28 Mart 2008 Cuma

İskender Kebabı (Ev yapımı)

 


Dışarı da beğenerek yediğimiz lezzetlerden biri olan bu yemeği eşime verdiğim sözü yerine getirerek evde denedim ve ailede herkesin sevdiği bir lezzet ortaya çıkmış oldu.


Malzemeler:



  • Yarım kilo et (dondurucuda bekletilip çok ince doğranmış)
  • 1 su bardağı sıcak su
  • 1 -2 yemek kaşığı tereyağı
  • Tuz
  • Pide
  • Yoğurt
Sos için;



  • 1 yemek kaşığı salça
  • 2 yemek kaşığı tereyağı
  • 1 su bardağı et suyu
Hazırlanması:
  • Dondurucuda beklettiğimiz etleri çok ince olarak doğruyoruz (dondurucuda bekletilen etler çok ince doğranılabiliyor).1–2 yemek kaşığı tereyağı ile pişiriyoruz. Pişen etlerimize 1 su bardağı sıcak su ekleyip birkaç dakika kaynatıyoruz ve suyunu bir kaba süzüyoruz (pidelerin üzerine kullanacağız).
  • Sos için; tereyağını eritip salçayı çok az kavuruyoruz ve ayırdığımız 1 su bardağı et suyunu ilave edip karıştırıyoruz (suyu ilave ederken yağ sıçrayabilir dikkat edin).
  • Pideleri küçük verev parçalar halinde doğrayıp (üzerine bir - iki kaşık tereyağı gezdirebilirsiniz, ben kullanmadım )kızarması için birkaç dakika fırında bekletiyoruz ve servis tabağına alıyoruz.
  • Servis tabağına alınan pidelerin üzerine salçalı sos gezdirip kavrulmuş etleri diziyoruz ve etlerin üzerine de salçalı sos gezdiriyoruz. İsteğe göre yoğurdu kaşık yardımıyla çırpıp üzerine gezdirebilirsiniz veya yanında servis yapabilirsiniz.




Güncelleme 11 Ağustos 2011



İskender kebabını evde yapmaya başladığımdan beri yukarıda verdiğim tarifle hazırlıyordum. Bu yıl tarifte çok az da olsa değişiklik yaptım ve sizlere de fikir olması açısından yazmak istedim. Açıkçası son denediğim halini ben daha çok sevdim. Sizler isteğinize göre iki şekilde de deneyebilirsiniz.



Malzemeler:

  • Yarım kilo et (az yağlı)
  • 1 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 1 yemek kaşığı tereyağı
  • Tuz
  • Kırmızı pul biber
  • Karabiber
Sos için;

  • 1 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 2–3 yemek kaşığı tereyağı
  • 2 yemek kaşığı domates salçası
  • 1–2 su bardağı su

Sos için bir tavaya yağı ve salçayı alıp çok az kavurun ve sunu ilave edin. Bir iki dakika kaynatıp ocaktan alın. Bu aşamada su eklerken salça sıçrayabiliyor dikkatli olun. Sos miktarının yoğunluğu için isteğinize göre salça ve su miktarını kendiniz ayarlayabilirsiniz.

Ayrıca;

  • Pide ya da lavaş
  • Yoğurt

Hazırlanması:

  • Etinizi bütün bir parça halinde alıp birkaç saat dondurucuda bekletin.( ya da öncesinde dondurucuya koyun ve kullanmadan 10–15 dakika önce çıkarıp hafif çözülmesini bekleyin.Tamamen çözülürse ince kesmekte zorlanırsınız)
  • Keskin bir bıçak yardımıyla çok ince parçalar halinde kesin.
  • Etleri keserken diğer tarafta teflon bir tavada sıvıyağı ve tereyağını kızdırın ve kestiğiniz etleri bekletmeden tavaya alıp ara sıra karıştırarak yüksek ateşte pişirin.(bu aşamada yağ sıçramasın diye tavanın ağzını kapatmanızda fayda var)
  • Etleriniz piştikten sonra baharat ve tuzunu ilave edin.
  • Diğer tarafta etler pişerken sosunuzu hazırlayın.
  • Servis tabağınızın en altına küpler halinde doğradığınız pide ya da lavaşları dizin ve üzerine salçalı sos gezdirin.
  • Pidelerin üzerine de etlerinizi yerleştirin ve tekrar salçalı sos gezdirip yoğurt ve pilav eşliğinde sıcak servis yapın.

Notlar:

  • Güncellenmiş tariften de anlaşılacağı gibi pideleri fırında kızartmıyorum, bazen çok kuruyabiliyor. Salçalı sos içinde normal su kullanıyorum ve bence fark olmuyor.
  • Salçalı sosun miktarını daha fazla hazırlıyor ve bol sos döküyorum bence sosu biraz fazla olduğunda daha lezzetli oluyor.
  • Tereyağı kullanmanızı tavsiye ederim lezzetini çok fazla etkiliyor ve mutlaka sıcak servis edilmeli.
  • Yanında mutlaka yoğurt, pilav ve közlenmiş biber-domates olmalı ayrıca sunum açısından da çok şık duruyor.
  • Bir de kullanılan yağ miktarları sizin isteğinize kalmış, tariften az ya da çok kullanabilirsiniz.



  • Yukarıda ki fotoğrafta ki tabak aceleyle hazırlanıp fotoğraflandı,en kısa zamanda daha güzel bir fotoğrafla yer değiştirecektir::)))
  • İftar davetimin olduğu gün Ramazan nedeniyle pidecilerde lavaş bulamadığımız için BİM deki paket halindeki lavaşlardan kullandım ve açıkçası pek memnun kalmadım. Siz pidecilere kendiniz yaptırın.ama artan lavaşlarla börek yaptım ki nefis oldu::)))


 






Kolay İskender kebabı



Bu da bayat ekmeklerin evde fazlalaştığı bir gün denemeye karar verdiğim ve çok lezzetli olan Kolay iskender kebabı yapımı.
Bayat ekmekleri küçük kareler halinde doğrayıp fırında üzerine tereyağı gezdirerek çok az kızartıyoruz. Servis tabağına aldığımız ekmeklerin üzerine et suyu karıştırılmış salçalı sostan gezdirip kavrulmuş etleri de diziyoruz. Etlerin üzerine tekrar salçalı sos döküyoruz.
  • Not: İçindeki tereyağı nedeniyle sıcak servis yapılması önerilir.












23 yorum:

  1. merhaba nefis görünüyor
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. Görüntüsü yeter, anlatmaya ne gerek var.:)
    Hayırlı cumalar...

    YanıtlaSil
  3. merhaba canım
    halide ben
    çok güzel ellerine sağlık
    selamlar

    YanıtlaSil
  4. Harika bir görüntü fazla söze ne hacet.:))

    hayirli cumalar canim.

    selam ve dua ile...

    YanıtlaSil
  5. olduum olası severek yediğim talardandır. hamileyken eşimi gece onikide iskender almaya göndermiştim:)eve gelincede çok kötü gelmişti güzelim nimetin kokusu.dolapda bir hafta çıkaramadım kokacak diye. zaten yemekleri ben yapmıyordum.eşimede neler çektirmişin. hakkını helal etse bari:))) ama şimdi olsada yesek diye bakıyorum şimdide alan yok:))) ellerine sağlık tarifini iple çekicem.denemek isterim..

    YanıtlaSil
  6. ayyyyyyyyyy o ne görüntü öyleee ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  7. http://hunerlieller.net29 Mart 2008 10:23

    selam..süper olmuş kebap..valla dışardakilerden daha lezzetli görünüyor.eline saglık canım.sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Evde yapılan her zaman tercihimdir:) Ellerine sağlık canım,süpper görünüyor.

    Hayırlı haftasonları..

    YanıtlaSil
  9. senin bloğuna ne zaman uğrasam acıkıyorum.iştahım açılıyor.5 kilo vermiş biri olarak iyi geliyor aslında.

    YanıtlaSil
  10. Hımmmmmmmm harika bir görüntü değme kebapçılara taş çıkartan cinsten olmuş ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  11. Offff muhteşem bir görüntü, çızzır çızır tereyağının sesi kulağıma kokusu burnuma geldi resmen ( hayal gücüm nasıl ama :)))
    Ellerine sağlık canım Bengisum..
    Öpüyorum seni...

    YanıtlaSil
  12. eline sağlık canım çokta güzel görünüyor,sevgilerimle....

    YanıtlaSil
  13. Selam canim, ay ben resmen bayildim.... az önce yemek yedim ama canim bunu cekti simdi..............Ellerine saglik canim benim.......

    Kocaman öpüyorummmmmmmm
    Emos

    YanıtlaSil
  14. Bengisu'cuğummm,

    Sen iyi kieşine verdiğin sözü tutmuşsun da biz de böyle bir güzelliği görmüşüz:)))

    Ellerine sağlık canım,

    Sımsıcak sevgiler...

    YanıtlaSil
  15. merhabalar iadeyi ziyarete geldim çok memnun oldum ayrıca

    iskender süper görünüyor ellerinize sağlık en kısa zamanda bende deneyeceğim inş..

    sevgileerr

    YanıtlaSil
  16. Merhaba .Yemeğinde güzel ama ben asıl şu depremi merak ettim.Yok bir hasar gördüm ama umarım sizler iyisinizdir.Allah'a emanet olun.İskender kebabın merkezinde yaşıyor olunca evde yapmak bana çok cazip gelmedi.Ellerine sağlık eminim lezzeti güzeldir.Şehr-i Bursa'dan sevgiler.

    YanıtlaSil
  17. bayılırım iskendere.gerçi bu nefis lezzeti BURSADA yemek var ama malesef işte olmuyor.ama ÇORUMDADA İKİNCİ BAHAR çok güzel yapıyor.seninkide hiç onları aratmıyor yani.nefis görünüyor.harika olmuş.ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  18. inan canım çekti:))))nefis görünüyor valla...mis kokusu burnuma burnuma geldi:)
    ellerine kollarına sağlık
    öpücükler

    YanıtlaSil
  19. Cook nefis görünüyor,harika bir lezzeti oldugu belli oluyor.Bende ne zamandir evde denemek isteyenlerdenim.Ellerine saglik,iyi pazarlar.

    YanıtlaSil
  20. AMAN DA AMAAANNN... NEFİS OLMUŞ NEFİSSS... BENGİSU ELLERİNE SAĞLIK CANIM SEVGİYLE...

    YanıtlaSil
  21. harika bir tarif...mutlaka deniycem..inş...

    süper görünüyor..ve hazır gibi aynı....

    ellerine sağlık canım.....
    bizimkilerde bayılacak kesin...

    YanıtlaSil
  22. canım benim ben bayılırım iskendere en sevdiklerimden olur kendileri resmen bittim harika görünüyor ellerine saglık canım kocaman sevgiler

    YanıtlaSil
  23. sayfani gezdim ve cok begendim tariflerin hepsi bir birinden güzel, iskender kebabinda cok lezzetli olmus
    ellerine saglik

    banada beklerim sevgilerimle...

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats