3 Nisan 2008 Perşembe

Bonibonlu kurabiyeler ve pdçs etkinliği 20

Geçen hafta gelen misafirlerime hazırladığım menüde özellikle çocukları düşünerek yaptığım kurabiyeler beklediğim ilgiyi gördüler.Çocuklar daha çok tercihlerini bonibonlarından yana kullansalar da benim ve onların beğendiği bir tarif ortaya çıkmış oldu.Sade olanların kakaolu olanlara göre daha lezzetli olduğunu denemek isteyenler için belirtmem gerektiği düşüncesindeyim. Mucizem beni bul (Umarım istediğin mucize seni bulur ve yaşamınıza güzellikler katar) bloğunun sahibi arkadaşımız beni Porselen demlik çay saati etkinliği 20 için davet etmiş.Ben de Tadına doyamadım bloğunun sahibi sevgili Dilek'in tarifini değiştirerek uyguladığım bu kurabiyelerle etkinliğe katılmak istiyorum.
Malzemeleri:
  • 200gr oda sıcaklığında tereyağı
  • 2 çay bardağı şeker
  • 2 yemek kaşığı sıvı yağ
  • 1 yumurta
  • 1 çay bardağı nişasta
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • Aldığı kadar un
  • Kakaolu kurabiyeler için:2 yemek kaşığı kakao
  • Üzeri için:2 pk Bonibon




Hazırlanması:
  • Tereyağ ,şeker,sıvı yağ,yumurta ve vanilyayı iyice karıştırıyoruz.
  • Bu karışıma nişastayı,kabartma tozunu ve aldığı kadar unu da ekleyip kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde ediyoruz.
  • 15 dk. kadar buzdolabında bekletiyoruz.
  • Çıkardığımız hamuru ikiye bölüyoruz ve bir parçasına 2 yemek kaşığı kakao ekleyip iyice yoğuruyoruz.
  • Sade hamurun üzerine buzdolabı poşeti koyup merdane yardımıyla açıp çiçek kurabiye kalıbıyla kesiyoruz.
  • Üzerine bonibonları bastırıyoruz.
  • Önceden ısıtılmış 160 derecelik fırında üzerleri kızarmadan pişiriyoruz.
Kakaolu hamurdan küçük parçalar koparıp yuvarlıyoruz ve üzerlerine bonibon yerleştiriyoruz.160 derecelik fırında 10-15 dakika pişiriyoruz.

32 yorum:

  1. merhaba canım...

    sade çocuklarmı valla bizimde gözümüz düştü bonibonlara.....

    harika görünüyorlar.....
    çocuklar yaşadı desene.....

    ellerine sağlık....
    çok öpüyorum seni....

    YanıtlaSil
  2. Bunlar çok sevimli olmuşşşşşşşşş:)
    eminim çcuklar önce bonibonları kopartıp yemiştir:)))

    Ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  3. selam canım çok teşekkürler güzel dileklerin için
    emeğine sağlık
    harika tarifini aldım
    katılımın için çok teşekkürler
    görüşmek üzere
    arkadaşım arkadaş listeme de alıyorum seni

    YanıtlaSil
  4. çok sevdim bunları çok şirin üç kutu bonibon almıştım duruyor bişeyler yaapyım diye hemen denemeye
    sevgilerr

    YanıtlaSil
  5. Süpper görünüyor. Ellerine sağlık... Tariflerime ekledim bile.

    YanıtlaSil
  6. nekadar sirin gorunuyor kurabiylerin
    harikaaa
    ellerine saglik

    www.yenitadlar.blogcu.com

    YanıtlaSil
  7. o çiçek kurabiyeleriçok sevdiimmm önce bonibonunu sonra kendisini yerim ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  8. canim ne kadar guzel olmus bunlar bole bayildim ellerine saglik

    YanıtlaSil
  9. çok şeker olmuşlar cnm..ellerine sağlık..çocuklar bayılmıştır..bende bi çocuğum galiba çünkü çok sevdim:)
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. çok güzel görünüyorlar.ellerinize sağlık
    www.anilarvemutfagim.blogcu.com

    YanıtlaSil
  11. Ellerine sağlık Bengisucuğum, çiçek çiçek ne güzel kurabiyelerin olmuş. Bir şey soracağım: kurabiyeler pişerken o bonibonlar erimiyorlar mı????? Kocaman sevgilerimle

    YanıtlaSil
  12. Merhabalar
    Ziyaretinize geldim miss gibi kurabiyelerle karşılaştım. ellerinize sağlık. Bende beklerim Sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. canım kurabiyelerin çok cici olmuş. zaten dilekde güzel tarifler yayınşar:)) cuman mübarek olsun,ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  14. Cok sirin bir kurabiye olmuslar canim.Hele alttaki zarf böregine bayildim,her iki tarif icin ellerine saglik.

    selamlar.

    YanıtlaSil
  15. Canim inan süper görüntü eminim cocuklardan tam puan almissindir ama benden de tam puan.Ellerine saglik canim benim.

    Kocaman öpüyorummmmmmm
    Emos

    YanıtlaSil
  16. Tadını bilemem ama ben sade olanları çok beğendim çiçek gibi çok güzel ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  17. canım harika gözüküyorlar ellerine sağlık bir tane aldım ..

    YanıtlaSil
  18. Çok güzel görünüyorlar yaaa, çok şirinler ama beyaza daha çok yakışmış bonibonlar ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  19. Ne güzel kurabiyeler,cok hoslar ,ellerine saglik canim.

    YanıtlaSil
  20. Canımmmmm benim de canım şimdi çocuk olmak istedi....ne güzel olmuşlar...bahar gibi...ellerin dert görmesin ...
    sevgilerimle,
    ilkay

    YanıtlaSil
  21. BOLBOLYİYELİM.BLOGCU CANIM ELLLERİNE SAĞLIK ÇOK GÜZEL OLMUŞLAR.İYİ GÜNLER DİLİYORUM

    YanıtlaSil
  22. Canım
    Ellerine sağlık
    çok güzel olmuşlar
    Ayrıca benim tarifimi kullanman çoook mutlu etti beni
    beğenilmesine de çok sevindim

    hayırlı cumalar
    sevgiyle kal

    YanıtlaSil
  23. çok cici olmuşlar yaa
    çok hoşuma gittiler bunlar
    yemelik değil seyirlik olmuş seyirlik:)

    YanıtlaSil
  24. CANIMMMM, GÜZEL YORUMUN, DUALARIN VE DESTEĞİN İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM.RABBİM CÜMLEMİZİ KORUSUN.TEKRAR GÖSTERMESİN.BİRAZ DAHA RAHATLAR GİBİ OLDUK.SON İKİ GÜNDÜR PEK BİŞEY HİSSETMİYORUZ.AMA TABİ KORKU VE ENDİŞE DEVAM EDİYOR.ALLAH HAYIRLISINI VERSİN İNŞALLAH.
    KURABİYELER GERÇEKTEN ÇOK CİCİ VE ŞEKER GÖRÜNÜYOR.BENİM HAYLAZLAR BAYILIR.SÜPERRR FİKİR VALLA.ELLERİNE SAĞLIK CANIM.MUTLU VE HUZURLU BİR HAFTA SONU DİLERİM.

    YanıtlaSil
  25. Bu kurabiyeler cocuklarin aklini basindan alir, cok guzel gorunuyorlar. Ben kurabiye yapmayi pek beceremiyorum, genellikle yayilmis, seklini semailini kaybetmis kurabiyeler cikiyor firindan. Ama eski tarihlerde yayinladigin hashasli corekleri gecen gun denedim, sonuc harikaydi. Gorumcenin de ellerine saglik

    YanıtlaSil
  26. Güzel yorumunuz için çok teşekkürler.Linklerime sizi ekledim sizde beni eklerseniz çok mutlu olurum.Güzel bir hafta sonu dileğiyle.....

    YanıtlaSil
  27. Çok sevimli gözüküyorlar
    Ellerine sağlık

    Sevgiler
    Müge

    YanıtlaSil
  28. Ellerine sağlık Canım. O çocukların yerinde ben de olmak isterdim.:)
    Selamlar...

    YanıtlaSil
  29. bonibonlu kurabiyeler çooook sevimli olmuş çiçek bahçesi gibi :))
    ellerine sağlık ,sevgiler...

    YanıtlaSil
  30. Enfeess, cıvıl cıvıl bir görüntü... Bengisum, ama aklıma takıldı bonibonlar erimiyor mu fırında :)
    Ellerine sağlık canımcım,
    Öpüyorum seni...

    YanıtlaSil
  31. bayıldım bu kurabiyelere ellerine sağlık harika olmuş...sevgilerimle öpüyorim

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats