24 Mart 2008 Pazartesi

Bahar gelmiş...

Son on günü önce kızımın bir kaç gün boyunca düşmeyen ateşi ve eklenen öksürüğü sonrasında ise kendi rahatsızlığımla geçirdim.Kızımın ve benim rahatsızlıklarımız hafifleyince hafta sonu önce görümcemi sonra da kayınvalidemleri ziyaret ettik.
  • Haşhaşlı çörekler

Görümcemin sabah kahvaltısı için yaptığı ve çok beğendiğim haşhaşlı çörekler.Un,su,maya ile yapılan hamurdan küçük parçalar koparıp açıyoruz ve sıvıyağla karıştırılmış haşhaşlı karışımdan sürüyoruz.Rulo sarıp fırın tepsisine yerleştiriyoruz.Piştikten sonra üzerine çok az tereyağı sürüp temiz bir bez kapatıp yumuşamasını sağlıyoruz.

Görümcemin kayınvalidesinin bahçesinden badem ağacı ve çocukluğumda yaşadığım toplama zevkini,heyecanını kızımın da yaşamasını istediğim (çok net çıkmasa da eklemek istediğim) çiğdem çiçeği.

Bir zamanlar önünde sıra beklenilen şimdilerde ise kimsenin rağbet göstermediği,fırından yeni çıkmış sıcacıkken arasına tereyağı sürüp yediğimiz ekmeklerin yapıldığı çocukluğumun hatıraları arasında yerini almış "taş fırın".

  • Ve güneşli günlerin habercisi,köyün daimi misafirleri leylekler....

Yolumuzun üzerindeki Osmancık'ın girişinde bulunan uçağın yer aldığı bir kare ve Osmancık kalesinden çok net olmayan bir görüntü...

Seyahet etmeyi seven ve yolu Çorum'a düşenlerin bildiği,bence bir kez geçenin bir daha unutamadığı ismini kırk tane olduğu söylenen küçük tepeciklerden alan "kırkdilim yolu".

  • Hafta sonundan karemize takılan güzellikler....

video

29 yorum:

  1. Haşhaşlı çörekler harika görünüyor, görümcenin ellerine sağlık :) Sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Merhaba canım, öncelikle sana ve kızına çok geçmiş olsun. Yokluğunu hissetmedim desem yalan olur hergün bakıyordum yeni bişey var mı diye? özledim seni... Bu arada eğer yakında seyahat imkanım olmasaydı çok kıskanırdım seni, bu güzel gezinden dolayı ama haftaya Hatay yolculuğumuz var inşallah, bikaç günlüğüne düğüne gidiyoruz oralar bu aylarda çok güzel olur gidip baharın tadını çıkaracağım.Görüşmek üzere.Nazife

    YanıtlaSil
  3. canım çok çok geçmiş olsun...herşeyin başı sağlık değil mi??? ben de hastaydım da insan anlıyor o zaman sağlığın değerini....
    sevgiyle sağlıkla kal canım.....

    YanıtlaSil
  4. ne güzel resimler çekmişsin Allah acil şifalar versin. canım
    bu klibi movie maker de yapıp öyle kaydediyorsun dimi her hangi bir püf noktası varsa söleresen sevinirim. görüşmek üzere

    YanıtlaSil
  5. kızınada sanada çok çok geçmiş olsun..

    rabbim şifa versin ikinizede..

    YanıtlaSil
  6. Canim Bengisu, yapanin ellerine yorumlayanin da nefsine saglik canim benim. Cok nefis görünüyorlar.

    Kocaman öpüyormmmmmmmmmmm
    Emos

    YanıtlaSil
  7. ah o haşhaşlı çörekler bende çok yaparım yapanın ellerine sağlık.Leyleklerde hoşgelmiş bahar getirmiş

    YanıtlaSil
  8. canım
    evet çok şükür bahar geldi. bide yaz gelseydi.

    YanıtlaSil
  9. Nedense içim cız etti taşfırının öksüz görüntüsüne bakınca.:((

    YanıtlaSil
  10. Çok çok geçmişler olsun bu arada. Bahardan hepimiz bir perişan olduk. Ama yavrucaklarımıza hastalık göstermesin Rabbim.. aminn.

    YanıtlaSil
  11. http://hunerlieller.net26 Mart 2008 11:56

    selam canım.çok geçmişler olsun..haşhaşlı çörekler nefis ..bende çok severim.görümcecicin eline saglık.sizede afiyet bal olsun..sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. zerrin - misss26 Mart 2008 12:41

    canım bengisum,

    öncelikle çok çok geçmişler olsun hayatım.

    Nefis fotoğraflar.. Bizim çağlalar oldu bile sizin bademler yeni çiçek açmış. :)) Haşhaşlı çörek pek güsel. ne pratik anlatmışsın.

    Görümcenin ellerine sağlık hayatım.

    sıcacık sevgiler.
    www.misssgibi.com

    YanıtlaSil
  13. Canım geçmiş olsun,bu havalar tam hastalık havası.Allah beterinden muhafaza etsin.
    *
    Haşhaşlı çöreğe bayılırım,dolabda çörek olmayı bekleyen haşhaşlar var ama kalkıp yapasım yok:))
    *
    Badem çiçekleri başta olmak üzere tüm kareler çok güzel,ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  14. Geçmiş olsun canım ki, geçmiş çok şükür. Ne güzel karaler memleketimden.:)
    Selametle...

    YanıtlaSil
  15. canım çorumun haşhaşlı çöreğinin ne kadar meşur olduğunu ortak arkadaşımızdan biliyorum....

    harika olmuş....ellerine sağlık görümcenin.....

    manzara resimlerinde ayrıca çok güzel......

    çok öpüyorum seni...

    YanıtlaSil
  16. Teşekkürler Firuze ve Saniye!

    YanıtlaSil
  17. Merhaba Nazifeciğim,


    Teşekkür ediyorum geçmiş olsun dileklerin için,şimdi biraz daha iyiyiz.


    Canım,güzel sözlerin beni ne kadar mutlu ediyor bilemezsin.Ve yüzünü bile görmeden böyle güzel dostluklar kurmama vesile olduğu için iyiki bloğu (ab-ı hayat'ı )açmışım diyorum...



    Eminim Hatay harikadır bu mevsimde.Ailenle hasret giderip,mutlu - neşeli-güzel günler geçirip dönmeni diliyorum Rabbim'den.


    Yorumları onaylarken "Nazife" ismini gördüğümde yüzüme gülümseme yayıldığını söylemeliyim.


    Güzel bir yolculuk geçirmen dileğiyle....



    sevgilerimi gönderiyorum....

    YanıtlaSil
  18. Teşekkür ediyorum İlkaycığım,


    Gerçektende herşeyin başı sağlık,insan kaybedince anlıyor kıymetini maalesef.

    Sana da geçmiş olsun canım.sevgilerimi gönderiyorum....












    Teşekkür ediyorum Melekciğim.Slaytı movie maker da hazırlıyorum canım.


    sevgiler...

    YanıtlaSil
  19. Merhaba Mutfak havlusu,

    Teşekkür ediyorum canım güzel dileklerin için...


    sevgiler...



    Merhaba Emine,


    Teşekkür ediyorum yorum ve ziyaretin için.


    sevgiler....

    YanıtlaSil
  20. Merhaba Ayşe,


    Ben de çok seviyorum haşhaşlı çörekleri,pek lezzetli oluyorlar...

    Baharın gelişiyle dönüyor Leylekler gittikleri yerlerden.


    sevgiler...






    Merhaba Şekergibi,

    Evet! Bahar geldi,iyiki de geldi.Ama ben yazdan daha çok seviyorum baharı sanırım.



    sevgiler...

    YanıtlaSil
  21. Merhaba Fikrimin ince gülü,

    İsmini ne çok sevdiğimi ve bloğuna her uğradığım da o güzelim müziği dinlemek için bilgisayarın sesini açtığımı söylemişmiydim daha önce:)))))


    Benim de içim cız ediyor o fırını her gördüğümde,yüreğim burkuluyor....

    Evet,Rabbim bütün yavrularımızı korusun inşallah...



    sevgiler...

    YanıtlaSil
  22. Merhaba Hünerli eller,

    Teşekkür ediyorum canım,çok lezzetli olmuşlardı gerçekten...



    sevgiler....







    Merhaba Zerrinciğim,


    Teşekkür ediyorum güzel dileklerin için.


    Evet!Bizim burada henüz çiçek açtılar,ne güzel siz kavuşmuşsunuz çağlalara:)))



    sevgiler...

    YanıtlaSil
  23. Papatyam Prensesim!

    Teşekkür ediyorum canım geçmiş olsun dileklerin için.


    Ben sana bir dilim uzatıyorum haçhaşlı çöreklerden o zaman:)))



    Ben de bayıldım canım,o kadar harika güzellikler varki.Nereye bakacağımı şaşırıp,dakikalarca bu güzellikleri seyrederken buluyorum kendimi her gittiğimde.



    sevgiler....







    Merhaba Lavantin,

    Teşekkür ediyorum canım,güzel dileklerin için.

    Evet harika kareler,ben de hayranlıkla izleyip resimledim hepsini...


    sevgilerimi gönderiyorum...

    YanıtlaSil
  24. Disalim,

    Teşekkür ediyorum canım,sen geldiğinde de yaparız senin için inşallah.


    Çok lezzetli oluyor gerçekten,arkadaşımızın söylediği kadar var.


    sevgiler....

    YanıtlaSil
  25. Canımm, çok geçmiş olsun, inşallah şimdi ikinizde iyisinizdir...Çektiğin karelere hayranlıkla baktım..Baharı tam anlamıyla yakalamışsın..Bu arada bizde leyleği havada gören o yıl çok seyahat eder diye bir laf vardır :)))
    Öpüyorum seni..
    Sevgiler....

    YanıtlaSil
  26. öncelikle çok geçmiş olsun canım ikinizede.zaten bu mevsim hastalık ayı.dikkat etmek gerek.rabbim sağlık,sıhhat, afiyet versin evlerimize.Çorumlu olupta kırkdilim yolunu bilmeyen yoktur heralde.Hamamözüne giderken her seferinde korkarak geçtiğimiz yoldur.çocuklar ordan geçerken çok heyecanlanırlar.kapalı kayayı görcez diye.bu hafta sonu bizim haylazlarda dedeleriyle çiğdem toplamaya gittiler.buhara- binevler tarafında çiğdemler var hala.leyleklerde gelmişler ama daha göremedim ben onları.Osmancık yollarını görünce İskilip aklıma geldi.eşim İskiliplidir.bizde oralara giderken böyle güzel anlar geçiririz.neyse fazla uzattım.kusura bakma.söz konusu ÇORUM olunca insan dayanamıyor.ayrıca haşhaşlı çöreklere bayılırım.tüm Çorumlu hanımlar bilir ve çok güzel yaparlar.yapanın ellerine sağlık.sizlerede afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  27. BENGİSU SANA VE KIZINA ÇOK GEÇMİŞ OLSUN... BU HAVALAR HERKESİ HASTA ETTİ... BAHAR SENİN SAYFANA DA GELMİŞ BLOG RESMİNİ DEĞİŞTİRMİŞSİN... GEÇENLERDE BENDE HAŞHAŞLI MERCİMEKLİ BÖREK YEDİM O DA ÇOK GÜZELDİ... GÖRÜMCENİN ELLERİNE SAĞLIK...

    SENİNDE EMEKLERİNE SAĞLIK GÖRÜNTÜLEYİP AKTARDIĞIN İÇİN...

    SICACIK SEVGİLER...

    YanıtlaSil
  28. Bengisu çok çok geçmiş olsun canım.
    haşhaşlı çörekleri çok severim.sizlere afiyet olsun.görümcenin ellerine sağlık.resimler de çok güzel.
    öpüyorum canım sevgiler

    YanıtlaSil
  29. Sevgili hemşehrim öncelikle geçmiş olsun...

    Ah memleketim ahh... Osmancık'a gittim geldim bir an :))). Haşhaşlı çörekler harika görünüyor, bu akşam anneme mi gitsem ne :)))))

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats