26 Nisan 2008 Cumartesi

Çay daveti menüsü ve muzlu rulo pasta


Son on günü misafir ağırlayıp menü hazırlayarak ya da misafir olarak geçirdim.Bazen fotoğraf çekemedim bazen de malzeme listesini not etmeyi unuttum.
Geçen haftalar da eşimin arkadaşları için hazırladığım menü ve pasta ise not edebildiklerimden...





Portakallı ve damla çikolatalı kekten artan parçalarla yaptığım cezeryeler.Kekleri elimle ufalayıp önceden rendeleyip şekerle pişirdiğim havuçlarla karıştırdım.Elimle şekil verip hindistan cevizine buladım.










  • Kakaolu ve sade ıslak kurabiyeler
  • Muzlu rulo pasta





malzemeler:


Pandispanya için;
  • 4 yumurta (beyaz ve sarıları ayrı çırpılacak)
  • 4 yemek kaşığı şeker
  • 4 yemek kaşığı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
krema için;
  • 1 su bardağı süt
  • 1 çorba kaşığı un
  • 1 çorba kaşığı şeker
Bir tencere de bütün malzemeleri karıştırın ve orta ateşte pişirip, puding yapıp,soğutun.
  • 1 paket krem şanti
  • 1 su bardağı soğuk süt
Mikserle kremşanti ve sütü çırpın,soğuyan pudingi de ekleyip bir kaç dakika daha çırpmaya devam edin.Hazırladıınız kremşantili ve pudingli malzemeyi pandispanyaya sürün.
hazırlanması:
  • Önce yumurta beyazlarını mikserle kar gibi olana kadar çırpın.
  • Daha sonra ayrı bir kapta şeker ve yumurta sarılarını çırpın. Vanilya,un ve kabartma tozunu yumurta sarılarının içine eleyin ve çırpın.Pürüzsüz bir kıvam alınca mikseri bırakıp,tahta bir kaşık veya spatula ile çırpılmış yumurta beyazlarını unlu karışıma yavaşça,sönmesine izin vermeden ekleyin.
  • Yağlı kağıt serilmiş dikdörtgen bir fırın kabına karışımı döküp,kaşıkla düzleyin.
  • Önceden ısıtılmış fırında 180 derecede 10-15 dakika üzeri kızarmadan kontrol ederek pişirin.
  • Temiz bir bıçak veya kürdanı batırdığınızda temiz çıkıyorsa pişmiş demektir.
  • Fırını kapatıp bir kaç dakika bekleyip yağlı kağıtla birlikte çok sıkı olmayan bir rulo yapın.Üzerine nemli bir bez serip bir kaç dakika bekletin.
  • Soğuyan pandispanyadan yağlı kağıdı çıkartın,keki servis tabağına yerleştirin ve önceden hazırlayıp soğuttuğunuz kremanın bir kısmını kekin üzerine yayıp muzu (dilimlemeden) yerleştirin.
  • Krema ve muz yerleştirilmiş pandispanyayı çok sıkı olmayacak şekilde rulo yapın ve bitiş yeri alta gelecek şekide servis tabağına terleştirin.
  • Üzerine ve yanlarına da kremadan sürüp hindistan cevizi serpin ve isteğe göre çilek dilimleri ile süsleyin.

39 yorum:

  1. Harika pasta nefis görünüyor canım ellrine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Çok yorulmuş olmalısın... Ama emeklerine değmiş... Pasta harika olmuş... Ellerine sağlık sıcacık sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. çok güzel bir menü ellerine sağlık. benim eşimin arkadaşları hemen her hafta bendeler artık çok özenemez oldum:P yoruldum galiba. zayıf bünyeyle neyse olsun Allah rızası için yapıyorum misafiri eksik olmıyan biri olarak artık ender gelen misafirlere yapıcağım bir pasta. öyle bir zaman olurki evde kalırsın gelen giden olmaz sonra bir açılır ne gelen biter ne gideceğin yewr senin on gün içinde yaşadıkların gibi. neyse hakkını helal et çok uzattım ellerin dert görmesin.

    YanıtlaSil
  4. pasta çok güzel. diğerleride öyle

    YanıtlaSil
  5. pasta enfes.kar gibi.eline sağlık canım..

    YanıtlaSil
  6. merhaba
    çok hoş bir masa.muzlu pasta enfes görünüyor.ellerine ve yüreğine sağlık
    www.anilarvemutfagim.blogcu.com

    YanıtlaSil
  7. nefis görunuyor canım ellerine sağlık sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. Ellerine sağlık, canım arkadaşım. Pastana bayıldım.
    Muhabbetle...

    YanıtlaSil
  9. canim benim afiyet seker olsun fellahi bizde cok seviyoruz bana kolayda geliyo :D artik elim alisti begendigine cok sevindim bu arada bende pastaya bittim cilek ve kar beyazi harikaaaaaaaaa

    YanıtlaSil
  10. Hepsi birbirinden harika. Rabbim misafirin bereketini evlerimizden eksik etmesin:)

    Ellerine sağlık canım. Hayırlı bir hafta dilerim..

    YanıtlaSil
  11. Pasta nefis görünüyor.Ellerine sağlık.
    Sevgilerimle.......

    YanıtlaSil
  12. canım arkadaşım harika bir menü olmuş.....

    bayıldım....pastan nefis görünüyor....

    ellerine sağlık.....o sofrada olmak isterdim....

    öpüyorum seni...

    YanıtlaSil
  13. canım yumusacık çok hoş görünüyor pamuk gibi...bayıldım görüntüsüne. ellerine saglık kocaman sevgiler

    YanıtlaSil
  14. Canım, pasta çok güzel görünüyor zaten muz ve çilek en sevdiğim meyvelerin başında gelir.Ellerine sağlık...ya ben seninle tanışmak istiyorum. yanlış anlama pasta için değil alttaki yorumumun cevabı üzerine tekrar istedim bunu...Nazife

    YanıtlaSil
  15. Tatlının ağırlıkta olduğu hoş bir menü olmuş,eskiden her pastanenin rafında bir tane muzlu rulo pasta olurdu ama artık görmek pek mümkün olmuyor üstelik çok sevilen bir pasta olmasına rağmen :(( bu durumda tek alternatif kolları sıvayıp evde yapmak sanırım, rulo sararken karşılaşacağım sorunlar beni nedense korkutuyor.Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  16. pastan çok güzel görünüyor ellerine sağlık şekercim hele alttaki yumurta geçidin tam benlik:)) sevgilerimle

    YanıtlaSil
  17. çok iştah açıçı. resimler çok güzel canlı çekiyorsun. Ellerine sağlık canım..Canım çekti...

    YanıtlaSil
  18. bengisucum, harika şeyler yapmışsın.hepsi birbirinden nefiss görünüyor.ellerine sağlık canım.rulo pastayı bir türlü tutturamıyorum.birde bu tarifle deneyim.
    öpüyorum sevgiler..

    YanıtlaSil
  19. bende rulo pastaları çok severim ve sık sık yapmaya çalışırım,gerçekten süslenmen çok hoş olmuş ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  20. hmmmm nefiss ellerine saglik ne guzel de suslemissin rulo pastayi..sevgilerimle

    YanıtlaSil
  21. Sofra çok güzel, pastada iştah açıcı görünüyor :)

    Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  22. hayatım o nası bir rulodur öyle içim gitti vallahi bayıldım
    ellerin dert görmesin

    YanıtlaSil
  23. muzlu pastalar bizim evdede çok seviliyor mis gibi kokusu lezzeti pastaya harika bir tat veriyor çok güzel görünüyor canım ellerine sağlık kucak dolusu sevgiler

    YanıtlaSil
  24. 22. ev sahibemiz olan FATOŞ arkadaşımıza olan destegin ve tarifin için bende Porselen demlik ailesi( http://birdemliksohbet.blogspot.com ) olarak teşekküre geldim .
    Ayrıca 9 mayısta sona erecek olan SALATA YARIŞMASI 1 için davatet ediyorum .yarışmada birinci olan arkadaşımız 12 MAYIS 2008 tarihinde PORSELEN DEMLİK EV SAHİBESİ olarak görev yapacaktır .
    Sevgilerimle birdemliksohbet sevil

    YanıtlaSil
  25. Pasta süper tam benlik.Ellerine sağlık.İnşallah duaların kabul olur.Ziyaretin için teşekkürler.Seni takip ettiklerime ekliyorum izninle

    YanıtlaSil
  26. çok şık bir pasta olmuş...
    ben çok tatlıyım diyooo...
    ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  27. canım harika olmuşlar..
    ellerine sağlık..
    muzlu ruloda enfes görünüyo..
    öpüyorum..
    görüşmek üzere..

    YanıtlaSil
  28. BENGİSU'CUM ELLERİNE SAĞLIK CNM TÜM TARİFLERİN BİR HARİKA.AKŞAM AKŞAM CNM YUMURTA ÇEKTİ SENİN YÜZÜNDEN.

    YanıtlaSil
  29. Canım, ellerine sağlık, mönü harika pasta ise çok nefisss gözüküyor..sevgiler

    YanıtlaSil
  30. Herşey harika görünüyor canım eline sağlık !

    YanıtlaSil
  31. canımm ellerine sağlıkk çok şık bir sunum...sevgiler

    YanıtlaSil
  32. Bengisucuğum, masadaki 2. pastayı benim için mi yaptın :)))))) O zaman aldım, gitti :))) Kocaman sevgiler

    YanıtlaSil
  33. harika bir menü olmuş, pasta da nefis görünüyor, ellerine sağlık canım...
    havuçlu toplara kek eklemek de güzel bir fikir, hele de böyle portakallı ve çikolatalı oldu mu?geçenlerde ben de bu toplardan yapmıştım, ama bisküviyle, daha önceki denemelerimde bisküvi kokusu rahatsız ediyordu, bir arkadaşımın önerisiyle tarçını bol kullanarak çok daha iyi oldu, hatta sonradan içine portakal suyu eklesem nasıl olur diye düşünmüştüm, belki portakallı kurabiye iyi gider. bir de kek bisküviye göre daha yumuşak oluyor, kıvamı nasıl oluyor bisküvililere göre...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  34. Muzlu pasta bitmiştir tabii ben gelene kadar. Tüh!

    YanıtlaSil
  35. Ellerinize sağlık hepsi çok güzel görünüyor...

    YanıtlaSil
  36. Bengisum enfes bir menü...Valla tam benlik..Hele muzlu rulo pasta ile cezeryelere bayıldımm..Ellerine sağlık canımcım,
    Öpüyorum seni..

    YanıtlaSil
  37. Ayyy pastaya bayıldım, içim açıldı.. Mmmm, ellerine sağlık, şöyle kalınca bir dilim alıyorum :)

    YanıtlaSil
  38. canımmm;enfes gözüküyor rahmetli annem çok güzel yapardı bende senin tarifini deniycem ,sevgiyle kal...

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats