3 Şubat 2008 Pazar

Rengârenk ev yapımı makarnalar ve dostluk üzerine

Kardeşim ve ben ıspanaklı makarnayı Nebişim (Nebahat) yapınca yemeyi pek severdik. Nebahat’la tanışmamız ortaokul yıllarına dayanır sonrası ise gelin- görümceliğimizle devam ediyor. Dayımla evlenmeye karar verdiklerinde en çok sevinenlerden birisi olmuştum:)))). Araya farklı şehirler, uzun yollar girse de paylaşılanlar, dostluklar unutulmuyor; yaşanılanlar nemli gözlerle anımsanıyor. Ispanaklı makarna ile bir doğum günü kutlama yazısını yazacağım hiç aklıma gelmemişti ama bu seferlik affına sığınıyorum Nebişimmm. İyi ki kayıt sırasında tanışıp 15 yılı aşkın süredir devam eden dostluğumuz oldu ve hala da devam ediyor ve iyi ki sınırsız dostluğuna sahibim.Yeni yaşın güzellikler getirsin sana ,dayıcığıma ve çocuklarına…. Ispanaklı ve sebzeli makarnayı sevip markette makarna reyonlarında aradığınızı bulamayıp hayal kırıklığına uğruyorsanız benim gibi, bu tarifle istediğiniz makarnalara sahip olabilirsiniz.

Malzemeler:

Sevgili Miss Çilek sayfasında çok güzel anlatmış, gördüğümde denemeliyim dediğim makarnaları yaptım sonunda!

  • 2 yumurta
  • 1 çorba kaşığı sıvıyağ
  • Tuz
  • Aldığı kadar un
  • 2–3 çorba kaşığı süt
  • Renklendirmek için; ıspanak ve kırmızılâhana.

Hazırlanması:

  • Süt dışındaki bütün malzemeleri karıştırıp hamur yoğurun, ele yapışmayan bir hamur olması gerekiyor.
  • Hamuru toparlamakta zorlanırsanız süt ilave edebilirsiniz gerekmezse kullanmayın.
  • Hamuru 1 saat buzdolabında dinlendirin ve 3 parçaya bölün.
  • Çok az karbonat ilavesi ile haşladığınız sebzeleri robottan ve tel süzgeçten geçirin.
  • Sebze pürelerini hamurlarla birlikte yoğurup sırayla merdaneyle açın. Ben göz kararı ıspanak ve kırmızılâhanayı ayrı ayrı haşlayıp robottan ve süzgeçten geçirip 1. hamur parçasına ıspanak,2. sine kırmızılâhana püresini ve son parçayı da sade olarak kullandım.
  • Her bir renkli hamur parçasını merdaneyle birkaç defa açıp (pürüzsüz olması için) istediğiniz şekiller verin.
  • Ben kurabiye kalıplarını kullandım bir bölümünü de uzun şeritler halinde kestim.
  • Unlanmış zeminde iyice kuruyana kadar bekletin ( yaklaşık 2 saat).

  • Kuruyan makarnaları haşlayıp istediğiniz şekilde servis yapın.

18 yorum:

  1. merhaba canım, bu aralar yoğunluktan gelemiyorum.yine harika şeyler yapmışsın ellerine sağlık.sevgili nebahate de nice yıllar ve güzel yaşlar dilerim.
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  2. Canım ellerine sağlık çok güzel olmuş makarnalar...

    YanıtlaSil
  3. harika gözüküyorlar,ellerine sağlık....

    YanıtlaSil
  4. sebilay-asotu4 Şubat 2008 10:25

    günaydın;
    eşim çok sever bu tür makarnaları, marketten alıp alıp gelir ben de onları sevmiyorum.ama evde yapma fikri şahane olmuş.deneyeyim bir kere bakalım. sürpriz yapayım.:))
    bana da beklerim.
    http://asotu.blogcu.com

    YanıtlaSil
  5. Ben de Nebiş'e mutlu kutlu yıllar dilemek istiyorum sevgili Bengisu. Dostluğunuz, sevginiz daim olsun.

    YanıtlaSil
  6. Ne kadar harika görünüyor.Hazirlarda var ama elle yapimi mutlaka daha lezzetlidir.Ellerine saglik canim nefis görünüyor.Iyi bir hafta gecirmeni diliyorum canim.

    YanıtlaSil
  7. Arkadaşına ve gelinine:) Rabbim hayırlı uzun ömürler versin,dostluğunuz daim olsun inşallah

    Makarnalarda harika görünüyor,ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  8. Bengisuumm, harika bir görüntü..Ayrıca Nebahatle dostluğunuza ve dayınla evlenmiş olmasına hayran kaldım..Nebahate mutlu yıllar .. arkadaşlığınızında sonsuza kadar sürmesini diliyorumm.
    Öpüyorum çok..

    YanıtlaSil
  9. bengısu canım merhaba:)) etkınlıkten dolayı ve hastalıktan sana ugrayamamıstım..ama ıyıkı ugramısım bu renklı ıspanaklardan bende yapmak ıstedım sofradergısınde gorunce:))ama yapmaktan cekındım hersey tutmuyor bılıyorsun:(
    bısey soracagım...bu kuru ısanakları acaba dondurucuya atabılırmıyızkıne
    veya kapalı bır kapta
    tutabılırmıyızki:(
    sevgılerımle

    YanıtlaSil
  10. vayyy bunnarda ne böyle pek güzel olmuş ellerine sağlık şekercim..sevgilerimle

    YanıtlaSil
  11. canim buzlugumdaki ispanak püresini degerlendirmek icin cok güzel bir fikir buldum sayende kesinlikle makarnalardan olacaklar :)) ellerine saglik canim görüntüye hayran olmamak eldemi....

    YanıtlaSil
  12. nefis görünüyorlar ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  13. Bengisu ne güzel olmuşlar. Rengarenk ve iştah açıcı.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. iyiki doğdunnnnn nebahat:))))

    canım makarnalar ne güzel olmuş,ellerine sağlık...
    bende çok istiyorum denemek ama hiç zaman bulamıyorum.

    öpüyorum canım

    YanıtlaSil
  15. bu makarnanı ilk görenlerdenim ama acelem olduğu için sadece baktım nasıl yaptın diye,yorum yazamamıştım ama o kadar çok reklamını yaptımki bu makarnanın şu san bilgisayar kullanıcısı olmayan 2 tatlımı tatlı,leziz yemeklerin ustası olan(bana göre)annemin arkadaşlarına ve anneme anlattım:)))
    yapan çok olucak çok..

    YanıtlaSil
  16. Kurabiyeler nefis cok hos olmuslar.Ellerine saglik canim.

    YanıtlaSil
  17. bengisucum sevgililer günün kutlu olsun canim :))

    görüsmek dilegiyle

    YanıtlaSil
  18. canım sanıyorum hala dönmedin..öpüyorum..en kısa zamanda görüşmek üzere...

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats