bizlerle paylaşmışsın..teşekkürler..ahh gurbet...bende yazları beklerimki annecime gideyim..menüde çok güzel sarmalar ...keşkekler..oh...elinize saglık canım...sevgilerimle..

                          YanıtlaSil
                        10. slaytta gorduklerim cidden m,uhtesem seyler harika kareler yakalamissin anneciginle ailenle arkadaslarinla doya doya hasret giderdiigine cok sevindim ama ozlemistik hosgeldin :)

                          YanıtlaSil
                        11. hoşgeldinizz.:)
                          İstanbul yolculuğunuzun güzel geçmesine sevindim..
                          annenizinde ellerine sağlık..
                          sizin marifetinizin kimden geldiği belli oldu..
                          sevgilerimle..

                          YanıtlaSil
                        12. canım senin adına çok sevindim
                          ne güzel günler geçirmişsin

                          uzak olunca anne babadan insanın biraz yaşanmamışlığı kalıyor

                          bak annem geldi aklıma yine:(

                          neyse duygulanmayalım durup dururken

                          Annecinin ellerine sağlık 50-60 kişi hiçte azımsanacak bir rakam değil.Ama anneler tecrübeli olduğundan etkilemiyor

                          ben iki gelince evime elim ayağıma dolanıyor,annemin evine hergün misafir gelir ama hiç telaş etmeden hazırlanır geçer oturur:)

                          lafı çok uzattım biliyorum:)
                          mektup gibi yorum oldu:)
                          Annelerimşizden öğreneceğimiz çok şey var

                          hayırlı akşamlarr

                          YanıtlaSil
                        13. annenin menüsüne bayıldım.hepside iştah açıcı.ellerine sağlık.keşkek bizim yörenin de vazgeçilmez düğün yemeklerinin başında gelir.bende çok severim.bazen evde yapıyorum ama kazan daki kadar güzel olmuyo.neyse canım bana da buyur gel.yalnizkralice.blogspot.com

                          YanıtlaSil
                        14. Sevgili Bengisu ablacim ailenle birarada olman ne kadar guzel senin adina sevindim...annenin hazirladigi seyler leziz gorunuyor iyi haftalar..

                          YanıtlaSil
                        15. Bengisucuğum, hoşgeldiiiin! Güzel bir tatil geçirmişsin anladığım kadarıyla; ne de iyi etmişsin. Sevgiler

                          YanıtlaSil
                        16. hoşgeldin canım.güzel bir İSTANBUL yolculuğu geçirmene çok sevindim.maharetini annenden almışsın anladığım kadarıyla.her ikinizde çok beceriklisiniz maşallah.menü muhteşem.

                          YanıtlaSil
                        17. Güzel yorumlarınız için teşekkürlerimi gönderiyorum.Sizin yüreğinizin güzelliği yansıyor yazılarınıza...



                          sevgiyle kalın...

                          YanıtlaSil
                        18. 50-60 kişi çok değil mi hayatım ya.Annen çok yoruluyordur.Ama fotolar nefis.Anneciğinin ellerine sağlık

                          YanıtlaSil
                        19. ne güzel ailenle sevdiklerinle güzel günler geçirmek Allah ayırmasın arada bir de olsa gitme şansı insanı motive eder diye düşünüyorum.benim ailem çok yakınımda olduğu için ben bu duyguları belki sizin kadar yoğun yaşamıyorum ama akrabalarla bir araya gelip hoş kelamlar edilmesi yakında olsa aynı havayı aynı güzelliği veriyor bizlere...tekrar gitmen dileklerimle

                          YanıtlaSil
                        20. hoş geldin arkadaşım.senin adına çok sevindim.benim ailemde istanbulda.istanbul bambaşka bir alem.yazdıklarınla gitmiş gibi oldum.istanbulu ve annecimi çok özledim.
                          sevgiler canım.kocaman öpüyorum.

                          YanıtlaSil
                        21. canım hoşgeldin..mutluluk ve ne güzel resimler getirdin.gönlümüzü ve ruhumuzu şenendirdin....:))

                          teşk.ederim..ve anneciğinede.. ne güzel yemekler yapmış böyle...

                          umarım istediğin gibi bir tatil geçirmişsindir..öpüyorum ve o güzel tariflerini bekliyoruz...

                          YanıtlaSil
                        22. Canim,
                          kisa ara vermistin, seni tekrar aramizda görmek cok güzel, harika izlenimlerle ve yemeklerle dönüsün muhtesem olmus acikcasi.

                          Selam ve sevgilerimle..

                          YanıtlaSil
                        23. Ne güzeeelll,sevindim senin icin.Bende insal. bu sene ilk defa istanbulu görcem,cok heycanliyim:)Ellerinize saglik harika lezzetler yapmisiniz.

                          YanıtlaSil
                        24. kaç gündür bakıyordum acaba döndümü-dönmüşmü diyeki şükür evet ab-ı hayat dönmüş:))
                          hoşgeldin..

                          mutluluk kokan sözcükleriyle ne güzel yaa,herşey güzel duruyor yemeklerinde fotoğraflarında herşey çok hoş.
                          anneciğinin allerine sağlık olsun..

                          YanıtlaSil
                        25. Bengisucugum hosgeldin özlettin kendini,iyiki geldin.Ne kadar güzel gezmisin annenle hasretinizi gidermisin.Izine giderken bile dönecegim günü düsünürüm hep ben.Kötü oluyor tabii ki.
                          Neyse tekrar kavusman dilegiyle canim.Annenin ellerine saglik yiyenlere afiyet olsun.

                          selamlarimla.

                          YanıtlaSil
                        26. selam, belli ki şahane vakit geçirmişsin, devamı çok daha güzel gelir inşallah...anne gibisi var mı hiç...

                          YanıtlaSil
                        27. selamlar bengisu ve hosgeldin bengisu :))

                          tatilin hos gecmis ne güzel, sevindim senin icin :))

                          annenin yemekleride nefis, annenin ellerine saglik...

                          cok güzel günler gecirmissin demek ne güzel ya,

                          sevindim senin icin :))

                          hoscakal canim

                          YanıtlaSil
                        28. hoşgeldin canım. İstanbul harika hele annenin yemekleri hepsinden güzel ellerine sağlık.

                          YanıtlaSil
                        29. anneciğinin ellerine sağlık.nefis bir sofra olmuş canım.sevgiler..

                          YanıtlaSil
                        30. HOŞGELDİN BENGİSU... UMARIM AİLE ÖZLEMİNİ BİR NEBZE HAFİFLETMİŞSİNDİR... GÖRÜNTÜLER ÇOK GÜZEL... SICACIK SEVGİLER...

                          YanıtlaSil
                        31. hayırlı cumalar ve mutlu haftasonları

                          YanıtlaSil

                        LinkWithin

                        Blog Widget by LinkWithin

                        View My Stats