7 Nisan 2008 Pazartesi

Kakaolu ve Sade ıslak kurabiye

İlk denememden sonra birçok kez yaptığım ve istisnasız her yiyenin tarif aldığı hatta kurabiye sevmeyen eşimden bile tam not alan çok lezzetli kurabiyeler oldular. Ertesi gün gelecek olan misafirlerim için ilk kez yaptığım da kızımın fazlaca ilgisinden dolayı tekrardan bir ölçü daha yapmak zorunda kaldığımı itiraf edeyim:)))))


Bu harika tarif için Sevgili Nihan'a (Nino mutfakta) teşekkürlerimi gönderiyorum.Tarif için tıklayınız.



Malzemeler:
  • 1 Paket (25 gr.) Ülker Kakao
  • 1/2 paket oda sıcaklığında margarin
  • 1 Yumurta
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 1 çay bardağı sıvı yağ1
  • çay bardağı şeker
  • Aldığı Kadar Un
  • Üzerini Süslemek İçin; Çekilmiş Antep Fıstığı veya Hindistan cevizi
Şurup için:

  • 3 cay Bardağı Seker
  • 3 cay Bardağı Su
Hazırlanması:
  • Şurup malzemelerini küçük bir tencereye koyup, pişirin. Yoğunlaşan şurubunuzu iyice soğutun. Şurup soğuduktan sonra 1 saat kadar buzdolabında bekletin.
  • Hamur malzemelerini karıştırıp, aldığı kadar unla yumuşak bir hamur elde edin. İstediğiniz büyüklükte toplar yapıp, üzerine hafifçe bastırarak, yağlı kâğıt serilmiş fırın tepsisine dizip, 200 derecede üzeri çatlayana kadar pişirin.
  • Sıcak kurabiyeleri, soğuk şurubun içine, hızlıca batırıp, çıkartın ve servis tabağına alıp, antep fıstığı ya da hindistancevizi ile süsledikten sonra, bir gece buzdolabında dinlendirip servis yapın.
  • Sade ıslak kurabiyeler

Bunlar da bir sonra ki denemede eşimin isteği üzerine kakao kullanılmadan sade olarak yapılan ıslak kurabiyeler. Sade olanlar da kakaolu kurabiyeleri aratmayacak kadar lezzetliydiler.

28 yorum:

  1. Merhaba canım, memleketten dün döndüm bugün hemen sayfanı açtım yine bi sürü güzel şeyle dolu sayfan.Hatay'da her yer yemyeşil çok güzeldi, baharı yerinde yaşadım az kalmış olmak dışında herşey çok güzeldi.Kakaolu ıslak kurabiye benim geçen yıl blogların birinde gördüğüm ve tam benlik diyerek sık sık yaptığım bir lezzet.Tarifini bekliyorum farklıdır belki. Sevgilerimle Nazife

    YanıtlaSil
  2. Hoş geldin Nazifeciğim,

    Bu tarifi yayınlarken aklıma geldin ve dönüp dönmediğini öğrenmek için mail göndermeye karar vermiştim.Sayfadan çıkmadan yorum bıraktığını fark edip çok sevindim.


    Güzel vakit geçirmen beni çok mutlu etti,gurbette olunca ailenin yanında geçirilen süre hep çok kısa geliyor.En azından ben böyle hissediyorum.

    Benim de çok beğendiğim nefis kurabiyeler oldular.

    not:senden nefis Hatay lezzetlerinin tariflerini bekliyorum:)))




    sevgilerimi gönderiyorum...

    YanıtlaSil
  3. merhabalar bana yorumunuzu yeni gördüm. çok sevindim. üzülmeyin benim kızımdada aynı hipermetrop ve astigmat var. hipermetrop gözlükle düzelebilirmiş. zaten büyüyünce lens takarlar renkli renkli. boşver dert etme canım. önemli olan onların sağlığı

    YanıtlaSil
  4. BU KURABİYELERİ BENDE SEVEREK YAPARIM, SEVEREK DE YERİM :)

    HER HALİYLE GÜZELLER... ELLERİNE SAĞLIK BENGİSU...
    SICACIK SEVGİLER...

    YanıtlaSil
  5. çok güzel olmuş arkadaşım sanırım şerbetli tatlılar gibi olmuş tadı eğer öyleyse ben severim:)ellerine sağlık... benim blogumdada bıraktığın güzel yorumun içinde sağol.sobe cvplarımda ortak noktalarımızın olduğuna çok sevindim..görüşmek üzere

    YanıtlaSil
  6. ıslak kurabiyeyi hiç denememiştim ilk fırsatta deneyeceğim harika görünüyorlar

    YanıtlaSil
  7. http://hunerlieller.net8 Nisan 2008 09:43

    selam harikaaa görünüyor.elinize saglık.sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  8. Merhaba arkadaşım kurabiyeler nefis görünüyor, gel beni ye diyor :)))
    Zaten bu kurabiyelerden yapmak farz oldu artık çünkü şimdiye dek seninkiyle birlikte dördüncü kez oldu bu tarifi göreli.Bende yapıcam en kısa zamanda inşallah....

    Tekrar ellerine sağlık canım

    Sevgiler
    Nagehan

    YanıtlaSil
  9. Merhaba bu tarifi bir çok blog arkadaşımda gördüm ama yapmayı hiç düşünmedim ne yalan söyliyim şerbet işi biraz kafamı karıştırdı.Çok tatlı olmuyormu??? sanırım çok tatlı olan şeyleri sevmediğim için bu önyargıya kapılıyorum...Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  10. bu ıslak kurabiyeleri hep duyuyorum bir kerede yemiştim ama hiç yapmadım. senin tarifinle yaparım artık, canım istedi valla.nefiss te görünüyorlar.ellerine sağlık bengisu.
    kocaman öpüyorum sevgiler canım..

    YanıtlaSil
  11. Iki cesidi de cok lezzetli görünüyor,ellerine saglik.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. canım kurabiyelerin çok lezzetli görnyo..
    bende çok denemek istiyorum...
    inş.denerim..çünkü benim oğlumda tam bir kurabiye canavarı:))

    öpüyorum...ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  13. CANIM BENIM ELLERINE SAGLIK BIZDE EVCEK PEK SEVERIZ BU KURABIYELERI BEGENDIGINE DENEDIGINE COK SEVINDIM CANIMCIM AFIYET SEKER OLSUN SEVGILER OPUCUKLER

    YanıtlaSil
  14. Canım Bengisumm, bende yapmıştım bu kurabiyeleri ve dediğin gibi bayılmıştıkkk :))) Ninonun ve senin ellerine sağlık,enfess görünüyor enfessss..
    Öpüyorum seni...

    YanıtlaSil
  15. Bengisu, ellerine sağlık, ben bu kurabiyelere bayılıyorum. Sık sık yaptığım bir tarfiti ve blogumdada vardı Ama son 4 denemem hep başarısız oldu! Nedeni anlamıyorum, halbuki kolayca yaptığım bir kurabiyeydi. Sanırım içine konnan şeker miktarını az tuttuğum için, şerbeti emmiyor diye tahmin ediyorum. Çünkü kurabiye gibi oluyor ve şerbette bekletmeme rağmen çekmiyor.
    Selametle...

    YanıtlaSil
  16. eh bu kadar meth edildi bu kadar önerildi..bizede yapmak şart oldu..
    ellerine sağlık cnm.harika görünüyorlar.
    sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  17. Ellerine sağlık canım,görünce vallahi iştahım kabardı çok güzel görünüyorlar.Sevgilerimle güzel bir hafta diliyorum.

    YanıtlaSil
  18. kurbisler harika olmus canim ben kakaolusunu alim dermisim:))

    ellerine saglik

    www.yenitadlar.blogcu.com

    YanıtlaSil
  19. bu kadar övgü alan bir kurabiye denenmezmi hiç...

    ellerine sağlık..harika görünüyorlar......

    denemek için sabırsızlanıyorum....

    öptüm canım...

    YanıtlaSil
  20. Bengisu Nihan'ın bu kurabiyelerini ben de denemeyi çok istiyorum, seninkiler de nefis görünüyor, ayrıca alttaki bobibonlu kurabiyeler de hem çok şık hem de çok şirin, tam çocuklara göre olmuş,ellerine sağlık canım...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  21. MERHABA
    Canım ıslak kurabiyeler harika görünüyor.Ellerine sağlık
    ninoda görmüştüm
    kakaolu olanlar daha cazip geldi bana
    Benimde eşim herşeyin sadesini sever,yuvarla koy tepsiye:)


    sevgiyle kal

    YanıtlaSil
  22. Ne kadar lezzetli gözüküyor Allahım..Hemen denenmeli listeme ekledim :)
    Eline sağlık

    Sevgiler
    Müge

    YanıtlaSil
  23. Bengisucuğum ellerine sağlık, kurbişler pek güzel görünüyor. Son fotoğraftakiler şekerpare gibi göründü gözüme :))))) Kocaman sevgiler canım benim

    YanıtlaSil
  24. merhabalar.sanırım buraya ilk gelişim ama tarifler süper.bu kekin tarifini aldım.görüntü ve lezzet süper.bana da beklerim..

    YanıtlaSil
  25. Canim inan cok nefissssssssss görünüyorlar, ellerine saglik. Tarif gayet kolay duruyor, insallah denerim birgün.

    Kocaman öpüyorummmmmmmmmm
    Emos

    YanıtlaSil
  26. Selam,arkadasim ben sayfami hirsizlara kaptirdim ve yeni sayfamdan sesleniyorum.Linklerinde degisiklik yapip bu adresi kayit edersen sevinirim.Umarim benim basima gelen baskalarin basina gelmez diyorum,sevgilerimle.


    http://karakazan.blogspot.com

    YanıtlaSil
  27. Kesinlikle deneyeceğim ama üşengeçlik işte e bide kalorosi var amann napıyım olsa yerim valla ellerine sağlıkkk

    YanıtlaSil
  28. Cok merak ettim bu kurabiyeleri, tatli gibi mi oluyor?

    Denemek lazim, ellerinize saglik.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats