11 Nisan 2008 Cuma

Çay daveti menüsü ve Nişastalı kurabiyeler


Geçen hafta sonu arkadaşlarla Gülay'ın davetin de bir araya geldik,her zaman ki gibi güzel bir gün geçirdik.Gülaycığım hamileliğine rağmen bizler için harika lezzetler hazırlamıştı .Çocuklar özellikle kurabiyelerin peşinde dolaştılar:)))
Gülaycığımın menüsünde ki lezzetler;
              • Muzlu yaş pasta
              • Mercimek köftesi
              • Kıymalı börek
              • Nişastalı kurabiye idi.
              • Muzlu pasta


              Klasik pandispanya tarifiyle hazırlanmış,muz dilimleriyle süslenmiş lezzetli bir pastaydı.
              • Kıymalı börek





              Kıymalı börekler ise benim çok beğendiğim bir lezzetti....
              • Nişastalı kurabiyeler
















































              Malzemeler:














              • 250 gr margarin (oda sıcaklığında)
              • 2 yumurta
              • 1 su bardağı pudra şekeri
              • 1 paket vanilya
              • 1 paket kabartma tozu
              • 1 su bardağı un
              • 4 -5 su bardağı buğday nişastası (arkadaşım 4,5 su bardağı kadar kullanmış)
              Hazırlanması:
              • Şeker ve margarini elinizle iyice karıştırın. Yumurta ve vanilyayı da ekleyerek karıştırmaya devam edin. Un ve kabartma tozunu da ilave edip aldığı kadar nişasta ekleyip hamur yoğurun. Hamurun kıvamına göre 4 ya da 5 su bardağı nişasta ekleyin.(Arkadaşımın kurabiyeleri için 4,5 su bardağı nişasta yeterli gelmiş.)
              • Hamurdan yarım limon büyüklüğünde parçalar kopararak yuvarlak şekil verin.(Arkadaşım bu aşama da hamuru merdane ile açıp kurabiye kalıpları ile kesmiş.)
              • Yağlanmış fırın tepsisine dizdikten sonra 150 derecedeki fırında 20–25 dakika kurabiyelerin üzerleri çok fazla kızarmadan pişirin

              16 yorum:

              1. harika bir sofra.hepsi de birbirinden lezzetli.ellerine sağlık arkadaşının.size afiyetler olsun..

                YanıtlaSil
              2. canımcım arkadaşının elleirne sağlık...senin de öyle...aşağıdakilere baktıkça fena oluyorum::))))
                sevgilerimle,
                çok güzel bir hafta sonu dilerim....

                YanıtlaSil
              3. canım arkadaşının ellerine sağlık.....

                menü harika olmuş....
                herşey çok güzel görünüyor.....

                öpüyorum seni canım arkadaşım....

                YanıtlaSil
              4. canım nefis lezzetler hazırlamış arkadaşın...ellerine kollarına sağlık.afiyetler olsun size de.
                çok öptüm

                YanıtlaSil
              5. Çok güzel bir sofra hazırlmış arkadaşınızın ellerine sağlık , size de paylaştığınız için çok teşekkürler.
                İyi hafta sonları diliyorum...

                YanıtlaSil
              6. http.//hunerlieller.net11 Nisan 2008 20:57

                selam canım..harika bir masa...herşey nefis görünüyor..yapanların eline saglık
                sizlerede afiyet ball olsun..güzel bir haftasonu dilerim.sevgiler.

                YanıtlaSil
              7. Hepsi çok güzel ama ben pastadan alıyim lütfen....MMMmmmm

                YanıtlaSil
              8. Arkasasinin ellerine saglik canim,hakikaten cok güzel seyler hazirlamis.Sizlere de afiyetler olsun.Ayira kakaulu islak kurabiyene bayildim,tam benlik olmuslar.Mutlaka yapmak istiyorum,ellerine saglik.Güzel bir hafta sonu diliyorum ve sevgiyle kal.

                YanıtlaSil
              9. BEN NEREYE DÜSTÜM BILEMEDIM,HARIKA LEZZETLER VAR BURDA,CANIM ELLERINE SAGLIK.SADECE ALKISLIYORUM SENI:)))

                YanıtlaSil
              10. sizlere afiyet olsun canım arkadaşınızında ellerine sağlık bu nefis lezzetleri hazırladığı için hayırlı hafta sonları kucak dolusu sevgiler

                YanıtlaSil
              11. emeği geçenlerin başta arkadaşın olmak üzere emeklerine sağlık.yiyenlerede afiyet bal olsun. arkadaşlarla bir araya gelmenin en güzel yönü güzel kelamlardır. bu arada son günlerdeki yoğunluğunu merak ettim doğrusu yazarsan sevinirim:) yoksa dua etmem:))
                görüşmek üzere

                YanıtlaSil
              12. Hersey cok guzel olmus, emegi gecenlerin ellerine saglik.

                Sevgiler ve guzel bir hafta sonu dilegimle.

                YanıtlaSil
              13. Menü harika:) nişastalı kurabiyelerede bayılırım.
                Yapanın eline sağlık,sizlerede afiyet olsun canım:)

                YanıtlaSil
              14. HERŞEY HARİKA OLMUŞ...

                ARKADAŞININ ELLERINE SAĞLIK... NİŞASTALI KURABİYEYİ ÇOK SEVERIM...


                SEVGIYLE...

                YanıtlaSil
              15. Bengisummm, nasıl nefasetli görünüyor her bir şeyyy, valla bayıldım bu sofraya...Sevgili Gülay'ın ellerine sağlık, gerçekten enfes şeyler yapmış..Kendisine hayırlı doğumlar diliyorum..
                Senide kocaman öpüyorum...

                YanıtlaSil
              16. Menü harika nişastalı kurabiyeye bayılıyorum hemen deneyeceğim ellerinize sağlık...

                YanıtlaSil

              LinkWithin

              Blog Widget by LinkWithin

              View My Stats