2 Mart 2008 Pazar

Damla çikolatalı rulo pasta

Çok sık yaptığım ve beni hiç hüsrana uğratmayan bir pandispanya tarifi ile çok kısa sürede hazırlamış olduğum bir pasta. Kişi sayısına göre malzemeleri fazlalaştırarak ya da yuvarlak kalıp kullanarak yapıyorum. Yuvarlak kalıpla yaptığımda ise birkaç gün önceden pişirip, streç filmle kaplayıp dondurucuda bekletiyorum. Kekinde yağ kullanılmadığı için de hafif bir pasta oluyor.

  • Malzemeler:

  • 3 yumurta
  • 3 tepeleme yemek kaşığı şeker
  • 4–5 tepeleme yemek kaşığı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya

  • Süslemek için; damla çikolata ve ince çekilmiş ceviz.

  • Krema için; kendi hazırladığınız veya hazır herhangi bir çikolatalı sos.

Hazırlanması:

  • Öncelikle pandispanyası için, şeker ve yumurtayı iyice çırpıyoruz. Şekerler eriyince vanilya ve kabartma tozu ilave edilmiş unu sıvı karışıma ekliyoruz. Unu tahta kaşıkla sıvı karışıma dikkatli ve yavaşça karıştırıyoruz. Yağlı kâğıt serilmiş dikdörtgen fırın tepsisine karışımı döküyoruz. Önceden ısıtılmış fırında 180 derecede 10 dakika pişiriyoruz.(10 dakikadan fazla pişince kuruyor)

  • Fırından çıkarıp yağlı kâğıtla birlikte rulo sarıp üzerini nemli bir bezle kapatıp birkaç dakika bekletiyoruz. Pandispanya soğuyunca yağlı kâğıdı çıkarıp, pişirdiğimiz tepsiye yayıyoruz ve hazırlayıp soğuttuğumuz çikolatalı sos veya pudingi pandispanyanın üzerine yayıyoruz. İnce çekilmiş ceviz ve damla çikolata serpiyoruz. Çok sıkı olmayacak şekilde rulo sarıp servis tabağına bitiş yeri altta kalacak şekilde yerleştiriyoruz Üzerini sosla kaplayıp damla çikolatayla süslüyoruz.

28 yorum:

  1. Eline sağlık canım..Selamlar...

    YanıtlaSil
  2. Ne zamandır yapmıyordum,ellerine sağlık çok leziz görünüyor

    YanıtlaSil
  3. Canım, tatlın da, sayfan da çok güzel. Ellerine sağlık. Hele çikolatalı armutlarını ben de kızın gibi çok sevdim. Eminim armutun aroması,çikolataya harika bir uyum sağlamıştır.
    Sevgiler. Güzel bir hafta geçirmeni dilerim.
    guldenelkan.blogcu.com

    YanıtlaSil
  4. zerrin - misss3 Mart 2008 08:52

    Canım Bengicu,

    nasıl güzel gözünüyor.

    Sabah sabah canımı pasta istettin :)))

    ellerine sağlık hayatım.

    sıcacık sevgiler.

    www.misssgibi.com

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık, çok güzel görünüyor.Ben de bu tarz hafif tatlıları çok seviyorum.Şu anda dolabımda ağlayan pastam var mesela gidip gelip yiyorum o bitince bunu da denerim inş. Bu arada mutfağa hızlı bir giriş yapmışsın, ne güzel... Bir ara msn de görüşsek güzel olur.Sevgilerimle...Nazife

    YanıtlaSil
  6. canım harika görünüyor pastan.ellerine saglık sevgiler

    YanıtlaSil
  7. canım hayırlı mutlu haftalar
    harika görünüyor pastan.
    yiyenlerede afiye olsun
    sevgiyle kal

    YanıtlaSil
  8. Ellerine sağlık arkadaşım pasta nefis görünüyor...

    YanıtlaSil
  9. Canım Bengisumm, bayıldım bu tatlıya..Hem pratik hem garanti..Lezzetide muhteşem olmuştur kesin..
    Ellerine sağlık canımcım,
    Öpüyorum seni..

    YanıtlaSil
  10. Canım ellerine sağlık enfes görünüyor.Balıyorum çikolatalı pastalara:)
    hayırlı ve huzurlu bir hafta diliyorum

    YanıtlaSil
  11. canım yaa ne güzel olmuş...kekide puf pfu görünüyo..

    ellerine sağlık.

    öpüyorum..

    görüşmek üzere...

    YanıtlaSil
  12. eline sağlık canım benim gayet güzel gözüküyor.

    YanıtlaSil
  13. selamlar bengisu,

    nasilsin? insaALLAH iyisindir...

    rulo pastan harika olmus,

    ellerine saglik canim

    YanıtlaSil
  14. canım benim öncelikle çok teşekkür ederim....ellerine sağlık harika olmuş pastan ve patates salatan...sevgilerimle öpüyorum

    YanıtlaSil
  15. ellerine sağlık canım arkadaşım canım çekti doğrusu...
    görüşmek üzere

    YanıtlaSil
  16. Bengisucuğum, olmaz ki, bu da bana yapılmaz ki... Canım deliler gibi çikolatalı pasta veya tart istiyorken, yorgunluk bende tavan yapmışken, böyle çikolatalı pasta yapılmaz ki... Canım ellerine sağlık, eminim acaip lezzetlidir. Kocaman sevgiler

    YanıtlaSil
  17. Merhaba, linklerinde yer alan adresimi http://www.yesilkivi.com/ olarak değiştirirsen çok sevinirim.

    YanıtlaSil
  18. hmmmm nefis leziz rulo pasta...icinde cikolatada varsa tam benlik olmus ellerine saglik..sayfani actim gine leziz tarifler paylasmissin ellerine saglik..iyi haftalar

    YanıtlaSil
  19. Cok lezzetli görünüyor,harika olmus.Ellerine saglik.Iyi haftalar

    YanıtlaSil
  20. en sevdiğim pastalardan biridir rulo pasta.hem hafif,hem leziz,hemde yapımı kolay.bende aynen bu şekilde yaparım.şahane görünüyor.ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  21. ellerinize sağlık. rulo pastayı çok severim.
    bu tarifi deneyeceğim inşallah.
    teşekkürler
    Gamze

    YanıtlaSil
  22. Benimde cok sevdigim pastalardan biridir rulo pasta, ne güzel görünüyor canim ellerine saglik.
    selamlarimla.

    YanıtlaSil
  23. canım şu pansispanyayı dolapta bekletme işini birde ben deneyeyim....

    ellerine sağlık...nefis görünüyor...

    öptüm canım...

    YanıtlaSil
  24. merhaba
    ziyaretiniz beni çok sevindirdi.rulo pastanız çok şık görünüyor. Yüreğinize ve ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  25. ooo akşam çayına alın bir dilim ne ala değilmi
    yazı bekliyorum bu keyif için yazıı:)

    YanıtlaSil
  26. Canım,

    Gel beni ye diyor bu pasta:)) Ellerine sağlık,

    Kocaman, sımsıcak sevgiler...

    YanıtlaSil
  27. pandispanyasını hiç hüsrana uğratmıyor deyişinizden hemen merak ettim pastayı denenecek listeme aldım,pandispanya konusunda dertliyim çünkü,özellikle içine kaynar su koyduğum çok güzel yapmaya çalıştığım pandispanlartım nedense çöküyorlar:(
    bu keki yuvarlak kalıpta yaparsanız kasç cmlik kalıpta yapıyorsunuz,birde yağ olmadığı için pandispanya için biraz kuru kalmıyormu?
    ikinci sorumda çikolata sosu bu pasta için akışkan kalmazmı acaba,dr. oetkerin kestaneli duo puding tarzı bir ürünü vardı o puding sersini belki denemişsinizdir onu pişirip döksek oda çokmu katı kalır bu pasta için,değişik bir lezzet yakalarmıyız ne dersiniz,ozaman üzerinidemi onunla kaplamalıyız yoksa çikolata soslamı kaplamalıyız sizce?
    son sorumda normal büyük fırın tepsisi ölçüsü değilmi,un miktarı gözüme az gelince emin olmak istedim,çok sevgiler...

    YanıtlaSil
  28. Ben hep bu ölçüleri kullanıyorum ve sorun yaşamıyorum,yuvarlak kalıpta yaparsan en küçük boyunu kullanmanı tavsiye ederim.Yuvarlak kalıpta yaptığımda 3 katlı pandispanya elde ediyorum.Yağ olmadığı için de kuru kalmıyor.

    Normal büyük fırın tepsisi kullandım,rulo pastaların sararken kırılmaması için kekin ince olması gerekiyor bu nedenle ölçüler ideal oluyor.
    Fotoğraftaki pastanın kreması biraz akışkandı belli oluyor zaten.İstersen arasına daha koyu kıvamlı bir krema kullanabilirsin,üzerine ise biraz sütle kıvamını akışkanlaştırarak kullan.


    sevgiler...

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats