15 Nisan 2008 Salı

Dürüm ve sobeeee.....


Öyle uzun uzun anlatacağım malzeme listesi ve hazırlanışı olmayan bir tarif.Daha önceden denediğim iskender kebabından artan etleri lavaş ekmeğine yerleştirip,üzerine istediğimiz yeşillikleri de ekleyip dürüm şeklinde sardım.Yanına da bir bardak ayran...
Sevgili Papatya prensesim beni sobelemiş,benim sobe cevaplarım da bunlar...
  • A - Allah, Ab-ı hayat, Ailem
  • B –Bengisu
  • C- Cefa, Ceviz
  • Ç-Çocuk (masumiyet, güzellik) , Çay
  • D-Dua
  • E - Ekmek
  • F –Fotoğraf çekmek
  • G-“…Gönül gözü görmeyen, can gözünü neylesin...Dünyada dönmeyen dil mahşerde ne söylesin …,”
“…İçimde dövünüp ağlama gurbet…”
  • Ğ - ?????
  • H - Hac
  • I –Ihlamur çiçeği
“…Takvim sorup hudut çizdirme bana...Ben sana çiçeklerle geleceğim...Ihlamurlar çiçek açtığı zaman…”
  • İ - İstanbul (özlediğim şehir)
  • J – Jülyen: Malzemelerin ince çubuklar halinde, kalınlık ve uzunluklarının eşit olarak doğrama şekline mutfak dilinde jülyen doğrama denir.

  • K - Kur’an-ı Kerim
  • L – Lale (Balkonda ki saksıya ektiğim ve hala büyüyüp açmasını beklediğim çiçek)



  • M – Muhabbet, merhamet
  • N – Ney sesi
  • O - Okumak
  • Ö - Özlemek
  • P - Portakal kokusu
  • R - Rüzgâr
  • S - Sessizlik, Sakarya (yaşamıma güzellikler katan yer…)


  • Ş - Şelale (kızımın hayali; birlikte şelaleleri izlemek…)


  • T - Tecvid (tabir-i caizse son zamanlarda harıl harıl tecvid çalışıyorum)
  • U - Uygulama bahçesi (Eşimin okulun da gördüğüm ve çok beğendiğim çocukların öğretmenleri ile birlikte istedikleri bitkileri ektikleri bahçe)

  • Ü - Üslup, Üzüm ( Taze üzüm ve ekmek ikilisi)
  • V - Vicdan
  • Y - Yağmur
  • Z - Zaman
Ben de sevgili arkadaşlarım DİSAL, hemşehrim NURTEN (Bizim mutfaktan çıkanlar), ve diğer hemşehrim ARZUMCUM'u sobeliyorum.

27 yorum:

  1. Ohh bu dürüm öğlene ne güzel yenir ama:) Ellerine sağlık canım.

    Sobe cevapların için de teşekkür ederim.
    Tecvid çalışmaların için Rabbim kolaylıklar versin. Ve HAC.. Bize bu sene çıkmadı:( İnşallah tüm isteyenler en kısa zamanda gider...

    YanıtlaSil
  2. Lavaşlar nefis görünüyor, kepekli mi? Ellerine sağlık, mmm.. Etleri çok güzel değerlendirmişsin..

    YanıtlaSil
  3. dürüm nefis görünüyor.bayılırım.çok pratiksin maşallah.ellerine sağlık.sobe cevaplarında çok güzel.benide düşünmüş olmana çok sevindim.inşallah en kısa zamanda cevaplayabilirim.sağlıkla ve sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  4. canım bu dürümden bir adet gönderirmisin, valla canım çekti...
    ellerine sağlık....
    Sobeylede seni daha yakından tanıdım, cevapların çok güzel....

    Sevgiler
    Nagehan

    YanıtlaSil
  5. bu dürüm beni cezbetti.ellerine sağlık.resimleme de de ustasın ayrıca tebrikler.sobe cevaplarında çok hoş..

    YanıtlaSil
  6. nefis görünüyor arkadaşım
    ellerine sağlık
    nede güzel cavaplar vermişsin duaile...
    :)

    YanıtlaSil
  7. Ekmek arası yeşillik, Antep' te vaz geçilmez ara öğünlerimzdendi. Ekmek tabi ki lavaş değil de Antep'in taş fırın ekmeği.:)
    Acaba ne zaman "İçimde dövünüp ağlama gurbet!" demeyeceğimiz günler gelecek?:((
    Muhabbetle...

    YanıtlaSil
  8. slm
    ziyaret için teşekkür ederim.dürüm harika olmuş ye beni diyor
    ellerine sağlık cnm
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  9. Cok nefis görünüyorlar,ellerine saglik.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. Canikom,

    O ne enfesss bir dürümdür öyleeeee:)))
    Ellerine sağlık hayatım,

    Sımsıcak sevgiler....

    YanıtlaSil
  11. SOBE CVPLARIN ÇOK GÜZEL ... DÜRÜMÜNDE TABİ ÇOK GÜZELE BENZİYOR SİZE AFİYET BAL OLSUN.

    YanıtlaSil
  12. yorumlar resimli falan çok güzel olmuş :) dürümde nefiss eline sağlık!

    YanıtlaSil
  13. Harika bir goruntu,

    ELlerinize sgalik, tok olani bile aciktiracak bir manzara.

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  14. canım dürümlerin harika görünüyor....

    ellerine sağlık....

    soben için teşekkürler...hemen yazacağım....

    öpüyorum.....

    YanıtlaSil
  15. Bengisucum,cevapların çok güzel.dürüm ise harika.ellerine sağlık canım.öpüyorum sevgiler..

    YanıtlaSil
  16. dürümler nefis canikom ellerine sağlık...sevgilerimle

    YanıtlaSil
  17. canım senin ıslak kurabiye tarifini yaptım.çok teşekkür ederim.iyi akşamlar..

    YanıtlaSil
  18. dürüm harika görünüyor ellerine sağlık..sevgiler hayırlı cumalar

    YanıtlaSil
  19. Harika bir dürüm bayiliyorum cok severim.Ellerine saglik.
    Hayirli cumalar canim,selamlar.

    YanıtlaSil
  20. rejimdeyken bu manzaralar işkence gibi geliyor ne diyeyim bu güzel görüntüye dayanana aşkolsun ellerine sağlık canım hayırlı cumalar sevgi ve selamlar

    YanıtlaSil
  21. canım arkadaşım sobe cevapların çok güzel..seni yakından tanımak güzeldi..

    dürümde çok leziz görünüyo.....
    ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  22. Muhteşem ve çok iştah açıcı görünüyor, ellerine sağlık..iyi hafta sonları ...sevgiler...

    YanıtlaSil
  23. Dürümler harika görünüyor canim ellerine saglik.Ayrica sobenide okudum ve sayende hep merak ettigim bir seyi ögrendim,ama ne oldugunu ýazmayim.Parmaklarina saglik canim.Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  24. dürüm harika öyle canlı çekiyorsun ki senin resimlerini çok seviyorum .Cevaplarda süper .Kendine iyi bak ..Görüşmek üzere...

    YanıtlaSil
  25. enfes görünüyor canım ellerine saglık kocaman sevgiler

    YanıtlaSil
  26. Canim,
    dürümler nefis ve coookkkk istah acici görünüyorlar, ellerine saglik diyorum.

    Sobe cevaplarin da harika, hersey cok güzel yani.

    Sevgiler ve kocaman öptüm..

    YanıtlaSil
  27. Dürümler nefis görünüyor,en güzel yemegi verseler ögle yemeginde ben bu dürümleri tercih ederdim,eline saglik arkadasim

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats