30 Mart 2008 Pazar

Peynirli zarf böreği

Birkaç yıl önce tadına bakma fırsatı bulduğum ve çok beğendiğim zarf böreğinin tarifini almak istediğim Ayşe ablam son İstanbul ziyaretimde hem tarifini verdi hem de bu güzelim böreği yaptı, bana da resimlemek kaldı:)))) Malzemeler:
  • 4 adet yufka
  • 2 yumurta (1 yumurtanın sarısı üzerine sürülecek)
  • 1 su bardağı süt
  • 2–3 çorba kaşığı sıvıyağ
İç harcı için; peynir, maydanoz




Hazırlanması:
  • Yufkayı tezgâhın üzerine serip( 1 yumurta +1 yumurta beyazı, süt ve sıvıyağı çırparak hazırladığımız) sıvı karışımdan fırça yardımıyla yufkanın üzerine gezdirin.2. yufkayı da birinci yufkanın üzerine serin ve sıvı karşımdan gezdirin. Yufkaların karşılıklı iki ucunu resimdeki gibi ortada birleştirin, kalan diğer iki ucu da ortada birleştirin. Ortada birleştirerek kare elde ettiğiniz yufkaya çok az sıvı karışımdan gezdirip peynirli iç harcdan serpin. İki ucu üçgen oluşacak şekilde ortada birleştirin, kalan diğer iki ucada aynı işlemi uygulayın. Bir bıçak yardımıyla resimdeki gibi üçgen oluşturacak şekilde kesin (bu şekilde bir yufkadan 8 adet börek elde ediyoruz).
  • Kalan yumurta sarısını üzerine sürüp susam ya da çörek otu serpip 200 derece fırında pişirin.
  • Aynı işlemi kalan iki yufkaya da uygulayın. Kişi sayısına göre yufka miktarını fazlalaştırabilirsiniz.
  • Ispanaklı ve peynirli küçük zarf börekler






Bunlar da benim, komşularım için servis kolaylığını düşünerek yaptığım küçük zarf börekleri.Ispanaklı ve peynirli iç malzeme ile denediğim bu börekler çok lezzetli olmalarına rağmen,bir sonra ki denemeler de görünüm açısından daha güzel olan büyük hallerini yapmaya karar verdim.

24 yorum:

  1. Bengisucuğum, geçmiş olsun kuzucuğa ve sana; mevsim geçişleri insanı çok kötü hasta ediyor değil mi?
    Börekler de enfes görünüyor, çıtırtısını hissettim sanki :))) Ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  2. canım daha kahvaltı yapmadık olsada sıcak sıcak çayla yesek:) ellerine sağlık gül çok yakışmış.. kendi blogumdan ayırmıyorum her girdiğimde illa girerim senin bloguna..neden bilmiyorum ama yakından takipçinim..gizli hayranlık misali:))) görüşmek üzere

    YanıtlaSil
  3. Canım yapanın ellerine sağlık sende güzel fotoğraflamışsın t. ederim deneyeceklerim arasına aldım sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Canım, ben de yapmıştım bu börekten, gerçekten nefis oluyor. Sıradan gibi gözüksede sıradan bir tada sahip değil. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  5. merhaba
    çok sevdiğim bir börek.hem yapması kolay hemde tadı güzel.yapanın ellerine sağlık.Sizde iyi ki bloğunuzda yayınladız bizde hatırlamış olduk.Sevgiyle kalın
    www.anilarvemutfagim.blogcu.com

    YanıtlaSil
  6. http://hunerlieller.net31 Mart 2008 13:30

    selam canım..hem kolay hemde çok lezzetli görünüyor börek....ilk fırsatta deneyecegim.yapanların eline saglık.sizede afiyet olsun.sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Teşekkür ediyorum Gülrizciğim,
    geçmiş olsun dileklerin için.

    Börekler nefis gerçekten de,denemeni tavsiye ederim.


    sevgilerimi gönderiyorum...

    YanıtlaSil
  8. Canım Melekciğim,

    Hem utandırdın hem de mutlu ettin güzelim sözlerinle,teşekkür ederim canım.

    Sen de benim için hep ayrı bir yere sahipsin,kalp kalbe karşı olurmuş derler ya.Bloğa başlama kararı verirken inan hiç böyle güzel insanlarla karşılaşıp dostluklar edineceğim aklıma
    gelmemişti.


    Gül, bir arkadaşımın yeni açtığı bloğundan alıntı.Kendi yaptığı ebruları paylaşıyor bizlerle,ziyaret etmeni isterim...


    sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. Merhaba Zerrinciğim,
    Denemeni tavsiye ederim,çok lezzetli bir börek oluyor.


    sevgiler...







    Sana katılıyorum Lavantin,gerçekten de harika bir tadı var.Yedikten sonra hep aklım da olan bir börek oldu.
    Yorum ve ziyaretin için teşekkür ediyorum canım.


    sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. Ohh mis gibi çıtır çıtır. Bir fincan çayın yanına pek güzel gider:)
    Ellerine sağlık canım,sevgilerr

    YanıtlaSil
  11. davet

    PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 20 http://nasibim.blogcu.com/ ve http://selmahlc.blogcu.com/ tarafından hazırlanmıştır.
    Akşam üstü sohbetine gelen dostlara,
    Hanımlarla yapılan günlere,
    Beş çayına gelen misafirlere,
    Her biri birbirinden lezzetli tarifler.........

    ----------------------------------------------------------------------

    SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;31.03.2008--13.04.2008 Tarihleri arasında PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNE EV SAHİBELİĞİNİ www.mucizembenibul.blogcu.com
    Yani BEN YAPACAĞIM SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLER KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ ETKİNLİĞİMİZE İNŞAALLAH.TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.VE TARİFİNİZE "PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ "20" BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI.TARİFİNİZ HAZIR OLUNCA SAYFAMA YORUM OLARAK DUYURU BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.CBOXA DUYURU BIRAKILMAMASI. GÖZDEN KAÇMA İHTİMALİNE KARŞI YARARLI OLACAKTIR.BEN SİZE GERİ DÖNÜP.TARİFİNİZİ KOPYALAYIP SAYFAMDA YAYINLAYACAĞIM.ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM SELAM VE SEVGİLERİMLE......

    YanıtlaSil
  12. Canım Bengisumm, çok güzel görünüyor bu börekler, en az görünüşü kadar lezzetide harikadır eminim..Ayşe ablanın ve senin ellerinize sağlık...
    Öpüyorum seni..

    YanıtlaSil
  13. ellerine saglik canim
    bende ayni boregi yapiyorum bir iki deyisiklikle
    ve boregi butun olarak pisiriyorum
    ellerine saglik harika gorunuyor

    www.yenitadlar.blogcu.com

    YanıtlaSil
  14. Canim, ellerine emegine saglik. Citir citir olmuslar.

    Kocaman öpüyorummmmmmmmmm
    Emos

    YanıtlaSil
  15. çok güzel olmuş canım ellerine sağlık çıtır çıtır nefis görünüyor sevgiler

    YanıtlaSil
  16. canım arkadaşım....bende bir tanıdığımda yemiştim...

    şu görüntünün o kadar lezzetli olacağını sanmazdım şahsen...

    harika oluyor..senin küçüklerde nefis görünüyor..

    ellerine sağlık....

    YanıtlaSil
  17. Canim,
    bu harika börekler siir gibi duruyorlar karsimda, cok begendim, bizlerde buralarda böyle taze taze yufkalar bulabilsekte yapsak, ellerine saglik diyorum arkadasim.

    Selamlar ve kocaman öptüm..

    YanıtlaSil
  18. Bengisucugum,üzüntümü paylastigin icin ve bas agligi dilegin icin cok tesekkurler canim.Börekler nefis ellerine saglik.

    selamlar.

    YanıtlaSil
  19. canım ..çok güzel olmuşlar..çok önceleri bende yapardım..hatırlattığın çin çok teşk.ler..

    küçüklerde çok güzel görünüyo..
    öpüyorum..görüşmek üzere...

    YanıtlaSil
  20. Bengisu,
    Ispanaklı ve her türlü ottan yapılan böreğe bayılırım.
    Börekler nefis görünüyor, ellerine sağlık canım.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  21. SICACIK,ÇITIR ÇITIR.NEFİS GÖRÜNÜYOR BÖREKLER.KATLAMASI ÇOK GÜZEL.ELİNE SAĞLIK CANIM.

    YanıtlaSil
  22. az önce kahvaltı için yaptım. nefisss oldular.hem yapması, hem servisi, hem yemesi çok çok kolay. pileli böreğin pabucu dama atılmıştır. her türlü içle ama ille bu şekilde yaparım artık böreklerimi. şekil açısından çocukların yemesi için de ideal. yolculuğa çıkarken yapmak için de süpermiş. daha ne diyim. çok çok teşekkürler...

    YanıtlaSil
  23. Merhaba canim ,borekler harika olmus.
    Biz burada taze yufka bulamiyoruz malesef.vakumlanmis paketlerde satiliyor burada yufkalr ve genelde bayat oluyor.Boyle gorunce citir citir imrenmemek elde degil.Bu arada sitemi ziyaretin ve guzel yorumun icin tesekkur edrim.Yine beklerim .
    HOSCAKAL

    YanıtlaSil
  24. Merhaba, ne kadar güzel ve orjinal bir börekmiş zarf böreği! Çok hoşuma gitti,Ayşe Abla'nın ellerine sağlık..

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats